XXII Jornada de Sociolingüística d'Alcoi

"Reptes de la normalització lingüística al País Valencià: homologació, exempció i competència lingüística".

[ 22/03/2017 ]
Vicent Marzà Ibáñez, Conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport

Els dies 24 i 25 de març de 2017 tindrà lloc al Campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València la XXII Jornada de Sociolingüística d'Alcoi.

L'edició d'enguany se centra en els problemes pendents que afecten la normalització lingüística en el marc del nou Decret de Plurilingüisme: aplicació a l’educació i la societat, homologació als diferents territoris, marc legal de la competència lingüística i efectes de l’exempció.

El termini d'incripcions finalitza el 22 de març de 2017. El preu és de 20€ per a estudiants i 25€ per al públic en general. Els estudiants que s’allotgen en qualsevol establiment hoteler tenen un descompte en el preu d’inscripció). El sopar de divendres i el dinar de dissabte estan inclosos per a tots.

Les Jornades

L’Homologació dels títols, l’exempció a l’ensenyament per a certs territoris i l’exigència de competència lingüística als professionals són els tres aspectes que es tractaran.

El conseller d’Educació, Vicent Marzà, obrirà les sessions amb una conferència que analitzarà els reptes socials i polítics que es plantegen actualment a l’àmbit valencià entorn a la normalització lingüística.

A més del Conseller d’Educació, Vicent Marzà, que obrirà les sessions amb la conferència “Reptes socials i polítics de la normalització lingüística al País Valencià”, el dissabte començarà amb l’anàlisi del nou Decret de Plurilingüisme per Vicent Brotons, professor de la Universitat d’Alacant. Serà Ferran Puchades, Secretari Autonòmic de Justícia i Administració Pública qui parle de la nova Llei de la Funció Pública i la competència lingüística. La jornada es tancarà amb un debat sobre l’homologació dels títols de llengua en els territoris de llengua catalana que reunirà per primera vegada les persones responsables de la política lingüística del País Valencià, Catalunya i les Illes Balears: Rubén Trenzano, Ester Franquesa i Marta Fuxà respectivament. El col·loqui permetrà conéixer respostes clares a les incògnites que encara es plantegen en este aspecte.

L’objectiu de la jornada és debatre aspectes com l’homologació dels títols de coneixement de la llengua als diferents territoris, els efectes de l’exempció a l’ensenyament per a certes zones i el model d’exigència de competència lingüística als professionals.

La Jornada de Sociolingüística se suma enguany al centenari del naixement del poeta alcoià Joan Valls i Jordà amb una lectura dramatitzada de poemes a càrrec de l’actriu Rosanna Espinós i una ruta guiada pels racons de la ciutat que van ser clau en la vida i l’obra de Valls, un dels millors poetes valencians del segle XX.

Esta cita per al debat de la realitat lingüística està organitzada per la Universitat Politècnica de València, l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, l’Ajuntament d’Alcoi, la Delegació d’Alacant de l’Institut d’Estudis Catalans, la Coordinadora de l’Alcoià i el Comtat pel Valencià i el Centre Ovidi Montllor.

La UPV entre las cien mejores universidades del mundo La UPV entre las cien mejores universidades del mundo
Según el Global Ranking of Academic Subjects.
2º Summer Camp del Gran Consumo de AECOC 2º Summer Camp del Gran Consumo de AECOC
Participó Johanny del Carmen Ovalles, alumna del Campus de Alcoy de la UPV.
El CampusTec finaliza con la presentación de trabajos El CampusTec finaliza con la presentación de trabajos
Han participado en los talleres 49 alumnos durante dos semanas.
La UPV, entre las 50 mejores universidades jóvenes del mundo La UPV, entre las 50 mejores universidades jóvenes del mundo
Según un nuevo ranking internacional publicado por la consultora Quacquarelli Symonds.
Acuerdo entre la UPV y el Banco Mediolanum Acuerdo entre la UPV y el Banco Mediolanum
Para completar la certificación oficial de sus asesores ante Mifid II.
Prácticas de Empresa en Colombia: una lección de solidaridad. Prácticas de Empresa en Colombia: una lección de solidaridad.
Erika Castillo Molina, gracias a las Becas Meridies.
Llamada Erasmus 2017-2018 Llamada Erasmus 2017-2018
Imprescindible para poder participar en el programa Erasmus.