Campus d'Alcoi de la UPV

“Premis Diàleg 2017” organitzats per AUVSI Espanya

Un grup d'alumnes del Campus amb el projecte “Multifunctional Platform” aconsegueix el segon premi d'aquest concurs nacional celebrat a Lleó.

[ 13/02/2017 ]
Alumnes del Campus d'Alcoi participants en AUVSI 2017

El passat 9 de febrer, va tenir lloc a Lleó el lliurament dels "Premis Diàleg 2017" d'àmbit nacional, organitzats per AUVSI Espanya, on un grup d'alumnes del Campus d’Alcoi de la Universitat Politècnica de València (UPV) va aconseguir amb el seu projecte “Multifunctional Platform” el segon lloc del concurs, amb premi valorat en 3.000 euros. En l'acte de lliurament, van estar acompanyats per Jaime Masiá i Juan Ramón Rufino, professors del campus.

Els alumnes

Sergio Tortosa, alumne del Grau en Enginyeria Informàtica, Salvador Gisbert, Yésica López i Yi Liu Chen estudiants d'Enginyeria Elèctrica i Iván Ortiz, pertanyent al Grau en Enginyeria Mecànica. Juntament ambAndrea Requena, Sandra Meola, María Vilaplana i Laura Martínez, totes elles, estudiants del Grau en Enginyeria en Disseny Industrial i desenvolupament de Productes.

El projecte

En el cas de la Multifunctional Platform la idea és tenir un dispositiu que allibere l'usuari del transport d'objectes, per a açò es diposita l'objecte o algun tipus de contenidor sobre la plataforma i aquesta s'encarrega de seguir una persona. És obvi que el principal objectiu és la comoditat al despreocupar-se de portar objectes relacionats amb el treball que es realitza, però a més açò facilitarà a gent amb problemes de discapacitat en les tasques més bàsiques de la vida quotidiana.

Aquest producte naix dins del programa Reptes desenvolupat pel Campus d’Alcoi de la UPV. La idea inicial d'aquest programa era la de reunir talent i generar connexions entre diferents disciplines amb la finalitat de crear productes multidisciplinaris, el programa consisteix a generar propostes a temes específics, entre aquests ells es troben, realitat virtual, producció de cervesa, un grup tèxtil, de disseny de mobles o una plataforma que permetera el transport d'objectes, entre uns altres. Aquest va ser l'inici de Multifunctional Platform i el Book Box Office que serà presentat en la Fira de Milà d'enguany.

El concurs

En aquesta iniciativa els participants presenten un treball amb la temàtica “Sistemes Autònoms”. Pot estar enfocat a diferents àmbits, tant científic com social, econòmic i qualsevol que estiga d'acord amb aquesta temàtica. No hi ha restricció d'extensió. Els participants d'aquest concurs són estudiants universitaris de grau o màster i estudiants de cicles formatius mitjans i superiors, majors d'edat, que estiguen cursant entre el primer i l'últim any de la seua carrera, màster o cicle (tots dos inclusivament). Es pot participar de manera individual o en grups de fins a 5 estudiants. S'haurà de presentar l'informe del treball i, de manera opcional, un vídeo explicatiu. AUVSI SPAIN triarà els millors treballs realitzats i designarà els 3 guanyadors del concurs. A més, tots els guanyadors participaran com a ponents en l'I Congrés Diàleg 2017 organitzat per AUVSI SPAIN.

Els treballs han de respondre al tema presentat per AUVSI SPAIN en la primera edició del concurs “Com podries millorar el futur? “. Els treballs hauran de tractar sobre el tema “Sistemes Autònoms”. L'enfocament és totalment lliure, sempre que guarde coherència i relació amb la temàtica.

AUVSI Spain

Amb més de 7500 membres de més de 60 països, AUVSI (“Association for Unmanned Vehicle Systems International”), l'Associació Internacional per a Sistemes de Vehicles no Tripulats, és l'organització sense ànim de lucre més gran del món dedicada exclusivament a promoure la comunitat dels sistemes no tripulats.

Espanya té un interés estratègic en el desenvolupament dels sistemes no tripulats. AUVSI Spain es posiciona com a nexe d'unió entre empreses, entitats acadèmiques, centres de recerca i institucions governamentals, i contribueix a propagar les noves tecnologies, que per si mateixes, constitueixen un nou focus d'activitat econòmica. AUVSI Spain tindrà el seu focus d'activitat en els Sistemes Autònoms (SAs), aeris, terrestres i marítims.

Els Sistemes Autònoms estan il·luminant un nou horitzó: l'automatització del transport, la disminució de la contaminació, l'augment de la seguretat, l'eliminació de sinistres i embossos, i la millora de la qualitat de la vida humana. A Espanya existeix una gran creativitat i abunden les bones idees i projectes, però cal invertir en futur, i els sistemes autònoms són el futur. L'objectiu d’AUVSI Spain és liderar el gran canvi que es va a produir.

Vídeo presentació del projecte "Multifunctional Platform":

Acte d'Obertura Universitat Sènior Acte d'Obertura Universitat Sènior
Dijous 21 de setembre a la Sala de Graus de Carbonell.
La UPV guanya el concurs de robots humanoides CEABOT La UPV guanya el concurs de robots humanoides CEABOT
Es tracta de la cinquena ocasió en els últims sis anys.
Nou web de la Reial Societat Espanyola de Química Nou web de la Reial Societat Espanyola de Química
De la secció territorial d'Alacant.
Promoure de l'ús del valencià Promoure de l'ús del valencià
En la docència, la recerca i la vida universitària en general.
Cridada Erasmus 2017-2018 Cridada Erasmus 2017-2018
Imprescindible per a poder participar en el programa Erasmus.
Alstom Talent Energy Alstom Talent Energy
Iniciativa d'excel·lència acadèmica i professional pels recentment titulats.
Beques Ford 2017/18 Beques Ford 2017/18
74 beques per a la realització de pràctiques acadèmiques externes.