Campus d'Alcoi de la UPV

Tast de vins amb l'enòleg José Luis Aleixandre

Mercat Municipal de Xàtiva dins de la programació de Firall.

[ 20/02/2017 ]
Tast de vins amb José Luis Aleixandre

El Campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València (UPV) ha portat al Mercat Municipal de Xàtiva un taller sobre la "Iniciació al tast de vins". L'activitat, que ha tingut molt bon acolliment amb la participació d'unes 60 persones, està emmarcada dins de la programació de Firall.

El tast va ser explicat per José Luis Aleixandre Benavente, catedràtic d'Enologia de la UPV. Aleixandre ha tingut molt bona sintonia amb els assistents i ha explicat de forma clara i breu el secret d'un bon tast i els passos a seguir. També ha comentat quines són les modes actuals dels vins més consumits. Els quatre vins que ha proposat José Luis Aleixandre han sigut Gewurtztraminer, Macabeó, Mandó i Monastrell.

Aquest tast de vins ha sigut possible gràcies a la col·laboració entre l'Ajuntament de Xàtiva i el Campus d'Alcoi. També va assistir el regidor de Promoció Econòmica, Miquel Lorente.

Sobre Firall

La segona edició de Firall, la fira de l'all tendre de Xàtiva, s'ha celebrat entre el 16 i el 19 de febrer. Un esdeveniment que es consolida com a cita anual referent d'aquest producte excepcional, amb una notable ampliació a l'oferta expositiva i de les propostes culturals i esportives que l'acompanyen. Firall explicarà enguany amb cinc grans àrees expositives. La principal en l'Albereda Jaume I el dia 18, amb 45 productors d'alls tendres i altres productes de la terra. Una altra novetat destacada és el concurs gastronòmic centrat en l'all tendre, amb participació de set restaurants de la ciutat. També hi ha hagut espai per als vins de les Terres dels Alforins, amb l'activitat organitzada pel Campus d'Alcoi i per l'Ajuntament de Xàtiva.

A més, Firall ha tingut un ampli ventall de propostes culturals i esportives. S'ha inclòs animació musical de carrer, concert de música infantil amb Dani Miquel, concerts de música valenciana, jazz, tallers de cuina amb alls tendres i l'actuació de l'humorista Eugeni Alemany. Entitats locals educatives, la Muixeranga de Xàtiva, l'Escola de Danses o l'Associació de Boixaderes també s'han implicat en la programació dels actes. De la mateixa manera el món de l'esport. El Club d'Atletisme Alls Xàtiva ha organitzat la mitja marató Firall el diumenge 19, que ja compta amb 10.000 inscripcions.

Primer certamen escolar de robòtica VILLENABOT 17 Primer certamen escolar de robòtica VILLENABOT 17
Tindrà lloc en l'IES Germans Amorós de Villena el pròxim 1 de juny.
Així van ser les Festes del Campus d’Alcoi 2017 Així van ser les Festes del Campus d’Alcoi 2017
Rememora els millors moments de les Festes.
TEDxAlcoi va superar les expectatives TEDxAlcoi va superar les expectatives
1088 assistents, 23 oradors, 10 hores de divulgació, educació i diversió.
Curs d'iniciació en Facebook per a PIMES a Xàtiva Curs d'iniciació en Facebook per a PIMES a Xàtiva
Impartit per Araceli Gisbert, directora de Proyectízate.
Alumnes del Campus d’Alcoi visiten Actiu Alumnes del Campus d’Alcoi visiten Actiu
Acompanyats per Ana María Garcia, Directora Acadèmica del Grau en ADE.
I Edició Concurs ideaT-kids I Edició Concurs ideaT-kids
IdeaT-kids, un concurs emprenedor per a xiquets de 5º i 6º de Primària.