Campus d'Alcoi de la UPV

Tast de vins amb l'enòleg José Luis Aleixandre

Mercat Municipal de Xàtiva dins de la programació de Firall.

[ 20/02/2017 ]
Tast de vins amb José Luis Aleixandre

El Campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València (UPV) ha portat al Mercat Municipal de Xàtiva un taller sobre la "Iniciació al tast de vins". L'activitat, que ha tingut molt bon acolliment amb la participació d'unes 60 persones, està emmarcada dins de la programació de Firall.

El tast va ser explicat per José Luis Aleixandre Benavente, catedràtic d'Enologia de la UPV. Aleixandre ha tingut molt bona sintonia amb els assistents i ha explicat de forma clara i breu el secret d'un bon tast i els passos a seguir. També ha comentat quines són les modes actuals dels vins més consumits. Els quatre vins que ha proposat José Luis Aleixandre han sigut Gewurtztraminer, Macabeó, Mandó i Monastrell.

Aquest tast de vins ha sigut possible gràcies a la col·laboració entre l'Ajuntament de Xàtiva i el Campus d'Alcoi. També va assistir el regidor de Promoció Econòmica, Miquel Lorente.

Sobre Firall

La segona edició de Firall, la fira de l'all tendre de Xàtiva, s'ha celebrat entre el 16 i el 19 de febrer. Un esdeveniment que es consolida com a cita anual referent d'aquest producte excepcional, amb una notable ampliació a l'oferta expositiva i de les propostes culturals i esportives que l'acompanyen. Firall explicarà enguany amb cinc grans àrees expositives. La principal en l'Albereda Jaume I el dia 18, amb 45 productors d'alls tendres i altres productes de la terra. Una altra novetat destacada és el concurs gastronòmic centrat en l'all tendre, amb participació de set restaurants de la ciutat. També hi ha hagut espai per als vins de les Terres dels Alforins, amb l'activitat organitzada pel Campus d'Alcoi i per l'Ajuntament de Xàtiva.

A més, Firall ha tingut un ampli ventall de propostes culturals i esportives. S'ha inclòs animació musical de carrer, concert de música infantil amb Dani Miquel, concerts de música valenciana, jazz, tallers de cuina amb alls tendres i l'actuació de l'humorista Eugeni Alemany. Entitats locals educatives, la Muixeranga de Xàtiva, l'Escola de Danses o l'Associació de Boixaderes també s'han implicat en la programació dels actes. De la mateixa manera el món de l'esport. El Club d'Atletisme Alls Xàtiva ha organitzat la mitja marató Firall el diumenge 19, que ja compta amb 10.000 inscripcions.

Ací, hui, demà Ací, hui, demà
No et perdes el vídeo promocional de la UPV!
Concurs Disseny i Desenvolupament de Teixit per a tèxtil hogar 2.0 Concurs Disseny i Desenvolupament de Teixit per a tèxtil hogar 2.0
Organitzat per la Càtedra AITEX-UPV està dotat de tres premis de 1000, 500 i 250 euros.
LLOG: un avanç de la logística visual del futur LLOG: un avanç de la logística visual del futur
El joc dissenyat per Alejandro Rodríguez Villalobos compleix 3 anys.
Presentació de Treballs Final de Grau a Mutxamel Presentació de Treballs Final de Grau a Mutxamel
Quatre projectes relacionats amb l'Aula Riu Sec.
La UPV entre les 100 millors universitats del món La UPV entre les 100 millors universitats del món
I entre les 150 millors en Eng. Química i Eng. Mecànica.
Primer premi Rotary amb Alcoi i la seua universitat Primer premi Rotary amb Alcoi i la seua universitat
Joves talents per al desenvolupament econòmic i social d'Alcoi.
Preinscripció Màsters Universitaris Preinscripció Màsters Universitaris
Del 28 de maig al 15 de juny (i del 4 al 12 de setembre).