Campus d'Alcoi de la UPV

Alumnes del Campus d’Alcoi visiten VAERSA

Alumnes de quart curs del Grau en Enginyeria Química, acompanyats per Antonio Abad Sempere. Visitaren la Planta de Tractament de Residus Urbans i Compostatge de Villena.

[ 15/03/2017 ]
Alumnes del Campus visitae VAERSA

Alumnes de campus d’Alcoi de la UPV pertanyents al 4º curs del Grau en Enginyeria Química, acompanyats per Antonio Abad Sempere, van visitar la passada setmana la Planta de Tractament de Residus Urbans i Compostatge de Villena, gestionada per VAERSA (Valenciana d'Aprofitament Energétic de Residus, S.A).

En aquesta planta, els residus són classificats i separats per tipus (paper/cartó, vidre, plàstics, metalls, matèria orgànica). La matèria orgànica se separa de la resta de residus i es composta en condicions controlades per a fabricar abonament de qualitat agronòmica.

En la visita els alumnes van poder observar de primera mà, la tècnica del compostatge biològica i oxidativa, ja que es basa en l'acció de diversos microorganismes aerobics que actuen de manera successiva sobre la matèria orgànica inicial, produint una sèrie de reaccions que eleven la temperatura durant el procés, redueixen el volum i el pes dels residus i provoquen la seua humificació i enfosquiment. També van comprovar el producte obtingut després de la descomposició de matèria orgànica en el procés de compostatge, sent un producte innocu, sense substàncies tòxiques, i ric nutrients: nitrogen, fòsfor, potassi, magnesi, calci, ferro i altres oligoelements.

Amb aquestes visites in situ, els alumnes del Grau d'Enginyeria Química articulen el coneixement que adquireix en les aules, enfortint les seues aptituds i actituds que potencien el seu futur professional.

Més informació:

Acte d'Obertura Universitat Sènior Acte d'Obertura Universitat Sènior
Dijous 21 de setembre a la Sala de Graus de Carbonell.
La UPV guanya el concurs de robots humanoides CEABOT La UPV guanya el concurs de robots humanoides CEABOT
Es tracta de la cinquena ocasió en els últims sis anys.
Nou web de la Reial Societat Espanyola de Química Nou web de la Reial Societat Espanyola de Química
De la secció territorial d'Alacant.
Promoure de l'ús del valencià Promoure de l'ús del valencià
En la docència, la recerca i la vida universitària en general.
Cridada Erasmus 2017-2018 Cridada Erasmus 2017-2018
Imprescindible per a poder participar en el programa Erasmus.
Alstom Talent Energy Alstom Talent Energy
Iniciativa d'excel·lència acadèmica i professional pels recentment titulats.
Beques Ford 2017/18 Beques Ford 2017/18
74 beques per a la realització de pràctiques acadèmiques externes.