Campus d'Alcoi de la UPV

Alumnes del Campus d’Alcoi visiten VAERSA

Alumnes de quart curs del Grau en Enginyeria Química, acompanyats per Antonio Abad Sempere. Visitaren la Planta de Tractament de Residus Urbans i Compostatge de Villena.

[ 15/03/2017 ]
Alumnes del Campus visitae VAERSA

Alumnes de campus d’Alcoi de la UPV pertanyents al 4º curs del Grau en Enginyeria Química, acompanyats per Antonio Abad Sempere, van visitar la passada setmana la Planta de Tractament de Residus Urbans i Compostatge de Villena, gestionada per VAERSA (Valenciana d'Aprofitament Energétic de Residus, S.A).

En aquesta planta, els residus són classificats i separats per tipus (paper/cartó, vidre, plàstics, metalls, matèria orgànica). La matèria orgànica se separa de la resta de residus i es composta en condicions controlades per a fabricar abonament de qualitat agronòmica.

En la visita els alumnes van poder observar de primera mà, la tècnica del compostatge biològica i oxidativa, ja que es basa en l'acció de diversos microorganismes aerobics que actuen de manera successiva sobre la matèria orgànica inicial, produint una sèrie de reaccions que eleven la temperatura durant el procés, redueixen el volum i el pes dels residus i provoquen la seua humificació i enfosquiment. També van comprovar el producte obtingut després de la descomposició de matèria orgànica en el procés de compostatge, sent un producte innocu, sense substàncies tòxiques, i ric nutrients: nitrogen, fòsfor, potassi, magnesi, calci, ferro i altres oligoelements.

Amb aquestes visites in situ, els alumnes del Grau d'Enginyeria Química articulen el coneixement que adquireix en les aules, enfortint les seues aptituds i actituds que potencien el seu futur professional.

Més informació:

La UPV, primera universitat d'Espanya en docència La UPV, primera universitat d'Espanya en docència
La Politècnica ocupa el lloc tres en el rànquing global.
Premi al millor expedient relacionat amb el tèxtil
La Càtedra AITEX - UPV concedeix un premi de 1500€.
Medalla UPV a les ciutats de València, Alcoi i Gandia Medalla UPV a les ciutats de València, Alcoi i Gandia
Amb motiu del 50 aniversari de la UPV.
Rànquing QS Rànquing QS
La UPV obté el millor resultat de la seua història en el rànquing QS.
La UPV, entre les 150 millors universitats joves del món La UPV, entre les 150 millors universitats joves del món
Continúa sent la millor politècnica d'Espanya.
50 aniversari 50 aniversari
La UPV presenta els actes commemoratius del mig segle del seu naixement.
II Programa d’Ajudes Polisabio 2018 II Programa d’Ajudes Polisabio 2018
Impulsades per la fundació Fisabio i la UPV.