Campus d'Alcoi de la UPV

Alumnes del Campus d’Alcoi visiten VAERSA

Alumnes de quart curs del Grau en Enginyeria Química, acompanyats per Antonio Abad Sempere. Visitaren la Planta de Tractament de Residus Urbans i Compostatge de Villena.

[ 15/03/2017 ]
Alumnes del Campus visitae VAERSA

Alumnes de campus d’Alcoi de la UPV pertanyents al 4º curs del Grau en Enginyeria Química, acompanyats per Antonio Abad Sempere, van visitar la passada setmana la Planta de Tractament de Residus Urbans i Compostatge de Villena, gestionada per VAERSA (Valenciana d'Aprofitament Energétic de Residus, S.A).

En aquesta planta, els residus són classificats i separats per tipus (paper/cartó, vidre, plàstics, metalls, matèria orgànica). La matèria orgànica se separa de la resta de residus i es composta en condicions controlades per a fabricar abonament de qualitat agronòmica.

En la visita els alumnes van poder observar de primera mà, la tècnica del compostatge biològica i oxidativa, ja que es basa en l'acció de diversos microorganismes aerobics que actuen de manera successiva sobre la matèria orgànica inicial, produint una sèrie de reaccions que eleven la temperatura durant el procés, redueixen el volum i el pes dels residus i provoquen la seua humificació i enfosquiment. També van comprovar el producte obtingut després de la descomposició de matèria orgànica en el procés de compostatge, sent un producte innocu, sense substàncies tòxiques, i ric nutrients: nitrogen, fòsfor, potassi, magnesi, calci, ferro i altres oligoelements.

Amb aquestes visites in situ, els alumnes del Grau d'Enginyeria Química articulen el coneixement que adquireix en les aules, enfortint les seues aptituds i actituds que potencien el seu futur professional.

Més informació:

Primer certamen escolar de robòtica VILLENABOT 17 Primer certamen escolar de robòtica VILLENABOT 17
Tindrà lloc en l'IES Germans Amorós de Villena el pròxim 1 de juny.
Així van ser les Festes del Campus d’Alcoi 2017 Així van ser les Festes del Campus d’Alcoi 2017
Rememora els millors moments de les Festes.
TEDxAlcoi va superar les expectatives TEDxAlcoi va superar les expectatives
1088 assistents, 23 oradors, 10 hores de divulgació, educació i diversió.
Curs d'iniciació en Facebook per a PIMES a Xàtiva Curs d'iniciació en Facebook per a PIMES a Xàtiva
Impartit per Araceli Gisbert, directora de Proyectízate.
Tast de vins amb l'enòleg José Luis Aleixandre Tast de vins amb l'enòleg José Luis Aleixandre
Mercat Municipal de Xàtiva dins de la programació de Firall.
Alumnes del Campus d’Alcoi visiten Actiu Alumnes del Campus d’Alcoi visiten Actiu
Acompanyats per Ana María Garcia, Directora Acadèmica del Grau en ADE.