Campus d'Alcoi de la UPV

Alumnes del Campus d’Alcoi visiten VAERSA

Alumnes de quart curs del Grau en Enginyeria Química, acompanyats per Antonio Abad Sempere. Visitaren la Planta de Tractament de Residus Urbans i Compostatge de Villena.

[ 15/03/2017 ]
Alumnes del Campus visitae VAERSA

Alumnes de campus d’Alcoi de la UPV pertanyents al 4º curs del Grau en Enginyeria Química, acompanyats per Antonio Abad Sempere, van visitar la passada setmana la Planta de Tractament de Residus Urbans i Compostatge de Villena, gestionada per VAERSA (Valenciana d'Aprofitament Energétic de Residus, S.A).

En aquesta planta, els residus són classificats i separats per tipus (paper/cartó, vidre, plàstics, metalls, matèria orgànica). La matèria orgànica se separa de la resta de residus i es composta en condicions controlades per a fabricar abonament de qualitat agronòmica.

En la visita els alumnes van poder observar de primera mà, la tècnica del compostatge biològica i oxidativa, ja que es basa en l'acció de diversos microorganismes aerobics que actuen de manera successiva sobre la matèria orgànica inicial, produint una sèrie de reaccions que eleven la temperatura durant el procés, redueixen el volum i el pes dels residus i provoquen la seua humificació i enfosquiment. També van comprovar el producte obtingut després de la descomposició de matèria orgànica en el procés de compostatge, sent un producte innocu, sense substàncies tòxiques, i ric nutrients: nitrogen, fòsfor, potassi, magnesi, calci, ferro i altres oligoelements.

Amb aquestes visites in situ, els alumnes del Grau d'Enginyeria Química articulen el coneixement que adquireix en les aules, enfortint les seues aptituds i actituds que potencien el seu futur professional.

Més informació:

Concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi Concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi
V edició del concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi - Àgora Emprenedors.
30 anys del Programa Erasmus 30 anys del Programa Erasmus
Programa estrela de mobilitat de la Unió Europea.
Fotciencia14 Fotciencia14
Visita l'exposició Fotciencia14 al Centre Comercial Alzamora.
Exposició de pintura “L'art per la memòria” Exposició de pintura “L'art per la memòria”
Sala Multiusos de Carbonell, des del 7 de novembre.
Desafiament internacional “First Lego League” Desafiament internacional “First Lego League”
El proper 3 de febrer de 2018 al Campus d'Alcoi.
Primer premi Rotary amb Alcoi i la seua universitat Primer premi Rotary amb Alcoi i la seua universitat
Joves talents per al desenvolupament econòmic i social d'Alcoi.
Jornades de Portes Obertes 2018-2019 Jornades de Portes Obertes 2018-2019
Per a pares i futurs alumnes el 14 d'abril de 2018.