Campus d'Alcoi de la UPV

Baixes per maternitat

La CRUPV reclama a l'ANECA mesures correctores contra la discriminació que pateixen les dones investigadores i lamenta els PGE 2017.

[ 10/04/2017 ]
Dones investigadores

La Conferència de Rectors de les Universitats Públiques Valencianes (CRUPV) - integrada per Francisco Mora (Universitat Politècnica de València), Esteban Morcillo (Universitat de València), Manuel Palomar (Universitat d'Alacant), Vicent Climent (Universitat Jaume I de Castelló) i Jesús Pastor (Universitat Miguel Hernández d'Elx), ha acordat reclamar a l'Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació (ANECA) la implementació de mesures correctores que palíen les actuals desigualtats existents en la carrera de les dones investigadores.

Manuel Palomar, actual president de la CRUPV, ha recordat a Ontinyent -on els rectors han descobert una placa commemorativa en el lloc en el qual, pròximament, se situarà el nou campus universitari- que l'actual sistema d'avaluació contempla les baixes per maternitat com a períodes sense activitat docent, malgrat que són hores cotitzades, "la qual cosa perjudica i ralenteix les carreres docents i investigadores de les dones".

Com a conseqüència d'açò, les dones amb fills "tarden més temps a aconseguir la suma d'hores lectives necessàries per a poder acreditar-se i, per tant, optar a places fixes com a docents o catedràtiques".

Contra la marginació valenciana en els PGE 2017

D'altra banda, els cinc rectors han decidit sumar-se a la Declaració Institucional davant la marginació de les valencianes i els valencians en els Pressupostos Generals de l'Estat 2017, signada dimecres passat en les Corts Valencianes.

En aquest sentit, Palomar ha assenyalat que la disminució de recursos per a la Comunitat "implicarà, irremeiablement, un minvament en la capacitat de recuperació i creixement en tot el nostre territori afectant, per tant, al sistema públic d'educació superior valencià".

Neuromàrqueting per a nous productes emocionals Neuromàrqueting per a nous productes emocionals
Experiment social per a L’Oreal.
Màster de Robòtica i Visió Artificial Màster de Robòtica i Visió Artificial
Resposta a la creixent demanda de professionals amb experiència en tots dos camps.
Concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi Concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi
V edició del concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi - Àgora Emprenedors.
Desafiament internacional “First Lego League” Desafiament internacional “First Lego League”
El proper 3 de febrer de 2018 al Campus d'Alcoi.
Primer premi Rotary amb Alcoi i la seua universitat Primer premi Rotary amb Alcoi i la seua universitat
Joves talents per al desenvolupament econòmic i social d'Alcoi.
Jornades de Portes Obertes 2018-2019 Jornades de Portes Obertes 2018-2019
Per a pares i futurs alumnes el 14 d'abril de 2018.
Small & Medium Smart Cities Small & Medium Smart Cities
Tindrà lloc els dies 14 i 15 de febrer de 2018.