Campus d'Alcoi de la UPV

Baixes per maternitat

La CRUPV reclama a l'ANECA mesures correctores contra la discriminació que pateixen les dones investigadores i lamenta els PGE 2017.

[ 10/04/2017 ]
Dones investigadores

La Conferència de Rectors de les Universitats Públiques Valencianes (CRUPV) - integrada per Francisco Mora (Universitat Politècnica de València), Esteban Morcillo (Universitat de València), Manuel Palomar (Universitat d'Alacant), Vicent Climent (Universitat Jaume I de Castelló) i Jesús Pastor (Universitat Miguel Hernández d'Elx), ha acordat reclamar a l'Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació (ANECA) la implementació de mesures correctores que palíen les actuals desigualtats existents en la carrera de les dones investigadores.

Manuel Palomar, actual president de la CRUPV, ha recordat a Ontinyent -on els rectors han descobert una placa commemorativa en el lloc en el qual, pròximament, se situarà el nou campus universitari- que l'actual sistema d'avaluació contempla les baixes per maternitat com a períodes sense activitat docent, malgrat que són hores cotitzades, "la qual cosa perjudica i ralenteix les carreres docents i investigadores de les dones".

Com a conseqüència d'açò, les dones amb fills "tarden més temps a aconseguir la suma d'hores lectives necessàries per a poder acreditar-se i, per tant, optar a places fixes com a docents o catedràtiques".

Contra la marginació valenciana en els PGE 2017

D'altra banda, els cinc rectors han decidit sumar-se a la Declaració Institucional davant la marginació de les valencianes i els valencians en els Pressupostos Generals de l'Estat 2017, signada dimecres passat en les Corts Valencianes.

En aquest sentit, Palomar ha assenyalat que la disminució de recursos per a la Comunitat "implicarà, irremeiablement, un minvament en la capacitat de recuperació i creixement en tot el nostre territori afectant, per tant, al sistema públic d'educació superior valencià".

II Programa d’Ajudes Polisabio 2018 II Programa d’Ajudes Polisabio 2018
Impulsades per la fundació Fisabio i la UPV.
Nous èxits dels nostres esportistes Nous èxits dels nostres esportistes
Van ser rebuts per la Direcció del centre.
Lliurament Premis Concurs de Programació de Videojocs Lliurament Premis Concurs de Programació de Videojocs
Es van presentar 43 projectes de 9 centres educatius.
Doble Grau en Enginyeria Mecànica Doble Grau en Enginyeria Mecànica
Subscrit amb la Universitat d'Ostfalia d'Alemanya.
Segon certamen escolar de robòtica VILLENABOT 17 Segon certamen escolar de robòtica VILLENABOT 17
Va tindre lloc a l'IES Hermanos Amorós de Villena.
Lliurament de premis del VI Concurs “Mostra la ciència en vídeo” Lliurament de premis del VI Concurs “Mostra la ciència en vídeo”
S'han presentat 23 vídeos de centres de 10 centres escolars.
Primer premi Rotary amb Alcoi i la seua universitat Primer premi Rotary amb Alcoi i la seua universitat
Joves talents per al desenvolupament econòmic i social d'Alcoi.