Campus d'Alcoi de la UPV

Baixes per maternitat

La CRUPV reclama a l'ANECA mesures correctores contra la discriminació que pateixen les dones investigadores i lamenta els PGE 2017.

[ 10/04/2017 ]
Dones investigadores

La Conferència de Rectors de les Universitats Públiques Valencianes (CRUPV) - integrada per Francisco Mora (Universitat Politècnica de València), Esteban Morcillo (Universitat de València), Manuel Palomar (Universitat d'Alacant), Vicent Climent (Universitat Jaume I de Castelló) i Jesús Pastor (Universitat Miguel Hernández d'Elx), ha acordat reclamar a l'Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació (ANECA) la implementació de mesures correctores que palíen les actuals desigualtats existents en la carrera de les dones investigadores.

Manuel Palomar, actual president de la CRUPV, ha recordat a Ontinyent -on els rectors han descobert una placa commemorativa en el lloc en el qual, pròximament, se situarà el nou campus universitari- que l'actual sistema d'avaluació contempla les baixes per maternitat com a períodes sense activitat docent, malgrat que són hores cotitzades, "la qual cosa perjudica i ralenteix les carreres docents i investigadores de les dones".

Com a conseqüència d'açò, les dones amb fills "tarden més temps a aconseguir la suma d'hores lectives necessàries per a poder acreditar-se i, per tant, optar a places fixes com a docents o catedràtiques".

Contra la marginació valenciana en els PGE 2017

D'altra banda, els cinc rectors han decidit sumar-se a la Declaració Institucional davant la marginació de les valencianes i els valencians en els Pressupostos Generals de l'Estat 2017, signada dimecres passat en les Corts Valencianes.

En aquest sentit, Palomar ha assenyalat que la disminució de recursos per a la Comunitat "implicarà, irremeiablement, un minvament en la capacitat de recuperació i creixement en tot el nostre territori afectant, per tant, al sistema públic d'educació superior valencià".

El Campus d'Alcoi arrasa en el Torneo Intercampus 2017 El Campus d'Alcoi arrasa en el Torneo Intercampus 2017
De les 6 competicions disputades, el Campus Alcoi es va alçar amb la victòria en 5.
Exposició “CELAM DESING II”, creativitat i innovació Exposició “CELAM DESING II”, creativitat i innovació
Del 10 d'abril al 10 de maig de 2017 en la sala d'exposicions del Campus d'Alcoi.
Jornada DIFUTEC: Mutxamel. Patrimoni hidràulic. Jornada DIFUTEC: Mutxamel. Patrimoni hidràulic.
Organitzada per l'Aula Riu Sec per a analitzar el patrimoni hidràulic de Mutxamel.
Primer certamen escolar de robòtica VILLENABOT 17 Primer certamen escolar de robòtica VILLENABOT 17
Tindrà lloc en l'IES Germans Amorós de Villena el pròxim 1 de juny.
TEDxAlcoi va superar les expectatives TEDxAlcoi va superar les expectatives
1088 assistents, 23 oradors, 10 hores de divulgació, educació i diversió.
I Edició Concurs ideaT-kids I Edició Concurs ideaT-kids
IdeaT-kids, un concurs emprenedor per a xiquets de 5º i 6º de Primària.
“Premis Diàleg 2017” organitzats per AUVSI Espanya “Premis Diàleg 2017” organitzats per AUVSI Espanya
Un grup d'alumnes del Campus aconsegueix el segon premi.