Campus d'Alcoi de la UPV

Baixes per maternitat

La CRUPV reclama a l'ANECA mesures correctores contra la discriminació que pateixen les dones investigadores i lamenta els PGE 2017.

[ 10/04/2017 ]
Dones investigadores

La Conferència de Rectors de les Universitats Públiques Valencianes (CRUPV) - integrada per Francisco Mora (Universitat Politècnica de València), Esteban Morcillo (Universitat de València), Manuel Palomar (Universitat d'Alacant), Vicent Climent (Universitat Jaume I de Castelló) i Jesús Pastor (Universitat Miguel Hernández d'Elx), ha acordat reclamar a l'Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació (ANECA) la implementació de mesures correctores que palíen les actuals desigualtats existents en la carrera de les dones investigadores.

Manuel Palomar, actual president de la CRUPV, ha recordat a Ontinyent -on els rectors han descobert una placa commemorativa en el lloc en el qual, pròximament, se situarà el nou campus universitari- que l'actual sistema d'avaluació contempla les baixes per maternitat com a períodes sense activitat docent, malgrat que són hores cotitzades, "la qual cosa perjudica i ralenteix les carreres docents i investigadores de les dones".

Com a conseqüència d'açò, les dones amb fills "tarden més temps a aconseguir la suma d'hores lectives necessàries per a poder acreditar-se i, per tant, optar a places fixes com a docents o catedràtiques".

Contra la marginació valenciana en els PGE 2017

D'altra banda, els cinc rectors han decidit sumar-se a la Declaració Institucional davant la marginació de les valencianes i els valencians en els Pressupostos Generals de l'Estat 2017, signada dimecres passat en les Corts Valencianes.

En aquest sentit, Palomar ha assenyalat que la disminució de recursos per a la Comunitat "implicarà, irremeiablement, un minvament en la capacitat de recuperació i creixement en tot el nostre territori afectant, per tant, al sistema públic d'educació superior valencià".

Lliurament de Premis III Concurs START UPV Lliurament de Premis III Concurs START UPV
Javier Tormo i Pedro Rodríguez amb el seu projecte SENCORP, han sigut els guanyadors.
La UPV i la Fundació Fisabio, impulsen recerques en l'àmbit sanitari La UPV i la Fundació Fisabio, impulsen recerques en l'àmbit sanitari
La UPV, des del seu Campus de Gandia i Alcoi i la Fundació Fisabio, impulsen recerques en l'àmbit sanitari.
Viatge cartogràfic a través dels nostres mapes: Del segle XVI al XIX Viatge cartogràfic a través dels nostres mapes: Del segle XVI al XIX
Del 24 de maig al 16 de juny, a la sala Multiusos de Carbonell.
Acte de Graduació d'egressats del Campus d’Alcoi de la UPV Acte de Graduació d'egressats del Campus d’Alcoi de la UPV
Divendres 9 de juny, al pavelló de l'edifici Georgina Blanes.
Lliurament de Premis II Concurs de Programació de Videojocs Lliurament de Premis II Concurs de Programació de Videojocs
Gloria Sanz Ródenas i Alba García Casado, les guanyadores.
Lliurats els premis ideaT UPV Campus d’Alcoi-Àgora Emprenedors Lliurats els premis ideaT UPV Campus d’Alcoi-Àgora Emprenedors
Beatriz Andrés, premi CEL Universitat 2017 Beatriz Andrés, premi CEL Universitat 2017
La seua tesi doctoral “An Approach to support the Strategies Alignment Process in Collaborative Networks”.