Campus d'Alcoi de la UPV

Baixes per maternitat

La CRUPV reclama a l'ANECA mesures correctores contra la discriminació que pateixen les dones investigadores i lamenta els PGE 2017.

[ 10/04/2017 ]
Dones investigadores

La Conferència de Rectors de les Universitats Públiques Valencianes (CRUPV) - integrada per Francisco Mora (Universitat Politècnica de València), Esteban Morcillo (Universitat de València), Manuel Palomar (Universitat d'Alacant), Vicent Climent (Universitat Jaume I de Castelló) i Jesús Pastor (Universitat Miguel Hernández d'Elx), ha acordat reclamar a l'Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació (ANECA) la implementació de mesures correctores que palíen les actuals desigualtats existents en la carrera de les dones investigadores.

Manuel Palomar, actual president de la CRUPV, ha recordat a Ontinyent -on els rectors han descobert una placa commemorativa en el lloc en el qual, pròximament, se situarà el nou campus universitari- que l'actual sistema d'avaluació contempla les baixes per maternitat com a períodes sense activitat docent, malgrat que són hores cotitzades, "la qual cosa perjudica i ralenteix les carreres docents i investigadores de les dones".

Com a conseqüència d'açò, les dones amb fills "tarden més temps a aconseguir la suma d'hores lectives necessàries per a poder acreditar-se i, per tant, optar a places fixes com a docents o catedràtiques".

Contra la marginació valenciana en els PGE 2017

D'altra banda, els cinc rectors han decidit sumar-se a la Declaració Institucional davant la marginació de les valencianes i els valencians en els Pressupostos Generals de l'Estat 2017, signada dimecres passat en les Corts Valencianes.

En aquest sentit, Palomar ha assenyalat que la disminució de recursos per a la Comunitat "implicarà, irremeiablement, un minvament en la capacitat de recuperació i creixement en tot el nostre territori afectant, per tant, al sistema públic d'educació superior valencià".

30 anys del Programa Erasmus 30 anys del Programa Erasmus
Programa estrela de mobilitat de la Unió Europea.
Fotciencia14 Fotciencia14
Visita l'exposició Fotciencia14 al Centre Comercial Alzamora.
Exposició de pintura “L'art per la memòria” Exposició de pintura “L'art per la memòria”
Sala Multiusos de Carbonell, des del 7 de novembre.
Desafiament internacional “First Lego League” Desafiament internacional “First Lego League”
El proper 3 de febrer de 2018 al Campus d'Alcoi.
Primer premi Rotary amb Alcoi i la seua universitat Primer premi Rotary amb Alcoi i la seua universitat
Joves talents per al desenvolupament econòmic i social d'Alcoi.
Small & Medium Smart Cities Congress Small & Medium Smart Cities Congress
Tindrà lloc els dies 14 i 15 de febrer de 2018.
Dibuixa la ciència en Nadal 2017 Dibuixa la ciència en Nadal 2017
Participa amb els teus fills en "Dibuixa la ciència per Nadal".