Campus d'Alcoi de la UPV

Programa Erasmus +

La UPV, reconeguda com la millor universitat d'Espanya en pràctiques internacionals per a alumnes i en mobilitat per a personal docent.

[ 03/07/2017 ]
Programa Erasmus +

La Universitat Politècnica de València (UPV) ha sigut reconeguda pel programa Erasmus + com la millor universitat d'Espanya tant en pràctiques per a alumnes en l'estranger com en mobilitat internacional per a personal docent.

Com a conseqüència d'açò, a través de la resolució final del Servei Español per a la Internacionalització de l'Educació corresponent a l'acció KA103 del programa, ha rebut 486.400 euros en ajudes per a pràctiques internacionals dels seus estudiants -un 4,42% del pressupost assignat per a les 771 institucions d'ensenyament beneficiades en virtut dels mèrits acreditats-.

Gràcies a açò, 324 alumnes de la UPV han pogut realitzar pràctiques en l'estranger, xifra significativament superior a la segona d'Espanya en aquest àmbit -la Complutense, amb 262 estudiants-, i molt allunyada de la tercera -la Universitat del País Basc, amb 212-.

Ha aconseguit un 7,07% de les subvencions per a mobilitat docent

Pel que es refereix a mobilitat de personal per a desenvolupar docència, la UPV ha sigut també la institució educativa espanyola amb major subvenció. En concret, 175.365 euros -un 7,07% del pressupost per a tot el país-, que han permès afavorir 218 mobilitats de personal docent de la UPV en l'estranger.

La primera, amb diferència, de totes les politècniques

En total, incloent també els dos apartats que completen l'acció -mobilitat estudiantil per a aprenentatge i la de personal per a formació-, la UPV ha rebut 3,21 milions d'euros, sent, amb diferència, la primera de totes les politècniques d'Espanya en aquesta classificació global (la de Madrid ha rebut 2,7 milions; la de Catalunya, 2,52; i la de Cartagena, 0,34).

En aquest aspecte, de les 861 entitats beneficiades, la UPV figura en cinquè lloc nacional quant a pressupost i en sisè pel que es refereix a nombre absolut de mobilitats -en tots dos casos, la primera és la Universitat de Granada-.

Més de 2,1 milions d'euros rebuts per a la mobilitat d'alumnes per a estudis

En l'apartat de major dotació econòmica, la mobilitat d'alumnes per a dur a terme estudis en l'estranger, la UPV és la cinquena universitat d'Espanya -la primera d'entre les politècniques- en quantitat assignada (2.111.185 euros) i la sisena quant a nombre de mobilitats: 1.410.

Tercera d'Espanya en ajudes per a mobilitat de personal per a formació

Finalment, també cal destacar la posició de la UPV en l'apartat restant, mobilitat internacional de personal per a formació. En aquest aspecte, en el qual hi ha un total de 527 institucions beneficiades, solament la Universitat de Granada (150) i la Universitat de Valladolid (135) superen a la UPV (105), que és tercera en ajudes, amb 86.055 euros, és a dir, un 4,11% del pressupost total assignat.

La UPV entre les cent millors universitats del món
Segons el Global Rànquing of Academic Subjects.
El CampusTec finalitza amb la presentació de treballs El CampusTec finalitza amb la presentació de treballs
Han participat en els tallers 49 alumnes durant dues setmanes.
La UPV entre les 50 millors universitats joves del món La UPV entre les 50 millors universitats joves del món
Segons un nou rànquing internacional publicat per la consultora Quacquarelli Symonds.
Cridada Erasmus 2017-2018 Cridada Erasmus 2017-2018
Imprescindible per a poder participar en el programa Erasmus.
Nou web de la Reial Societat Espanyola de Química Nou web de la Reial Societat Espanyola de Química
De la secció territorial d'Alacant.
Inici classes curs 2017-18 Inici classes curs 2017-18
Consulta quan comencen les classes del curs acadèmic 2017/18.
Preinscripció Màsters Universitaris (Fase B) Preinscripció Màsters Universitaris (Fase B)
Del 5 al 8 de setembre, ja pots realitzar la preinscripció.