Campus d'Alcoi de la UPV

Programa Erasmus +

La UPV, reconeguda com la millor universitat d'Espanya en pràctiques internacionals per a alumnes i en mobilitat per a personal docent.

[ 03/07/2017 ]
Programa Erasmus +

La Universitat Politècnica de València (UPV) ha sigut reconeguda pel programa Erasmus + com la millor universitat d'Espanya tant en pràctiques per a alumnes en l'estranger com en mobilitat internacional per a personal docent.

Com a conseqüència d'açò, a través de la resolució final del Servei Español per a la Internacionalització de l'Educació corresponent a l'acció KA103 del programa, ha rebut 486.400 euros en ajudes per a pràctiques internacionals dels seus estudiants -un 4,42% del pressupost assignat per a les 771 institucions d'ensenyament beneficiades en virtut dels mèrits acreditats-.

Gràcies a açò, 324 alumnes de la UPV han pogut realitzar pràctiques en l'estranger, xifra significativament superior a la segona d'Espanya en aquest àmbit -la Complutense, amb 262 estudiants-, i molt allunyada de la tercera -la Universitat del País Basc, amb 212-.

Ha aconseguit un 7,07% de les subvencions per a mobilitat docent

Pel que es refereix a mobilitat de personal per a desenvolupar docència, la UPV ha sigut també la institució educativa espanyola amb major subvenció. En concret, 175.365 euros -un 7,07% del pressupost per a tot el país-, que han permès afavorir 218 mobilitats de personal docent de la UPV en l'estranger.

La primera, amb diferència, de totes les politècniques

En total, incloent també els dos apartats que completen l'acció -mobilitat estudiantil per a aprenentatge i la de personal per a formació-, la UPV ha rebut 3,21 milions d'euros, sent, amb diferència, la primera de totes les politècniques d'Espanya en aquesta classificació global (la de Madrid ha rebut 2,7 milions; la de Catalunya, 2,52; i la de Cartagena, 0,34).

En aquest aspecte, de les 861 entitats beneficiades, la UPV figura en cinquè lloc nacional quant a pressupost i en sisè pel que es refereix a nombre absolut de mobilitats -en tots dos casos, la primera és la Universitat de Granada-.

Més de 2,1 milions d'euros rebuts per a la mobilitat d'alumnes per a estudis

En l'apartat de major dotació econòmica, la mobilitat d'alumnes per a dur a terme estudis en l'estranger, la UPV és la cinquena universitat d'Espanya -la primera d'entre les politècniques- en quantitat assignada (2.111.185 euros) i la sisena quant a nombre de mobilitats: 1.410.

Tercera d'Espanya en ajudes per a mobilitat de personal per a formació

Finalment, també cal destacar la posició de la UPV en l'apartat restant, mobilitat internacional de personal per a formació. En aquest aspecte, en el qual hi ha un total de 527 institucions beneficiades, solament la Universitat de Granada (150) i la Universitat de Valladolid (135) superen a la UPV (105), que és tercera en ajudes, amb 86.055 euros, és a dir, un 4,11% del pressupost total assignat.

Alejandro Rodríguez Villalobos premi docència inversa Alejandro Rodríguez Villalobos premi docència inversa
És professor del MUEOL impartit al Campus d'Alcoi de la UPV.
50 alumnes participen en el V CampusTec 50 alumnes participen en el V CampusTec
Un 'CampusTec avançat' amb 15 alumnes ha sigut la novetat d'aquesta edició.
El Campus d’Alcoi cobreix el 100% de les places oferides El Campus d’Alcoi cobreix el 100% de les places oferides
La UPV cobreix el 99% de les places de grau i doble grau oferides per al curs 2018-2019.
Tercera promoció del Màster d'Indústria Cosmètica Tercera promoció del Màster d'Indústria Cosmètica
El 75% d'alumnes que cursen el MIC troba ocupació un mes després de finalitzar els seus estudis.
Bona actuació de l’IDF Eco - Marathon UPV Bona actuació de l’IDF Eco - Marathon UPV
Recorre 712 quilòmetres amb un litre de combustible.
II edició del Concurs de disseny i desenvolupament de teixit per al tèxtil hogar II edició del Concurs de disseny i desenvolupament de teixit per al tèxtil hogar
Han participat més de 30 estudiants del Campus d'Alcoi.
Finalitza el Campus PRAKTIKUM 2018 Finalitza el Campus PRAKTIKUM 2018
Amb la presentació dels treballs realitzats pels 15 alumnes participants.