Campus d'Alcoi de la UPV

Concurs de Disseny i Desenvolupament de Teixit Jacquard

Ja es coneixen els guanyadors del concurs organitzat per la Càtedra AITEX - UPV.

[ 10/07/2017 ]
Premiades i membres del jurat del concurs

La Càtedra AITEX - UPV ha organitzat la seua primera gran activitat. Es tracta de la primera edició del Concurs de disseny i desenvolupament de teixit Jacquard.

Després que els participants explicaren al jurat les seues propostes, s'han donat a conèixer els guanyadors d'aquest concurs. Tots els participants han agraït a la càtedra l'oportunitat que se'ls ha brindat per poder exposar les seues propostes. Els tres treballs guanyadors, que s'han donat a conèixer en el Campus d'Alcoi de la UPV, estaran exposats en les diferents seus de la UPV i en la Fira Home Tèxtil Premium, que tindrà lloc en la Caixa Màgica de Madrid del 6 al 8 de setembre de 2017. En aquests treballs s'ha valorat la presentació, la qualitat tècnica, l'originalitat, la creativitat i les tendències de moda.

El primer premi ha sigut per a Nerea Sanjuan amb la seua proposada 'Flamingo Palms'. Segons ha explicat la seua creadora, es tracta d'un disseny de tèxtil de decoració i llar de tendència actual amb frescor, un caràcter atrevit, tropical natural i dolç. Està pensat per a persones extrovertides i amb ganes de marcar la diferència. Nerea va arreplegar el premi, valorat en 1000 euros, de mans de José Millet, vicerector d'Ocupació i Empreniment de la UPV.

Lorena López ha sigut la guanyadora del segon premi valorat en 500 euros. La principal diferència respecte a la resta de propostes és que està basat en el llenguatge braille. Segons compte Lorena, 'Braille Tèxtil' naix per a col·laborar amb l'aprenentatge del llenguatge braille amb persones amb problemes de visió o ceguesa. El relleu d'aquest tèxtil fa que el tacte també siga important. En el disseny principal es pot llegir que "L'essencial és invisible als ulls". Vicente Blanes, director de **AITEX, ha lliurat el segon premi.

El tercer premi del concurs de tèxtil Jacquard ha recaigut en María Matarredona per la seua proposada 'Tropic'. María comenta que està inspirat en el sentit tropical, tant en colors com en disseny. La proposta està pensada per a la temporada de primavera estiu 2018. La sotsdirectora de Cultura del campus d'Alcoi de la UPV, Rosa Vercher, ha lliurat el premi valorat en 250 euros.

La col·laboració del campus universitari i l'institut tèxtil es reforça amb premis com els de el tèxtil Jacquard. Vicente Blanes, director d'AITEX, ha comentat que el concurs té l'objectiu que "els alumnes conegueu el tèxtil, us il·lusioneu i, si pot ser, us enamoreu del tèxtil perquè vingueu a treballar amb nosaltres".

José Millet, vicerector d'Ocupació i Empreniment de la UPV, ha tancat l'acte dient que "aquests premis fan que els participants tinguen iniciativa i que siguen creatius. Que tinguen passió pel producte els fa més tolerants a la frustració i també aguditza la forma de vendre-ho". Aquestes qualitats, segons Millet, són les que "les empreses demanen d'ells".

Alejandro Rodríguez Villalobos premi docència inversa Alejandro Rodríguez Villalobos premi docència inversa
És professor del MUEOL impartit al Campus d'Alcoi de la UPV.
50 alumnes participen en el V CampusTec 50 alumnes participen en el V CampusTec
Un 'CampusTec avançat' amb 15 alumnes ha sigut la novetat d'aquesta edició.
El Campus d’Alcoi cobreix el 100% de les places oferides El Campus d’Alcoi cobreix el 100% de les places oferides
La UPV cobreix el 99% de les places de grau i doble grau oferides per al curs 2018-2019.
Tercera promoció del Màster d'Indústria Cosmètica Tercera promoció del Màster d'Indústria Cosmètica
El 75% d'alumnes que cursen el MIC troba ocupació un mes després de finalitzar els seus estudis.
Bona actuació de l’IDF Eco - Marathon UPV Bona actuació de l’IDF Eco - Marathon UPV
Recorre 712 quilòmetres amb un litre de combustible.
II edició del Concurs de disseny i desenvolupament de teixit per al tèxtil hogar II edició del Concurs de disseny i desenvolupament de teixit per al tèxtil hogar
Han participat més de 30 estudiants del Campus d'Alcoi.
Finalitza el Campus PRAKTIKUM 2018 Finalitza el Campus PRAKTIKUM 2018
Amb la presentació dels treballs realitzats pels 15 alumnes participants.