Campus d'Alcoi de la UPV

Concurs de Disseny i Desenvolupament de Teixit Jacquard

Ja es coneixen els guanyadors del concurs organitzat per la Càtedra AITEX - UPV.

[ 10/07/2017 ]
Premiades i membres del jurat del concurs

La Càtedra AITEX - UPV ha organitzat la seua primera gran activitat. Es tracta de la primera edició del Concurs de disseny i desenvolupament de teixit Jacquard.

Després que els participants explicaren al jurat les seues propostes, s'han donat a conèixer els guanyadors d'aquest concurs. Tots els participants han agraït a la càtedra l'oportunitat que se'ls ha brindat per poder exposar les seues propostes. Els tres treballs guanyadors, que s'han donat a conèixer en el Campus d'Alcoi de la UPV, estaran exposats en les diferents seus de la UPV i en la Fira Home Tèxtil Premium, que tindrà lloc en la Caixa Màgica de Madrid del 6 al 8 de setembre de 2017. En aquests treballs s'ha valorat la presentació, la qualitat tècnica, l'originalitat, la creativitat i les tendències de moda.

El primer premi ha sigut per a Nerea Sanjuan amb la seua proposada 'Flamingo Palms'. Segons ha explicat la seua creadora, es tracta d'un disseny de tèxtil de decoració i llar de tendència actual amb frescor, un caràcter atrevit, tropical natural i dolç. Està pensat per a persones extrovertides i amb ganes de marcar la diferència. Nerea va arreplegar el premi, valorat en 1000 euros, de mans de José Millet, vicerector d'Ocupació i Empreniment de la UPV.

Lorena López ha sigut la guanyadora del segon premi valorat en 500 euros. La principal diferència respecte a la resta de propostes és que està basat en el llenguatge braille. Segons compte Lorena, 'Braille Tèxtil' naix per a col·laborar amb l'aprenentatge del llenguatge braille amb persones amb problemes de visió o ceguesa. El relleu d'aquest tèxtil fa que el tacte també siga important. En el disseny principal es pot llegir que "L'essencial és invisible als ulls". Vicente Blanes, director de **AITEX, ha lliurat el segon premi.

El tercer premi del concurs de tèxtil Jacquard ha recaigut en María Matarredona per la seua proposada 'Tropic'. María comenta que està inspirat en el sentit tropical, tant en colors com en disseny. La proposta està pensada per a la temporada de primavera estiu 2018. La sotsdirectora de Cultura del campus d'Alcoi de la UPV, Rosa Vercher, ha lliurat el premi valorat en 250 euros.

La col·laboració del campus universitari i l'institut tèxtil es reforça amb premis com els de el tèxtil Jacquard. Vicente Blanes, director d'AITEX, ha comentat que el concurs té l'objectiu que "els alumnes conegueu el tèxtil, us il·lusioneu i, si pot ser, us enamoreu del tèxtil perquè vingueu a treballar amb nosaltres".

José Millet, vicerector d'Ocupació i Empreniment de la UPV, ha tancat l'acte dient que "aquests premis fan que els participants tinguen iniciativa i que siguen creatius. Que tinguen passió pel producte els fa més tolerants a la frustració i també aguditza la forma de vendre-ho". Aquestes qualitats, segons Millet, són les que "les empreses demanen d'ells".

La UPV entre les cent millors universitats del món
Segons el Global Rànquing of Academic Subjects.
El CampusTec finalitza amb la presentació de treballs El CampusTec finalitza amb la presentació de treballs
Han participat en els tallers 49 alumnes durant dues setmanes.
La UPV entre les 50 millors universitats joves del món La UPV entre les 50 millors universitats joves del món
Segons un nou rànquing internacional publicat per la consultora Quacquarelli Symonds.
Cridada Erasmus 2017-2018 Cridada Erasmus 2017-2018
Imprescindible per a poder participar en el programa Erasmus.
Nou web de la Reial Societat Espanyola de Química Nou web de la Reial Societat Espanyola de Química
De la secció territorial d'Alacant.
Inici classes curs 2017-18 Inici classes curs 2017-18
Consulta quan comencen les classes del curs acadèmic 2017/18.
Preinscripció Màsters Universitaris (Fase B) Preinscripció Màsters Universitaris (Fase B)
Del 5 al 8 de setembre, ja pots realitzar la preinscripció.