Campus d'Alcoi de la UPV

Pràctiques d'empresa a Colòmbia: una lliçó de solidaritat.

Erika Castillo Molina, alumna del Grau en Administració i direcció d'empreses del Campus d'Alcoi de la UPV.

[ 11/07/2017 ]
Erika Castillo durant la seua estància a Colòmbia

Erika Castillo Molina, alumna del Grau en Administració i direcció d'empreses, que s'imparteix conjuntament en els campus d'Alcoi i Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV), ha tornat recentment de Cartagena d'Índies (Colòmbia), on gràcies a una beca MERIDIES gestionada pel Centre de Cooperació al Desenvolupament (CCD) de la UPV, va poder realitzar durant quatre mesos, les seues Pràctiques d'empresa i el seu Treball Final de Grau (TFG).

En paraules de la pròpia Erika: -“La motivació a demanar la beca va ser per la possibilitat de realitzar les pràctiques i pel TFG, principalment. També vaig valorar el fet de viatjar fora d'Europa i la possibilitat de realitzar treballs de cooperació, també em va ajudar en la decisió, els consells del professor Jose Vicente Tomás quant a que les empreses avui dia apostaven per persones amb marca personal definida, a causa de la importància que la donaven a la seua responsabilitat social corporativa.”.

El treball realitzat

Tutelat per la professora Ana M. García Bernabeu, el treball per a la FUNDACIÓ PER L'EDUCACIÓ MULTIDIMENSIONAL (FEM), ha consistit a generar un entorn de formalització laboral, responsabilitat social, inclusió i innovació per als indígenes Zenú que es troben desenvolupant activitats informals, principalment la venda ambulant de cafè, garantint una millor qualitat de vida per a ells i les seues famílies.

I afig: -“Com m'encantava la filosofia de la fundació i el seu potencial, em vaig involucrar en més projectes durant el meu temps lliure amb xiquets indígenes i afrodescendents, amb un projecte per a potenciar la lectura i la cultura local en un poblet en la península de Barú”.

Beques MERIDIES - Cooperació

Les beques de cooperació MERIDIES estan destinades a estudiants de la UPV per a la realització de pràctiques o Projectes Final de Carrera (PFC) en programes i projectes de cooperació al desenvolupament en països del Sud, a través d'universitats, organitzacions no governamentals de desenvolupament, organismes internacionals, entitats socials i altres actors del sistema internacional de cooperació al desenvolupament.

Centre de Cooperació al Desenvolupament (CCD)

El Centre de Cooperació al Desenvolupament (CCD) és l'àrea de la Universitat Politècnica de València (UPV) encarregada de recolzar i incentivar la participació de la comunitat universitària en activitats de cooperació universitària per al desenvolupament. I tot açò amb la finalitat de fomentar actituds solidàries, i relacionar a la UPV amb el conjunt d'actors del sistema de cooperació internacional al desenvolupament (ONGD, administracions públiques i organismes internacionals).

La UPV entre les cent millors universitats del món
Segons el Global Rànquing of Academic Subjects.
El CampusTec finalitza amb la presentació de treballs El CampusTec finalitza amb la presentació de treballs
Han participat en els tallers 49 alumnes durant dues setmanes.
La UPV entre les 50 millors universitats joves del món La UPV entre les 50 millors universitats joves del món
Segons un nou rànquing internacional publicat per la consultora Quacquarelli Symonds.
Cridada Erasmus 2017-2018 Cridada Erasmus 2017-2018
Imprescindible per a poder participar en el programa Erasmus.
Nou web de la Reial Societat Espanyola de Química Nou web de la Reial Societat Espanyola de Química
De la secció territorial d'Alacant.
Inici classes curs 2017-18 Inici classes curs 2017-18
Consulta quan comencen les classes del curs acadèmic 2017/18.
Preinscripció Màsters Universitaris (Fase B) Preinscripció Màsters Universitaris (Fase B)
Del 5 al 8 de setembre, ja pots realitzar la preinscripció.