Campus d'Alcoi de la UPV

La UPV entre les cent millors universitats del món

Segons el Global Rànquing of Academic Subjects, la UPV està en el top 100 mundial en 8 disciplines.

[ 26/07/2017 ]
La UPV, entre les 100 millors universitats del món

La Universitat Politècnica de València es troba entre les cent millors universitats de tot el món en vuit disciplines científic-acadèmiques, segons el Global Ranking of Academic Subjects. I en dos d'elles, la UPV és reconeguda com una de les 50 millors: es tracta de Ciència i Tecnologia dels Aliments, en la qual obté el seu millor resultat, en situar-se en el lloc 16 –i primera de totes les universitats espanyoles– i de Ciència i Tecnologia Instrumental (34).

Les altres sis disciplines en les quals la UPV se situa al top 100 internacional són Biblioteconomia i Documentació; Recursos Hídrics –en ambdues casos, en el rang 51-75– ; Enginyeria de Telecomunicacions, Informàtica; Enginyeria Civil, i Ciències Agrícoles. En aquestes quatre últimes, la Universitat Politècnica de València queda enquadrada en el rang 76-100.

Aquest rànquing classifica les 500 millors institucions d'educació superior en un total de 52 matèries, repartides en 5 àrees: Ciències Naturals, Ciències de la Vida, Enginyeria, Ciències de la Salut i Ciències Socials. De totes elles, la UPV destaca fonamentalment en Enginyeria, en situar-se al top 100 mundial en sis matèries.

Entre les 150 millors en altres tres disciplines

El Global Rànquing of Academic Subjects situa també a la Universitat Politècnica de València entre les 150 millors del món en altres tres disciplines: es tracta d'Enginyeria Química; Ciència i Enginyeria de l'Energia, i Enginyeria Mecànica.

Enginyeria Elèctrica i Electrònica; Química; Administració i direcció d'empreses, i Ciència i Enginyeria dels Materials –totes elles en el rang 201-300– completen les matèries en les quals la UPV obté els seus millors resultats en aquest rànquing internacional.

Primera espanyola en Ciència i Tecnologia dels Aliments, i en Ciència i Enginyeria de l'Energia

A més de ser la millor universitat espanyola en Ciència i Enginyeria dels Aliments, la UPV repeteix primer lloc també en el rànquing nacional en Ciència i Enginyeria de l'Energia; i en altres tres matèries és reconeguda com la segona millor universitat de tot el país: Ciència i Tecnologia Instrumental; Recursos Hídrics, i Enginyeria Mecànica. Finalment, en Enginyeria Civil i en Telecomunicacions, la UPV se situa en el tercer graó del podi de les millors universitats de tot el país.

Metodologia

El Global Rànquing of Academic Subjects (GRAS) ha sigut elaborat pel Xangai Rànquing's Consultancy, l'entitat que en 2009 va començar a publicar el prestigiós Academic Ranquing of World Universities (ARWU) per matèries i que fins ara publicava dues versions (ARWU by field i ARWU by subject).

A l'hora de classificar a les institucions, el GRAS ha tendit en compte el nombre de publicacions en cada matèria; el nombre de cites rebudes; la col·laboració internacional; el nombre de treballs publicats en revistes d'alt impacte, i el nombre de persones reconegudes acadèmicament en una matèria.

Alejandro Rodríguez Villalobos premi docència inversa Alejandro Rodríguez Villalobos premi docència inversa
És professor del MUEOL impartit al Campus d'Alcoi de la UPV.
50 alumnes participen en el V CampusTec 50 alumnes participen en el V CampusTec
Un 'CampusTec avançat' amb 15 alumnes ha sigut la novetat d'aquesta edició.
El Campus d’Alcoi cobreix el 100% de les places oferides El Campus d’Alcoi cobreix el 100% de les places oferides
La UPV cobreix el 99% de les places de grau i doble grau oferides per al curs 2018-2019.
Tercera promoció del Màster d'Indústria Cosmètica Tercera promoció del Màster d'Indústria Cosmètica
El 75% d'alumnes que cursen el MIC troba ocupació un mes després de finalitzar els seus estudis.
Bona actuació de l’IDF Eco - Marathon UPV Bona actuació de l’IDF Eco - Marathon UPV
Recorre 712 quilòmetres amb un litre de combustible.
II edició del Concurs de disseny i desenvolupament de teixit per al tèxtil hogar II edició del Concurs de disseny i desenvolupament de teixit per al tèxtil hogar
Han participat més de 30 estudiants del Campus d'Alcoi.
Finalitza el Campus PRAKTIKUM 2018 Finalitza el Campus PRAKTIKUM 2018
Amb la presentació dels treballs realitzats pels 15 alumnes participants.