Campus d'Alcoi de la UPV

Nou web de la Reial Societat Espanyola de Química

Amb notícies relacionades amb les activitats de la secció territorial d'Alacant, enllaços d'interès, inscripcions i un apartat reservat per als socis.

[ 28/07/2017 ]
Secció Territorial de la Reial Societat Espanyola de Química (RSEQ)

Ja està operativa la web de la Secció Territorial de la Reial Societat Espanyola de Química (RSEQ), en ella es poden trobar notícies relacionades amb les activitats de la secció territorial, enllaços d'interès, inscripcions i un apartat reservat per als socis. Així com la composició de l'actual Junta encapçalada pel president Don Vicente Montiel Leguey.

Els orígens de la Reial Societat Espanyola de Química

La Societat Espanyola de Física i Química es va fundar el 23 de gener de 1903, en el deganat de la Universitat Central, en el vell caseró del carrer Ancha de San Bernardo de Madrid, on la Societat va tenir la seua primera seu. En l'acta de constitució, rubricada per José Echegaray, es diu: "...el Sr. Carracido va exposar l'objecte de la reunió que no era sinó posar-se d'acord per a constituir la Societat Espanyola de Física i Química destinada a fomentar l'estudi d'aquestes ciències i publicar els treballs a elles referents pels quals es van adherir a la idea". El propi Carracido, en 1909, recordava en l'Acadèmia de Ciències Exactes, Físiques i Naturals: "L'any 1903 es funda la SEFQ i poc després es reprèn la publicació de la Revista de la nostra Acadèmia. En la vida de l'una i l'altra està interessat l'honor d'Espanya". Don José Echegaray Eizaguirre (Enginyer de Camins, Canales i Ports) va ser el seu primer president.

Sobre la RSEQ

La Reial Societat Espanyola de Química, té per objecte promoure, desenvolupar i divulgar la disciplina de la Química, tant en el seu aspecte de ciència pura com en el de les seues aplicacions, en tot l'àmbit de l'estat espanyol. La RSEQ és la continuadora en la branca de Ciències Químiques de la Reial Societat Espanyola de Física i Química, fundada l'any 1903, i té com a finalitat facilitar l'avanç i la millora de la seua activitat científica, docent, investigadora i professional en el camp de les Ciències Químiques i l'Enginyeria Química. Com una institució científica, no governamental i sense ànim de lucre tracta de procurar els mitjans que satisfacen les necessitats científiques dels seus associats.

Existeixen tres categories de socis: Individuals (SOI), joves (SJO) i professors d'institut (SPI). Per a aconseguir les seues finalitats, la RSEQ s'estructura en 24 Grups Especialitzats (GES) i en 19 Seccions Territorials (STE). En l'actualitat, té 3.703 socis.

Bon estiu! Bon estiu!
La UPV vol desitjar-vos el millor en les merescudes vacances estivals.
Preinscripció Màsters Universitaris (Fase B) Preinscripció Màsters Universitaris (Fase B)
Termini del 5 al 8 de setembre.
José Miguel Ferri, premi a la millor Tesi Doctoral José Miguel Ferri, premi a la millor Tesi Doctoral
Dirigida pels professors Rafael Balart i Octavio Fenollar.
Alejandro Rodríguez Villalobos premi docència inversa Alejandro Rodríguez Villalobos premi docència inversa
És professor del MUEOL impartit al Campus d'Alcoi de la UPV.
50 alumnes participen en el V CampusTec 50 alumnes participen en el V CampusTec
Un 'CampusTec avançat' amb 15 alumnes ha sigut la novetat d'aquesta edició.
El Campus d’Alcoi cobreix el 100% de les places oferides El Campus d’Alcoi cobreix el 100% de les places oferides
La UPV cobreix el 99% de les places de grau i doble grau oferides per al curs 2018-2019.
Jornades d'Acollida 2018/2019 Jornades d'Acollida 2018/2019
Eres alumne de primer? No et pergues les Jornades d'Acollida