Campus d'Alcoi de la UPV

La UPV guanya el concurs de robots humanoides CEABOT

Es tracta de la cinquena ocasió en els últims sis anys.

[ 08/09/2017 ]
Components de l'equip GROMEP participants en la CEABOT 2017

L'equip del Grup de Robòtica i Mecatrónica (GROMEP) del campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València s'ha proclamat avui divendres vencedor del Concurs nacional de robots humanoides (CEABOT 2017), que s'ha celebrat aquesta setmana a Gijón en el marc de les XXXVIII Jornades d'Automàtica.

En aquesta edició, els equips participants havien de completar cinc proves amb els seus robots: una carrera d'anada i volta salvant obstacles; combats de sumo; una carrera pujant i baixant una xicoteta escala amb escalons de tres centímetres d'altura; una prova de visió en la qual els robots decodificaven codis QR per a identificar el major nombre d'obstacles possibles; i una última prova lliure, inclosa per primera vegada enguany en la competició, en la qual cada equip mostrava les principals destreses de les seues humanoides.

L'equip de la UPV ha quedat primer en les proves de sumo, visió i escala; i segons en la prova d'obstacles i lliure. En aquesta última, els robots del GROMEP van mostrar la seua habilitat per a seguir una trajectòria entre dues línies.

Aquests resultats han permès a l'equip del campus d'Alcoi de la UPV proclamar-se de nou campió de CEABOT. Es tracta de la cinquena ocasió en els últims sis anys en què el GROMEP-UPV s'alça amb el primer lloc d'aquesta competició nacional.

Components de l'equip

'equip de la UPV estava format per Iván Ortiz Trujillo, estudiant de 4t curs del grau d'Enginyeria Mecànica, Jordi Armengol Miralles, de 3r curs del grau d'Enginyeria Elèctrica i Sergio Tortosa Benedito, de 4t curs del grau d'Enginyeria Informàtica.

En la preparació de les proves també van participar Thelma Rosario Domingo Martínez, alumna mexicana que ha estat aquest curs amb una beca PROMOE en la titulació d'Informàtica, Marc Higeo Puig, alumne de 4t d'Enginyeria Mecànica i Adrián Benavent Pla, alumne de 4t d'Enginyeria Elèctrica, tots ells coordinats pels professors Jaime Masiá (Departament d'Enginyeria Mecànica i de Materials) i Juan Ramón Rufino (Departament d'Enginyeria Electrònica).

Aquest nou èxit suposa un reconeixement al treball que duem a terme des de les nostres aules. A més, per als alumnes és una experiència molt positiva, ja que poden plasmar fora d'elles tots els coneixements que van adquirint”, destaca Jaime Masiá.

30 anys del Programa Erasmus 30 anys del Programa Erasmus
Programa estrela de mobilitat de la Unió Europea.
Fotciencia14 Fotciencia14
Visita l'exposició Fotciencia14 al Centre Comercial Alzamora.
Exposició de pintura “L'art per la memòria” Exposició de pintura “L'art per la memòria”
Sala Multiusos de Carbonell, des del 7 de novembre.
Desafiament internacional “First Lego League” Desafiament internacional “First Lego League”
El proper 3 de febrer de 2018 al Campus d'Alcoi.
Primer premi Rotary amb Alcoi i la seua universitat Primer premi Rotary amb Alcoi i la seua universitat
Joves talents per al desenvolupament econòmic i social d'Alcoi.
Small & Medium Smart Cities Congress Small & Medium Smart Cities Congress
Tindrà lloc els dies 14 i 15 de febrer de 2018.
Dibuixa la ciència en Nadal 2017 Dibuixa la ciència en Nadal 2017
Participa amb els teus fills en "Dibuixa la ciència per Nadal".