Campus d'Alcoi de la UPV

Obertura Universitat Sènior 2017/18

Les classes van començar el pròxim 25 de setembre per als dos grups que sumen al voltant de 200 alumnes.

[ 26/09/2017 ]
Universitat Sènior del Campus d'Alcoi de la UPV

Dijous passat 21 de setembre va tenir lloc a la Sala de Graus "Roberto García Payá" del Campus d’Alcoi de la Universitat Politècnica de València (UPV), el tradicional Acte d'Obertura de la Universitat Sènior.

L'acte va estar presidit per Juan Ignacio Torregrosa, Director del Campus d'Alcoi de la UPV, por Aroa Mira, regidora de Polítiques Socials i Igualtat de l'Ajuntament d'Alcoi, por Camilo Albero, President de l'Associació Sènior a Alcoi i per Rosa Vercher, Sotsdirectora de Cultura i Coordinadora de la Universitat Sènior.

Va començar amb la benvinguda per part de la sotsdirectora, que després d'una breu presentació dels activitats realitzades en el passat curs, va cedir la paraula als membres de la taula presidencial, finalment el director del campus, Juan Ignacio Torregrosa va tancar el torn de **palabas. A continuació, Juan Francisco Picó va ser l'encarregat de la lliçó inaugural.

La lliçó inaugural “Relat breu d'una certa intimitat

A voltes un delicat acte íntim o una brusca confessió d'alguna cosa completament evident i conegut produeixen reaccions insospitades en el món. Històricament alguns actes d'aquestes característiques han conduït al desenvolupament d'activitats econòmiques el resultat de les quals ha sigut engrossir l'elenc d'elements que defineixen una civilització. També, tals actes acaben sent de rabiosa actualitat per al disseny industrial, per a l'urbanisme i fins i tot per al desenvolupament de les activitats turístiques. Aquest relat posarà de manifest amb brevetat els efectes d'una certa intimitat”.

Breu ressenya del ponent

Juan Francisco Picó Silvestre, Arquitecte Superior per la UPV (1984), Doctor Arquitecte per la UPV (2013). Professor Associat del Departament de Composició Arquitectònica adscrit al Campus d'Alcoi de la UPV des de 2006, en el Grau d'Enginyeria en Disseny Industrial i Desenvolupament de Productes en la Matèria de Fonaments del Disseny en l'assignatura "Estètica i Història del Disseny" i en l'assignatura optativa "Art i Ciència: una història compartida".

També ha exercit durant els últims cursos com a Professor coordinador del Taller Milano-Workshop i del Programa Reptes del campus. En l'actualitat, compagina la feina de casa acadèmiques formant part de l'adreça del centre, sent responsable de l'Àrea de l'Entorn i de les Seus Universitàries.

L'oferta per a aquest curs

Els 200 alumnes matriculats en el Campus d'Alcoi tindran la possibilitat d'escollir entre la doble oferta, dos cursos globals que es desenvoluparan del 25 de setembre al 30 de maig en idèntic horari els dilluns i dimecres, de 17 a 19:30 hores.

El primer d'ells conté 12 assignatures: Cinema Negre II, La publicitat d'ahir i d'avui, Una nova visió de l'economia, La comunicació en la societat del segle XXI, Noves mirades a la bellesa, No prendràs el nom de la ciència en va, Etiquetat dels aliments, 100 composicions per a una història de la música, Astronomia, Els nostres autors, Educació visual i Les nostres terres.

El segon, per la seua banda, consta de les següents: Aprendre a mirar una obra d'art, Cinema comèdia clàssica americana, La publicitat: un breu repàs a través de la història, Llengua i cultura xinesa, Literatura universal, En quin món vivim?, Ús i abús dels medicaments, Construint la nostra història, Glops de ciència, Arqueologia de la comarca de L'Alcoià i El Comptat, Sobre la bellesa en la ciència i la tecnologia i 100 composicions per a una història de la música.

L'Acte d'Obertura, va finalitzar amb la interpretació de “Gaudeamus Igitur” interpretat pel Cor de la Universitat Sènior del Campus d'Alcoi, dirigit per Jordi Sempere Azorín.

Vídeo de l'Acte d'Obertura:

Desafiament internacional “First Lego League” Desafiament internacional “First Lego League”
El proper 3 de febrer de 2018 al Campus d'Alcoi.
Primer premi Rotary amb Alcoi i la seua universitat Primer premi Rotary amb Alcoi i la seua universitat
Joves talents per al desenvolupament econòmic i social d'Alcoi.
Conferència Inaugural del Curs Acadèmic 2017-2018 Conferència Inaugural del Curs Acadèmic 2017-2018
A càrrec de D. Josep Duato Marín, amb el títol “Tecnologia informàtica: Hem tocat sostre o s'aveïna una gran revolució?”.
Small & Medium Smart Cities Congress Small & Medium Smart Cities Congress
Tindrà lloc els dies 14 i 15 de febrer de 2018.
Jornades de Portes Obertes 2018-2019 Jornades de Portes Obertes 2018-2019
Per a pares i futurs alumnes el 14 d'abril de 2018.
VI  Edició Premis Emprenedors VI Edició Premis Emprenedors
Participa en els concursos per a emprenedors.
Nou horari del gabinet mèdic Nou horari del gabinet mèdic
Divendres, de 10 a 12:30h