Campus d'Alcoi de la UPV

Small & Medium Smart Cities

Congrés internacional que tindrà lloc els dies 14 i 15 de febrer de 2018.

[ 27/09/2017 ]
Presentació del 'Small Medium Smart Cities Congress'

Alcoi acollirà el congrés 'Small & Medium Smart Cities Congress' amb l'objectiu de mostrar els casos d'èxit i obrir una taula de debat sobre els reptes de les xicotetes i mitges ciutats. Joan Subirats, catedràtic de ciència política, és el primer ponent confirmat per a impartir part del congrés.

En la presentació, que va tenir lloc en Àgora (una de les seus del Congrés al costat del Campus d'Alcoi de la UPV), van estar l'Alcalde d'Alcoi, Toni Francés i Juan Ignacio Torregrosa, Director del Campus d'Alcoi de la UPV.

El primer dia, el Congrés estarà dedicat a Alcoi i als seus reptes, dividits en 4 grans àrees temàtiques (Innovació, tecnologia, mobilitat i eficiència energètica). El dia 15 de febrer, que es desenvoluparà íntegrament en el Campus d'Alcoi, se centrarà en reptes generals sobre aspectes físics i tecnològics, i gobernansa.

Torregrosa ha indicat que el congrés, que se celebrarà el 14 i 15 de febrer de 2018, tindrà un àmbit nacional, encara que "no descarten rebre treballs de Sud-amèrica" perquè allí "també hi ha un corrent molt important de transformació de les ciutats". El director també ha destacat que les novetats que pot aportar aquesta trobada és que "està dedicat a ciutats intermèdies", a més d'anar "dirigit al fet que la gent intercanvie experiències d'Smart City".

La relació entre Ajuntament i Campus és "intensa". Prova d'açò són la signatura de les càtedres 'Alcoi Ciutat del Coneixement' i 'Smart City Alcoi', responsables de la creació d'aquest congrés.

Per la seua banda, Toni Francés, ha destacat la "importància" d'aquest congrés ja que "en el futur hi haurà dos tipus de ciutats, les intel·ligents i les que no ho siguen". A més ha afegit que "les ciutats intel·ligents seran més competitives" i, com a conseqüència, "els seus ciutadans seran més felices".

Les inscripcions es poden formalitzar en www.smartcitiesalcoy.es/inscripcion.html.

Vídeo de la Roda de Premsa de presentació:

Projecte Zero Defects Manufacturing Platform Projecte Zero Defects Manufacturing Platform
Compta amb la participació d'investigadors del Campus d'Alcoi.
Reunió en AITEX per a potenciar el sector tèxtil Reunió en AITEX per a potenciar el sector tèxtil
Van acudir els directors acadèmics de cada grau.
Visita a INESCOP Visita a INESCOP
Per a promoure acords per a l'intercanvi d'estudiants del Campus.
VII Concurs de Robòtica del Campus d'Alcoi VII Concurs de Robòtica del Campus d'Alcoi
Rècord de participació amb 382 estudiants procedents de les províncies d'Alacant i València.
Torneig Clasificatori de la First Lego League Torneig Clasificatori de la First Lego League
Dos equips d'aquest torneig estaran en la final nacional.
Conferència de Jean Pierre-Sauvage Conferència de Jean Pierre-Sauvage
Sauvage va rebre de Premi Nobel de Química en 2016.
Jornades de Portes Obertes 2019-2020 Jornades de Portes Obertes 2019-2020
Per a pares i futurs alumnes el 6 d'abril de 2019.