Campus d'Alcoi de la UPV

Small & Medium Smart Cities

Tindrà lloc els dies 14 i 15 de febrer de 2018.

[ 27/09/2017 ]
Presentació del 'Small Medium Smart Cities Congress'

Alcoi acollirà el congrés 'Small & Medium Smart Cities Congress' amb l'objectiu de mostrar els casos d'èxit i obrir una taula de debat sobre els reptes de les xicotetes i mitges ciutats. Joan Subirats, catedràtic de ciència política, és el primer ponent confirmat per a impartir part del congrés.

En la presentació, que va tenir lloc en Àgora (una de les seus del Congrés al costat del Campus d'Alcoi de la UPV), van estar l'Alcalde d'Alcoi, Toni Francés i Juan Ignacio Torregrosa, Director del Campus d'Alcoi de la UPV.

El primer dia, el Congrés estarà dedicat a Alcoi i als seus reptes, dividits en 4 grans àrees temàtiques (Innovació, tecnologia, mobilitat i eficiència energètica). El dia 15 de febrer, que es desenvoluparà íntegrament en el Campus d'Alcoi, se centrarà en reptes generals sobre aspectes físics i tecnològics, i gobernansa.

Torregrosa ha indicat que el congrés, que se celebrarà el 14 i 15 de febrer de 2018, tindrà un àmbit nacional, encara que "no descarten rebre treballs de Sud-amèrica" perquè allí "també hi ha un corrent molt important de transformació de les ciutats". El director també ha destacat que les novetats que pot aportar aquesta trobada és que "està dedicat a ciutats intermèdies", a més d'anar "dirigit al fet que la gent intercanvie experiències d'Smart City".

La relació entre Ajuntament i Campus és "intensa". Prova d'açò són la signatura de les càtedres 'Alcoi Ciutat del Coneixement' i 'Smart City Alcoi', responsables de la creació d'aquest congrés.

Per la seua banda, Toni Francés, ha destacat la "importància" d'aquest congrés ja que "en el futur hi haurà dos tipus de ciutats, les intel·ligents i les que no ho siguen". A més ha afegit que "les ciutats intel·ligents seran més competitives" i, com a conseqüència, "els seus ciutadans seran més felices".

Les inscripcions es poden formalitzar en www.smartcitiesalcoy.es/inscripcion.html.

Vídeo de la Rueda de Premsa de presentació:

Màster de Robòtica i Visió Artificial Màster de Robòtica i Visió Artificial
Resposta a la creixent demanda de professionals amb experiència en tots dos camps.
XI Premis Idees UPV XI Premis Idees UPV
Tyris Software, gran vencedor en una nit.
Concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi Concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi
V edició del concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi - Àgora Emprenedors.
30 anys del Programa Erasmus 30 anys del Programa Erasmus
Programa estrela de mobilitat de la Unió Europea.
Exposició de pintura “L'art per la memòria” Exposició de pintura “L'art per la memòria”
Sala Multiusos de Carbonell, des del 7 de novembre.
Desafiament internacional “First Lego League” Desafiament internacional “First Lego League”
El proper 3 de febrer de 2018 al Campus d'Alcoi.
Primer premi Rotary amb Alcoi i la seua universitat Primer premi Rotary amb Alcoi i la seua universitat
Joves talents per al desenvolupament econòmic i social d'Alcoi.