Campus d'Alcoi de la UPV

Small & Medium Smart Cities

Congrés internacional que tindrà lloc els dies 14 i 15 de febrer de 2018.

[ 27/09/2017 ]
Presentació del 'Small Medium Smart Cities Congress'

Alcoi acollirà el congrés 'Small & Medium Smart Cities Congress' amb l'objectiu de mostrar els casos d'èxit i obrir una taula de debat sobre els reptes de les xicotetes i mitges ciutats. Joan Subirats, catedràtic de ciència política, és el primer ponent confirmat per a impartir part del congrés.

En la presentació, que va tenir lloc en Àgora (una de les seus del Congrés al costat del Campus d'Alcoi de la UPV), van estar l'Alcalde d'Alcoi, Toni Francés i Juan Ignacio Torregrosa, Director del Campus d'Alcoi de la UPV.

El primer dia, el Congrés estarà dedicat a Alcoi i als seus reptes, dividits en 4 grans àrees temàtiques (Innovació, tecnologia, mobilitat i eficiència energètica). El dia 15 de febrer, que es desenvoluparà íntegrament en el Campus d'Alcoi, se centrarà en reptes generals sobre aspectes físics i tecnològics, i gobernansa.

Torregrosa ha indicat que el congrés, que se celebrarà el 14 i 15 de febrer de 2018, tindrà un àmbit nacional, encara que "no descarten rebre treballs de Sud-amèrica" perquè allí "també hi ha un corrent molt important de transformació de les ciutats". El director també ha destacat que les novetats que pot aportar aquesta trobada és que "està dedicat a ciutats intermèdies", a més d'anar "dirigit al fet que la gent intercanvie experiències d'Smart City".

La relació entre Ajuntament i Campus és "intensa". Prova d'açò són la signatura de les càtedres 'Alcoi Ciutat del Coneixement' i 'Smart City Alcoi', responsables de la creació d'aquest congrés.

Per la seua banda, Toni Francés, ha destacat la "importància" d'aquest congrés ja que "en el futur hi haurà dos tipus de ciutats, les intel·ligents i les que no ho siguen". A més ha afegit que "les ciutats intel·ligents seran més competitives" i, com a conseqüència, "els seus ciutadans seran més felices".

Les inscripcions es poden formalitzar en www.smartcitiesalcoy.es/inscripcion.html.

Vídeo de la Rueda de Premsa de presentació:

Daniel García obté la millor puntuació en la convocatòria Daniel García obté la millor puntuació en la convocatòria
Per a les ajudes Post-doctorals que concedeix la UPV.
La UPV, entre les 400 millors universitats del món La UPV, entre les 400 millors universitats del món
En les àrees de Ciències Socials i Negocis i Economia.
Setmana de la Ciència 2018 Setmana de la Ciència 2018
Del dilluns 19 de novembre al divendres 23 de novembre.
Recepció a l'Ajuntament a alumnes del Campus d'Alcoi Recepció a l'Ajuntament a alumnes del Campus d'Alcoi
Als alumnes dels màsters universitaris.
Conferència Inaugural del Curs Acadèmic 2018-2019 Conferència Inaugural del Curs Acadèmic 2018-2019
A càrrec de D. Andrés Pedreño Muñoz.
Inaugurada la IV edició del Màster d'Indústria Cosmètica Inaugurada la IV edició del Màster d'Indústria Cosmètica
Les classes van començar, oficialment, el divendres 28 de setembre.
Participació d’EPSA MOTO-E en Motostudent Participació d’EPSA MOTO-E en Motostudent
Grup de Generació Espontània del Campus d'Alcoi de la UPV.