Campus d'Alcoi de la UPV

El projecte europeu vf-OS, compleix un any

La passada setmana es va realitzar la corresponent revisió del projecte a Brussel·les. També s'han editat un vídeo explicatiu sobre com serà el projecte.

[ 03/10/2017 ]
Raúl Poler, coordinador tècnic del projecte

La Universitat Politècnica de València, a través del Centre de Recerca en Gestió i Enginyeria de Producció (CIGIP), és un dels socis del projecte europeu "Virtual Factory Open Operating System" (vf-US), finançat pel programa Horitzó 2020 (H2020) de la Comissió Europea amb 7,75 milions d'euros.

L'objectiu del projecte és crear un nou sistema operatiu per a PIMES, que contribuirà a millorar la seua competitivitat; vf-US facilitarà que els desenvolupadors de programari puguen generar apps de forma més ràpida i barata per a les xicotetes i mitges empreses europees.

El coordinador tècnic del projecte és Raúl Poler, director del CIGIP i professor també en el campus d'Alcoi de la UPV. Segons destaca, vf-US es sumisca a les diferents iniciatives en H2020 que persegueixen que Europa assumisca el lideratge de les plataformes digitals per a la indústria 4.0, creant un nou sistema operatiu sobre el qual desenvolupar les aplicacions empresarials del futur, amb especial atenció a les necessitats de les Pimes europees.

Sistema operatiu obert

vf-OS será un sistema operatiu obert. Estarà constituït per un nucli de sistema, una interfície de programació d'aplicacions i un sistema de comunicacions i emmagatzematge de dades avançat. S'allotjarà sobre una plataforma, de manera que les empreses li'l puguen instal·lar gratuïtament i posteriorment es puguen descarregar apps creades pels desenvolupadors de programari.

Es proporcionarà un kit de desenvolupament d'aplicacions als desenvolupadors de programari per a la programació de les apps que vagen a funcionar sobre vf-US, utilitzant una tenda d'aplicacions empresarials en la plataforma virtual. L'objectiu és que la plataforma acabe allotjant milers de apps, a un preu molt competitiu i de fàcil instal·lació. Igual que els marketplace d'Android o IOS, algunes de les aplicacions s'oferiran de manera gratuïta, unes altres oferiran funcionalitats Premium i unes altres seran de pagament únic o per subscripció, però sempre el més modulars possible i amb un objectiu comú: facilitar a les Pimes l'accés a eines programari que contribuïsquen a ser més eficients i millorar la seua competitivitat”, afig Poler.

En el projecte vf-US participen 14 socis de 7 països (Espanya, Regne Unit, Portugal, França, Alemanya, Països Baixos i Lituània) dels quals 9 socis són Pimes. Coordinat per l'empresa britànica, Information Catalyst, el projecte s'estendrà des d'octubre de 2016 fins a setembre de 2019.

vf-OS project::

Desafiament internacional “First Lego League” Desafiament internacional “First Lego League”
El proper 3 de febrer de 2018 al Campus d'Alcoi.
Primer premi Rotary amb Alcoi i la seua universitat Primer premi Rotary amb Alcoi i la seua universitat
Joves talents per al desenvolupament econòmic i social d'Alcoi.
Conferència Inaugural del Curs Acadèmic 2017-2018 Conferència Inaugural del Curs Acadèmic 2017-2018
A càrrec de D. Josep Duato Marín, amb el títol “Tecnologia informàtica: Hem tocat sostre o s'aveïna una gran revolució?”.
Small & Medium Smart Cities Congress Small & Medium Smart Cities Congress
Tindrà lloc els dies 14 i 15 de febrer de 2018.
Obertura Universitat Sènior 2017/18 Obertura Universitat Sènior 2017/18
Les classes van començar el pròxim 25 de setembre.
Jornades de Portes Obertes 2018-2019 Jornades de Portes Obertes 2018-2019
Per a pares i futurs alumnes el 14 d'abril de 2018.
VI  Edició Premis Emprenedors VI Edició Premis Emprenedors
Participa en els concursos per a emprenedors.