Campus d'Alcoi de la UPV

El projecte europeu vf-OS, compleix un any

La passada setmana es va realitzar la corresponent revisió del projecte a Brussel·les. També s'han editat un vídeo explicatiu sobre com serà el projecte.

[ 03/10/2017 ]
Raúl Poler, coordinador tècnic del projecte

La Universitat Politècnica de València, a través del Centre de Recerca en Gestió i Enginyeria de Producció (CIGIP), és un dels socis del projecte europeu "Virtual Factory Open Operating System" (vf-US), finançat pel programa Horitzó 2020 (H2020) de la Comissió Europea amb 7,75 milions d'euros.

L'objectiu del projecte és crear un nou sistema operatiu per a PIMES, que contribuirà a millorar la seua competitivitat; vf-US facilitarà que els desenvolupadors de programari puguen generar apps de forma més ràpida i barata per a les xicotetes i mitges empreses europees.

El coordinador tècnic del projecte és Raúl Poler, director del CIGIP i professor també en el campus d'Alcoi de la UPV. Segons destaca, vf-US es sumisca a les diferents iniciatives en H2020 que persegueixen que Europa assumisca el lideratge de les plataformes digitals per a la indústria 4.0, creant un nou sistema operatiu sobre el qual desenvolupar les aplicacions empresarials del futur, amb especial atenció a les necessitats de les Pimes europees.

Sistema operatiu obert

vf-OS será un sistema operatiu obert. Estarà constituït per un nucli de sistema, una interfície de programació d'aplicacions i un sistema de comunicacions i emmagatzematge de dades avançat. S'allotjarà sobre una plataforma, de manera que les empreses li'l puguen instal·lar gratuïtament i posteriorment es puguen descarregar apps creades pels desenvolupadors de programari.

Es proporcionarà un kit de desenvolupament d'aplicacions als desenvolupadors de programari per a la programació de les apps que vagen a funcionar sobre vf-US, utilitzant una tenda d'aplicacions empresarials en la plataforma virtual. L'objectiu és que la plataforma acabe allotjant milers de apps, a un preu molt competitiu i de fàcil instal·lació. Igual que els marketplace d'Android o IOS, algunes de les aplicacions s'oferiran de manera gratuïta, unes altres oferiran funcionalitats Premium i unes altres seran de pagament únic o per subscripció, però sempre el més modulars possible i amb un objectiu comú: facilitar a les Pimes l'accés a eines programari que contribuïsquen a ser més eficients i millorar la seua competitivitat”, afig Poler.

En el projecte vf-US participen 14 socis de 7 països (Espanya, Regne Unit, Portugal, França, Alemanya, Països Baixos i Lituània) dels quals 9 socis són Pimes. Coordinat per l'empresa britànica, Information Catalyst, el projecte s'estendrà des d'octubre de 2016 fins a setembre de 2019.

vf-OS project::

La UPV, primera universitat d'Espanya en docència La UPV, primera universitat d'Espanya en docència
La Politècnica ocupa el lloc tres en el rànquing global.
Premi al millor expedient relacionat amb el tèxtil
La Càtedra AITEX - UPV concedeix un premi de 1500€.
Medalla UPV a les ciutats de València, Alcoi i Gandia Medalla UPV a les ciutats de València, Alcoi i Gandia
Amb motiu del 50 aniversari de la UPV.
Rànquing QS Rànquing QS
La UPV obté el millor resultat de la seua història en el rànquing QS.
La UPV, entre les 150 millors universitats joves del món La UPV, entre les 150 millors universitats joves del món
Continúa sent la millor politècnica d'Espanya.
50 aniversari 50 aniversari
La UPV presenta els actes commemoratius del mig segle del seu naixement.
II Programa d’Ajudes Polisabio 2018 II Programa d’Ajudes Polisabio 2018
Impulsades per la fundació Fisabio i la UPV.