Campus d'Alcoi de la UPV

El projecte europeu vf-OS, compleix un any

La passada setmana es va realitzar la corresponent revisió del projecte a Brussel·les. També s'han editat un vídeo explicatiu sobre com serà el projecte.

[ 03/10/2017 ]
Raúl Poler, coordinador tècnic del projecte

La Universitat Politècnica de València, a través del Centre de Recerca en Gestió i Enginyeria de Producció (CIGIP), és un dels socis del projecte europeu "Virtual Factory Open Operating System" (vf-US), finançat pel programa Horitzó 2020 (H2020) de la Comissió Europea amb 7,75 milions d'euros.

L'objectiu del projecte és crear un nou sistema operatiu per a PIMES, que contribuirà a millorar la seua competitivitat; vf-US facilitarà que els desenvolupadors de programari puguen generar apps de forma més ràpida i barata per a les xicotetes i mitges empreses europees.

El coordinador tècnic del projecte és Raúl Poler, director del CIGIP i professor també en el campus d'Alcoi de la UPV. Segons destaca, vf-US es sumisca a les diferents iniciatives en H2020 que persegueixen que Europa assumisca el lideratge de les plataformes digitals per a la indústria 4.0, creant un nou sistema operatiu sobre el qual desenvolupar les aplicacions empresarials del futur, amb especial atenció a les necessitats de les Pimes europees.

Sistema operatiu obert

vf-OS será un sistema operatiu obert. Estarà constituït per un nucli de sistema, una interfície de programació d'aplicacions i un sistema de comunicacions i emmagatzematge de dades avançat. S'allotjarà sobre una plataforma, de manera que les empreses li'l puguen instal·lar gratuïtament i posteriorment es puguen descarregar apps creades pels desenvolupadors de programari.

Es proporcionarà un kit de desenvolupament d'aplicacions als desenvolupadors de programari per a la programació de les apps que vagen a funcionar sobre vf-US, utilitzant una tenda d'aplicacions empresarials en la plataforma virtual. L'objectiu és que la plataforma acabe allotjant milers de apps, a un preu molt competitiu i de fàcil instal·lació. Igual que els marketplace d'Android o IOS, algunes de les aplicacions s'oferiran de manera gratuïta, unes altres oferiran funcionalitats Premium i unes altres seran de pagament únic o per subscripció, però sempre el més modulars possible i amb un objectiu comú: facilitar a les Pimes l'accés a eines programari que contribuïsquen a ser més eficients i millorar la seua competitivitat”, afig Poler.

En el projecte vf-US participen 14 socis de 7 països (Espanya, Regne Unit, Portugal, França, Alemanya, Països Baixos i Lituània) dels quals 9 socis són Pimes. Coordinat per l'empresa britànica, Information Catalyst, el projecte s'estendrà des d'octubre de 2016 fins a setembre de 2019.

vf-OS project::

Màster de Robòtica i Visió Artificial Màster de Robòtica i Visió Artificial
Resposta a la creixent demanda de professionals amb experiència en tots dos camps.
XI Premis Idees UPV XI Premis Idees UPV
Tyris Software, gran vencedor en una nit.
Concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi Concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi
V edició del concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi - Àgora Emprenedors.
30 anys del Programa Erasmus 30 anys del Programa Erasmus
Programa estrela de mobilitat de la Unió Europea.
Exposició de pintura “L'art per la memòria” Exposició de pintura “L'art per la memòria”
Sala Multiusos de Carbonell, des del 7 de novembre.
Desafiament internacional “First Lego League” Desafiament internacional “First Lego League”
El proper 3 de febrer de 2018 al Campus d'Alcoi.
Primer premi Rotary amb Alcoi i la seua universitat Primer premi Rotary amb Alcoi i la seua universitat
Joves talents per al desenvolupament econòmic i social d'Alcoi.