Campus d'Alcoi de la UPV

Exposició de pintura “L'art per la memòria”

Sala Multiusos de Carbonell, des del 7 de novembre.

[ 26/10/2017 ]
L'art per la memòria

El proper 7 de novembre a les 18:30h en la Sala Multiusos de l'edifici de Carbonell, tindrà lloc la inauguració de l'exposició de pintura “L'art per la memòria”, realitzada per alumnes de l'Acadèmia de dibuix i pintura d'Arts Plàstiques Estudi Ángeles Moya a benefici de l'Associació de Familiars i Amics de Malalts d'Alzheimer d'Alcoi i Comarca, en la qual col·laboren les sotsdireccions de Cultura i la d'Igualtat, Cooperació i Assumptes Socials del Campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València.

Les obres podran reservar-se en la mateixa sala d'exposicions i l'organització ha disposat també un número de compte per a poder col·laborar en el “quadre zero”: IBAN ES22 2045 6032 10 305000070 BIC/WWIFT: CECAESMM045.

L'exposició

Art i Solidaritat que en aquesta ocasió s'uneixen de la mà. “L'art per la memòria” és una exposició d'obres realitzades pels alumnes de l'acadèmia, els quals han donat els seus treballs desinteressadament amb l'objectiu de la seua venda per a recaptar fons a favor de l'Associació d'Alzheimer d'Alcoi i Comarca.

Aquest projecte no haguera sigut viable sense les donacions dels quadres dels alumnes, per la qual cosa vaja el meu més sentit agraïment cap a ells per endavant.

L'exposició de pintura presenta una mostra de quadres realitzats en diverses tècniques; grafit, pastís, tècniques mixtes, acrílic, aquarel·la i oli. L'exhibició resultant, heterogènia per necessitat, abasta treballs realitzats per la secció JUNIOR, xiquets entre 7 i 14 anys, i ADULTS.

Els alumnes que assisteixen a l'Acadèmia Arts Plàstiques Estudi Ángeles Moya, no tenen una altra intenció que la cerca del coneixement gradual de les diverses tècniques impartides i l'assimilació de l'ús dels materials, aconseguint un nivell òptim de perfeccionament d'acord amb les aptituds de cadascun.

L'associació

Des que va ser constituïda en 1993 l'Associació de Familiars i Amics de Malalts d'Alzheimer d'Alcoi i Comarca, tots els seus esforços han estat encaminats a millorar la qualitat de vida d'aquest col·lectiu. Amb el temps s'han anat desenvolupant diversos programes, a més de facilitar i difondre informació, orientació i assessorament sobre la malaltia, així com els recursos existents a cada moment:

• Centre de Dia.
  • Centre de Respir.
  • Centre de Dia de finalització de setmana.
  • Estimulació cognitiva a domicili.
  • Fisioteràpia a domicili.
  • Servei de transport adaptat.
  • Teràpies individuals.
  • Teràpies grupals.
  • Informació, orientació i assessorament.
  • Campaña de sensibilització.
  • Cursos de formació.

Actualment l'Associació compta amb 762 socis, una Junta Directiva, 39 professionals amb experiència, voluntaris i alumnes en pràctiques de cicles formatius de la branca sanitària, disposa de Certificat ISO 9001, del reconeixement d'Utilitat Pública i Alcoi està declarada "Ciutat solidària amb l'Alzheimer".

50 alumnes participen en el V CampusTec 50 alumnes participen en el V CampusTec
Un 'CampusTec avançat' amb 15 alumnes ha sigut la novetat d'aquesta edició.
El Campus d’Alcoi cobreix el 100% de les places oferides El Campus d’Alcoi cobreix el 100% de les places oferides
La UPV cobreix el 99% de les places de grau i doble grau oferides per al curs 2018-2019.
Tercera promoció del Màster d'Indústria Cosmètica Tercera promoció del Màster d'Indústria Cosmètica
El 75% d'alumnes que cursen el MIC troba ocupació un mes després de finalitzar els seus estudis.
Bona actuació de l’IDF Eco - Marathon UPV Bona actuació de l’IDF Eco - Marathon UPV
Recorre 712 quilòmetres amb un litre de combustible.
II edició del Concurs de disseny i desenvolupament de teixit per al tèxtil hogar II edició del Concurs de disseny i desenvolupament de teixit per al tèxtil hogar
Han participat més de 30 estudiants del Campus d'Alcoi.
Finalitza el Campus PRAKTIKUM 2018 Finalitza el Campus PRAKTIKUM 2018
Amb la presentació dels treballs realitzats pels 15 alumnes participants.
La UPV, primera universitat d'Espanya en docència La UPV, primera universitat d'Espanya en docència
La Politècnica ocupa el lloc tres en el rànquing global.