Campus d'Alcoi de la UPV

Setmana de la Ciència 2017

Conferències, visites guiades, cinema fòrum, observació astronòmica i la posterior Setmana Jove de la Ciència, conformen la programació d'aquesta Setmana de la Ciència 2017.

[ 31/10/2017 ]
Conferència inaugural de l'edició de 2016

El proper 6 de novembre començarà l'edició d'enguany de la Setmana de la Ciència, com és habitual ho farà amb la inauguració prèvia a la conferència programada per a aqueixa jornada. Tindrà lloc a la Sala de Graus "Roberto Garcia Payá" a partir de les 19h i comptarà amb la presència de D. José Manuel Barat Baviera, Vicerector d'Ordenació Acadèmica i Professorat de la Universitat Politècnica de València, D. Antonio Francés Pérez, Alcalde de M.I. Ajuntament d'Alcoi i amb D. Juan Ignacio Torregrosa López, Director del Campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València.

L'edición d'enguany

L'ésser humà viu en un món global accelerat, els avanços tecnològics i científics se succeeixen a una velocitat de vertigen, i podem afirmar sens dubte que són els més importants de la història: internet de les coses, la robotització, els telèfons intel·ligents, el big data, la seqüenciació del genoma, les energies renovables, el bitcoin, el fintech, les plataformes d'intercanvi entre particulars…

No obstant açò, la naturalesa humana se segueix plantejant els mateixos interrogants que els filòsofs presocràtics Què és l'home? En aquest moment, més que mai, la ciència i la filosofia han de tornar a ser com van ser en l'època de Plató i Aristòtil, les dues cares d'una mateixa moneda. Són els científics els filòsofs del segle XXI? Es tracta de saber com administrar l'enorme poder que la ciència i la tecnologia han posat en mans de l'ésser humà.

De la mateixa manera que el pensament filosòfic cerca el bé i el dolent, el pensament crític influeix en la cerca de la veritat, mitjançant la humilitat intel·lectual i una ment oberta. I recolzats en la llibertat de pensament, ens veiem en la necessitat d'avaluar la consistència i la validesa de la informació que ens exposen. Est és l'objectiu fonamental de la Universitat, que precedeix a qualsevol intent d'adoctrinament, ja que volem formar a persones lliures i sense por, facilitant la igualtat i la llibertat. A molts se'ls oblida que la difusió de la ciència compleix aqueixa mateixa comesa, i que tenim una responsabilitat social de compartir els recursos acadèmics amb l'ensenyament obligatori i postobligatòria, fomentant les vocacions científiques. L'ocupació no creixerà en quantitat i qualitat amb reformes laborals, sinó amb una aposta decidida per augmentar la inversió en educació i en recerca científica. I ens preguntem, la societat espanyola creu que l'educació és important?

La Setmana de la Ciència, compta amb el patrocini de l'Ajuntament d'Alcoi per mitjà de la càtedra “Alcoi Ciutat del Coneixement”, amb el de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT), amb el de la Diputació Provincial d'Alacant, amb les empreses Multiscan, Akralab i Diagram Programari, També col·laboren en aquesta edició el Consell Superior de Recerques Científiques, les seus universitàries d'aquest campus i diferents empreses i entitats que fan possible la seua realització.

Video de la Rueda de premsa de presentació:

Exposició Fotciencia14

Enguany, l'exposició fotogràfica es podrà visitar a partir del dia 31 d'octubre fins al 30 de novembre a la tercera planta del Centre Comercial Alzamora.

Inscripcions

Les inscripcions es realitzaran a través del lloc web (www.semanaciencia.alcoy.upv.es) fins a completar l'aforament màxim de la sala de conferències. S'haurà d'assistir 10 minuts abans del seu inici a totes les activitats.

50 alumnes participen en el V CampusTec 50 alumnes participen en el V CampusTec
Un 'CampusTec avançat' amb 15 alumnes ha sigut la novetat d'aquesta edició.
El Campus d’Alcoi cobreix el 100% de les places oferides El Campus d’Alcoi cobreix el 100% de les places oferides
La UPV cobreix el 99% de les places de grau i doble grau oferides per al curs 2018-2019.
Tercera promoció del Màster d'Indústria Cosmètica Tercera promoció del Màster d'Indústria Cosmètica
El 75% d'alumnes que cursen el MIC troba ocupació un mes després de finalitzar els seus estudis.
Bona actuació de l’IDF Eco - Marathon UPV Bona actuació de l’IDF Eco - Marathon UPV
Recorre 712 quilòmetres amb un litre de combustible.
II edició del Concurs de disseny i desenvolupament de teixit per al tèxtil hogar II edició del Concurs de disseny i desenvolupament de teixit per al tèxtil hogar
Han participat més de 30 estudiants del Campus d'Alcoi.
Finalitza el Campus PRAKTIKUM 2018 Finalitza el Campus PRAKTIKUM 2018
Amb la presentació dels treballs realitzats pels 15 alumnes participants.
La UPV, primera universitat d'Espanya en docència La UPV, primera universitat d'Espanya en docència
La Politècnica ocupa el lloc tres en el rànquing global.