Campus d'Alcoi de la UPV

Setmana de la Ciència 2017

Conferències, visites guiades, cinema fòrum, observació astronòmica i la posterior Setmana Jove de la Ciència, conformen la programació d'aquesta Setmana de la Ciència 2017.

[ 31/10/2017 ]
Conferència inaugural de l'edició de 2016

El proper 6 de novembre començarà l'edició d'enguany de la Setmana de la Ciència, com és habitual ho farà amb la inauguració prèvia a la conferència programada per a aqueixa jornada. Tindrà lloc a la Sala de Graus "Roberto Garcia Payá" a partir de les 19h i comptarà amb la presència de D. José Manuel Barat Baviera, Vicerector d'Ordenació Acadèmica i Professorat de la Universitat Politècnica de València, D. Antonio Francés Pérez, Alcalde de M.I. Ajuntament d'Alcoi i amb D. Juan Ignacio Torregrosa López, Director del Campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València.

L'edición d'enguany

L'ésser humà viu en un món global accelerat, els avanços tecnològics i científics se succeeixen a una velocitat de vertigen, i podem afirmar sens dubte que són els més importants de la història: internet de les coses, la robotització, els telèfons intel·ligents, el big data, la seqüenciació del genoma, les energies renovables, el bitcoin, el fintech, les plataformes d'intercanvi entre particulars…

No obstant açò, la naturalesa humana se segueix plantejant els mateixos interrogants que els filòsofs presocràtics Què és l'home? En aquest moment, més que mai, la ciència i la filosofia han de tornar a ser com van ser en l'època de Plató i Aristòtil, les dues cares d'una mateixa moneda. Són els científics els filòsofs del segle XXI? Es tracta de saber com administrar l'enorme poder que la ciència i la tecnologia han posat en mans de l'ésser humà.

De la mateixa manera que el pensament filosòfic cerca el bé i el dolent, el pensament crític influeix en la cerca de la veritat, mitjançant la humilitat intel·lectual i una ment oberta. I recolzats en la llibertat de pensament, ens veiem en la necessitat d'avaluar la consistència i la validesa de la informació que ens exposen. Est és l'objectiu fonamental de la Universitat, que precedeix a qualsevol intent d'adoctrinament, ja que volem formar a persones lliures i sense por, facilitant la igualtat i la llibertat. A molts se'ls oblida que la difusió de la ciència compleix aqueixa mateixa comesa, i que tenim una responsabilitat social de compartir els recursos acadèmics amb l'ensenyament obligatori i postobligatòria, fomentant les vocacions científiques. L'ocupació no creixerà en quantitat i qualitat amb reformes laborals, sinó amb una aposta decidida per augmentar la inversió en educació i en recerca científica. I ens preguntem, la societat espanyola creu que l'educació és important?

La Setmana de la Ciència, compta amb el patrocini de l'Ajuntament d'Alcoi per mitjà de la càtedra “Alcoi Ciutat del Coneixement”, amb el de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT), amb el de la Diputació Provincial d'Alacant, amb les empreses Multiscan, Akralab i Diagram Programari, També col·laboren en aquesta edició el Consell Superior de Recerques Científiques, les seus universitàries d'aquest campus i diferents empreses i entitats que fan possible la seua realització.

Video de la Rueda de premsa de presentació:

Exposició Fotciencia14

Enguany, l'exposició fotogràfica es podrà visitar a partir del dia 31 d'octubre fins al 30 de novembre a la tercera planta del Centre Comercial Alzamora.

Inscripcions

Les inscripcions es realitzaran a través del lloc web (www.semanaciencia.alcoy.upv.es) fins a completar l'aforament màxim de la sala de conferències. S'haurà d'assistir 10 minuts abans del seu inici a totes les activitats.

Neuromàrqueting per a nous productes emocionals Neuromàrqueting per a nous productes emocionals
Experiment social per a L’Oreal.
Màster de Robòtica i Visió Artificial Màster de Robòtica i Visió Artificial
Resposta a la creixent demanda de professionals amb experiència en tots dos camps.
Concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi Concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi
V edició del concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi - Àgora Emprenedors.
Desafiament internacional “First Lego League” Desafiament internacional “First Lego League”
El proper 3 de febrer de 2018 al Campus d'Alcoi.
Primer premi Rotary amb Alcoi i la seua universitat Primer premi Rotary amb Alcoi i la seua universitat
Joves talents per al desenvolupament econòmic i social d'Alcoi.
Jornades de Portes Obertes 2018-2019 Jornades de Portes Obertes 2018-2019
Per a pares i futurs alumnes el 14 d'abril de 2018.
Small & Medium Smart Cities Small & Medium Smart Cities
Tindrà lloc els dies 14 i 15 de febrer de 2018.