Campus d'Alcoi de la UPV

Design Factory

El campus d'Alcoi UPV inaugura un nou espai per a la innovació en el marc del Programa Generació Espontània.

[ 13/11/2017 ]
Design Factory

El rector de la Universitat Politècnica de València (UPV), Francisco Mora, i el president de Caixa Ontinyent, Antonio Carbonell, han inaugurat, en el campus UPV d'Alcoi, l'espai Generació Espontània Design Factory, format per una sèrie de laboratoris oberts als estudiants on aquests poden dur a terme projectes d'innovació i experimentació de manera autònoma o guiada.

Situat en la tercera planta de l'edifici Georgina Blanes, l'espai, patrocinat per l'Obra Social de Caixa Ontinyent, és fruit de l'aula d'empresa signada entre aquesta entitat i la UPV en 2015, i s'emmarca en l'adhesió, cristal·litzada al març del present any, del Programa Generació Espontània a la xarxa global de fàbriques de disseny.

Nascut en la Universitat d'Aalto (Finlàndia) en 2008, el concepte design factory s'ha estès ja per 17 ciutats del món (Hèlsinki, Melbourse, Ginebra, Seül, Riga, Porto...), incloent la de la UPV, pionera a Espanya.

Proporciona als estudiants un entorn segur per a l'experimentació

Totes elles, amb espai propi, comparteixen els mateixos objectius: estimular la creativitat dels alumnes, compartir el coneixement i les formes de treball, i desenvolupar la col·laboració universitària a nivell internacional.

Així mateix, les fàbriques de disseny fomenten competències transversals com el lideratge, el treball en equip, la gestió de projectes o l'expressió en públic, i és, sens dubte, un element dinamitzador de la vida en el campus.

El Design Factory del Campus d'Alcoi disposa d'una sèrie de màquines per a la fabricació digital que s'anirà incrementant a curt termini. En l'actualitat, l'equipament està compost per una impressora 3D professional Dimension Elite que permet fer prototips en 3D de plàstic ABS amb materials de suport solubles, una altra impressora 3D BCN3D Sigma amb dues extrusores per a imprimir en material plàstic PLA de dos colors o amb material de suport PVA, un traçador de tall Roland per a fabricar logotips i vinils dissenyats, a més d'un altre equipament per a escanejat tridimensional.

En un futur, es pretén augmentar aquesta oferta amb un sistema de gravat i cort per làser, una màquina d'impressió 3D en gran format, i una fresadora de control numèric, entre uns altres.

Un espai annexe per a emprenedoria, en breu

Al costat del nou espai inaugurat, se situarà en les pròximes setmanes un altre de Generació Espontània i Emprenedoria. Tots dos serviran per a facilitar la labor de grups de Generació Espontània com el de Robòtica i Mecatrónica de l'EPSA (GROMEP), Interactive, Applied Neuromarketing, Milano Workshop i els tallers dels equips d'Ecoshell Marathon i Moto-e.

Així mateix, ja es treballa també en la creació d'un altre espai on els integrants de Generació Espontània tindran a la seua disposició sistemes robotitzats de fabricació com SCARA, un braç articulat Mitsubishi, un centre de mecanitzat cartesià de tres eixos i una estació de manipulació amb un robot col·laboratiu patrocinada per l'aula d'empresa Multiscan.

Recepció a l'Ajuntament a alumnes del Campus d'Alcoi Recepció a l'Ajuntament a alumnes del Campus d'Alcoi
Als alumnes dels màsters universitaris.
Conferència Inaugural del Curs Acadèmic 2018-2019 Conferència Inaugural del Curs Acadèmic 2018-2019
A càrrec de D. Andrés Pedreño Muñoz.
Inaugurada la IV edició del Màster d'Indústria Cosmètica Inaugurada la IV edició del Màster d'Indústria Cosmètica
Les classes van començar, oficialment, el divendres 28 de setembre.
Participació d’EPSA MOTO-E en Motostudent Participació d’EPSA MOTO-E en Motostudent
Grup de Generació Espontània del Campus d'Alcoi de la UPV.
Arranca la primera edició del “Màster en Robòtica i Visió Artificial Arranca la primera edició del “Màster en Robòtica i Visió Artificial"
Nova titulació del Campus d'Alcoi per al curs 2018/19.
Jornades de Portes Obertes 2019-2020 Jornades de Portes Obertes 2019-2020
Per a pares i futurs alumnes el 6 d'abril de 2019.
Taller de teatre Taller de teatre
Orientat per a alumnes i alumnes del Campus d'Alcoi de la UPV.