Campus d'Alcoi de la UPV

30 anys del Programa Erasmus

Programa estrela de mobilitat de la Unió Europea.

[ 17/11/2017 ]
30 aniversari del programa Erasmus

El famosíssim programa Erasmus va sorgir l'any 1987, per iniciativa de l'associació estudiantil AEGEE Europe. Per aquell temps, solament dotze països –entre ells, Espanya– es van sumar a aquesta aposta. Trenta anys després, són 34 els estats participants i prop de nou milions de persones s'han beneficiat d'una beca Erasmus d'estudi, pràctiques o voluntariat.

D'ells, més de 20.000 van partir de les aules de la Universitat Politècnica de València. La institució valenciana es va incorporar al programa en el curs acadèmic 1989-1990, convertint-se així en una universitat pionera. Fins avui, i d'acord amb les dades registrades des de l'any 1994, ha enviat 20.306 alumnes i ha rebut 18.652, unes xifres que dobleguen la mitjana de les institucions europees participants i situen la Universitat Politècnica de València en una posició de referència en l'àmbit de la mobilitat internacional.

A tot açò cal sumar les dades corresponents a l'actual curs acadèmic: 1.037 alumnes enviats i 1.425 rebuts. En el marc del programa Erasmus som una universitat capdavantera: la 6a d'Europa que més estudiants d'intercanvi rep i la 7a que més envia fora de les fronteres”, ha recordat la directora de l'Àrea de Programes d'Intercanvi, María Boquera.

Notícia UPV Radiotelevisió (oficial):

Celebrant el 30 aniversari

Per tots aquests motius, la Universitat Politècnica de València s'ha bolcat en les celebracions del 30 aniversari Erasmus. Festa en la Casa de l'Alumne, paella, pastís d'aniversari, música en directe, mascletá... En definitiva, una trobada oberta als quals van ser, són i volen ser estudiants Erasmus. Entre ells, el rector de la UPV, Francisco Mora, que ha recordat la seua experiència personal.

En 1990, el llavors estudiant d'Enginyeria de Telecomunicació va ser un dels primers beneficiats del programa. “La meua aventura Erasmus va ser rica en el plànol personal i en el plànol ciutadà. Com a individu, adquireixes una sèrie de competències i habilitats que solament es poden aconseguir viatjant: capacitat d'adaptació a un entorn i a una forma de treball diferent, una excel·lent formació acadèmica, aprendre un altre idioma… Però, a més, suposa el descobriment d'Europa i el seu potencial com un continent”, ha afirmat Mora.

I, com ell, prop de nou milions de persones han gaudit ja d'una beca d'estudi, pràctiques o voluntariat. I, en els pròxims tres anys, està previst que ho facen altres dos milions més, no solament de tota Europa, sinó de la resta del món. Perquè, des de 2014, el programa, convertit en Erasmus+, va més enllà de les fronteres de la Unió Europea, amb una clara vocació d'internacionalització i destinacions per tot el planeta.

Més d'1.500 acords amb universitats de tota Europa

Com a colofó, la UPV ha programat una sèrie d'activitats que es perllonguen fins al divendres 17 de novembre. Entre elles, xarrades informatives en totes les escoles i facultats per a animar als alumnes a viure la “experiència europea”; i l'exposició “Outside” que arreplega treballs d'alumnes d'intercanvi de la Facultat de Belles arts realitzats durant la seua estada acadèmica internacional.

Aquesta celebració és també un reconeixement a la gran família internacional que s'aglutina entorn de la Universitat Politècnica de València”, ha indicat la directora de l'Àrea de Programes d'Intercanvi. En aquests moments, són 688 universitats, de 31 països, amb els quals la UPV manté 1.581 acords interinstitucionals.

Bon estiu! Bon estiu!
La UPV vol desitjar-vos el millor en les merescudes vacances estivals.
Preinscripció Màsters Universitaris (Fase B) Preinscripció Màsters Universitaris (Fase B)
Termini del 5 al 8 de setembre.
José Miguel Ferri, premi a la millor Tesi Doctoral José Miguel Ferri, premi a la millor Tesi Doctoral
Dirigida pels professors Rafael Balart i Octavio Fenollar.
Alejandro Rodríguez Villalobos premi docència inversa Alejandro Rodríguez Villalobos premi docència inversa
És professor del MUEOL impartit al Campus d'Alcoi de la UPV.
50 alumnes participen en el V CampusTec 50 alumnes participen en el V CampusTec
Un 'CampusTec avançat' amb 15 alumnes ha sigut la novetat d'aquesta edició.
El Campus d’Alcoi cobreix el 100% de les places oferides El Campus d’Alcoi cobreix el 100% de les places oferides
La UPV cobreix el 99% de les places de grau i doble grau oferides per al curs 2018-2019.
Jornades d'Acollida 2018/2019 Jornades d'Acollida 2018/2019
Eres alumne de primer? No et pergues les Jornades d'Acollida