Campus d'Alcoi de la UPV

30 anys del Programa Erasmus

Programa estrela de mobilitat de la Unió Europea.

[ 17/11/2017 ]
30 aniversari del programa Erasmus

El famosíssim programa Erasmus va sorgir l'any 1987, per iniciativa de l'associació estudiantil AEGEE Europe. Per aquell temps, solament dotze països –entre ells, Espanya– es van sumar a aquesta aposta. Trenta anys després, són 34 els estats participants i prop de nou milions de persones s'han beneficiat d'una beca Erasmus d'estudi, pràctiques o voluntariat.

D'ells, més de 20.000 van partir de les aules de la Universitat Politècnica de València. La institució valenciana es va incorporar al programa en el curs acadèmic 1989-1990, convertint-se així en una universitat pionera. Fins avui, i d'acord amb les dades registrades des de l'any 1994, ha enviat 20.306 alumnes i ha rebut 18.652, unes xifres que dobleguen la mitjana de les institucions europees participants i situen la Universitat Politècnica de València en una posició de referència en l'àmbit de la mobilitat internacional.

A tot açò cal sumar les dades corresponents a l'actual curs acadèmic: 1.037 alumnes enviats i 1.425 rebuts. En el marc del programa Erasmus som una universitat capdavantera: la 6a d'Europa que més estudiants d'intercanvi rep i la 7a que més envia fora de les fronteres”, ha recordat la directora de l'Àrea de Programes d'Intercanvi, María Boquera.

Notícia UPV Radiotelevisió (oficial):

Celebrant el 30 aniversari

Per tots aquests motius, la Universitat Politècnica de València s'ha bolcat en les celebracions del 30 aniversari Erasmus. Festa en la Casa de l'Alumne, paella, pastís d'aniversari, música en directe, mascletá... En definitiva, una trobada oberta als quals van ser, són i volen ser estudiants Erasmus. Entre ells, el rector de la UPV, Francisco Mora, que ha recordat la seua experiència personal.

En 1990, el llavors estudiant d'Enginyeria de Telecomunicació va ser un dels primers beneficiats del programa. “La meua aventura Erasmus va ser rica en el plànol personal i en el plànol ciutadà. Com a individu, adquireixes una sèrie de competències i habilitats que solament es poden aconseguir viatjant: capacitat d'adaptació a un entorn i a una forma de treball diferent, una excel·lent formació acadèmica, aprendre un altre idioma… Però, a més, suposa el descobriment d'Europa i el seu potencial com un continent”, ha afirmat Mora.

I, com ell, prop de nou milions de persones han gaudit ja d'una beca d'estudi, pràctiques o voluntariat. I, en els pròxims tres anys, està previst que ho facen altres dos milions més, no solament de tota Europa, sinó de la resta del món. Perquè, des de 2014, el programa, convertit en Erasmus+, va més enllà de les fronteres de la Unió Europea, amb una clara vocació d'internacionalització i destinacions per tot el planeta.

Més d'1.500 acords amb universitats de tota Europa

Com a colofó, la UPV ha programat una sèrie d'activitats que es perllonguen fins al divendres 17 de novembre. Entre elles, xarrades informatives en totes les escoles i facultats per a animar als alumnes a viure la “experiència europea”; i l'exposició “Outside” que arreplega treballs d'alumnes d'intercanvi de la Facultat de Belles arts realitzats durant la seua estada acadèmica internacional.

Aquesta celebració és també un reconeixement a la gran família internacional que s'aglutina entorn de la Universitat Politècnica de València”, ha indicat la directora de l'Àrea de Programes d'Intercanvi. En aquests moments, són 688 universitats, de 31 països, amb els quals la UPV manté 1.581 acords interinstitucionals.

Nous èxits dels nostres esportistes Nous èxits dels nostres esportistes
Van ser rebuts per la Direcció del centre.
Lliurament Premis Concurs de Programació de Videojocs Lliurament Premis Concurs de Programació de Videojocs
Es van presentar 43 projectes de 9 centres educatius.
Doble Grau en Enginyeria Mecànica Doble Grau en Enginyeria Mecànica
Subscrit amb la Universitat d'Ostfalia d'Alemanya.
Segon certamen escolar de robòtica VILLENABOT 17 Segon certamen escolar de robòtica VILLENABOT 17
Va tindre lloc a l'IES Hermanos Amorós de Villena.
Lliurament de premis del VI Concurs “Mostra la ciència en vídeo” Lliurament de premis del VI Concurs “Mostra la ciència en vídeo”
S'han presentat 23 vídeos de centres de 10 centres escolars.
Primer premi Rotary amb Alcoi i la seua universitat Primer premi Rotary amb Alcoi i la seua universitat
Joves talents per al desenvolupament econòmic i social d'Alcoi.
Praktikum 2018 Praktikum 2018
Per a estudiants de 1er de Batxillerat o de Cicles Formatius de Grau Superior.