Campus d'Alcoi de la UPV

Més de 7.000 projectes

El cercador Explora R+D+I reuneix tot el coneixement generat en la UPV.

La UPV llança el cercador Explora R+D+I per a posar a l'abast de les empreses tot el coneixement generat als seus laboratoris.

[ 04/12/2017 ]

La Universitat Politècnica de València ha engegat un nou programa per a reforçar els seus vincles amb l'entorn productiu, facilitar a les empreses el contacte directe amb la seua recerca i fomentar així la transferència de tecnologia. Es tracta d'Explora R+D+I UPV, un complet cercador web que permet accedir a tot el coneixement generat als laboratoris de la UPV.

Des d'Explora R+D+I, qualsevol empresa (però també altres grups de recerca) pot localitzar el personal investigador i els grups de la Universitat Politècnica de València capaces d'aportar solucions a les necessitats d'innovació que tenen, ja siga per a desenvolupar productes, engegar nous projectes, etc.

"La UPV manté una estreta relació amb el sector productiu, però hem d'ajudar a fer que les empreses coneguen les oportunitats d'innovació que poden obtenir aprofitant l'R+D+I de la UPV. I Explora posa al seu abast, d'una manera molt senzilla, tota la recerca que es realitza en aquesta Universitat; permet a les empreses i a altres institucions identificar potencials aliats a la UPV per a donar respostes a les seues necessitats", ha destacat Francisco Mora, rector de la UPV.

Prop de 117.000 publicacions científiques, patents, programari, empreses derivades...

Actualment, Explora té incorporades més de 750 línies de recerca de la UPV, prop de 117.000 publicacions científiques i més de 7.000 projectes desenvolupats pel personal investigador de la Universitat Politècnica de València, als campus d'Alcoi, València i Gandia. També accedeix a informació sobre patents i programari desenvolupat a la UPV, així com a les seues empreses derivades (spin off). Explora R+D+I inclou un canal per a facilitar el contacte amb el personal investigador.

El llançament d'aquest cercador s'emmarca dins del Pla estratègic de la UPV 2015-2020, entre els reptes del qual inclou que les empreses coneguen i accedisquen al catàleg de serveis d'investigació i transferència de la UPV. El projecte és fruit del treball realitzat pel Servei de Promoció i Suport a la Recerca, la Innovació i la Transferència (i2T de la UPV).

Cal recordar que la UPV és una de les universitats espanyoles que més ingressos obté per la recerca competitiva: per contractes d'R+D+I, consultories, prestació de serveis, llicències de tecnologia i empreses derivades. I és líder nacional en nombre de patents. "Solucionem problemes de la vida real relacionats amb pràcticament qualsevol activitat de l'ésser humà".

Més informació

3a edició del Concurs Home Textiles 3a edició del Concurs Home Textiles
Organitzat per la Càtedra AITEX UPV.
Robòtica del campus en un projecte ERASMUS Robòtica del campus en un projecte ERASMUS
Junt a la Université Clermont-Auvergne de França i la Universitat de València (UV).
Focus Pime sobre robòtica i visió artificial Focus Pime sobre robòtica i visió artificial
El Campus d'Alcoi de la UPV acull aquest acte el 15 de novembre.
Col·legi Major ‘Ovidi Montllor’ Col·legi Major ‘Ovidi Montllor’
Èxit en el primer any de la seua reobertura.
Acte d'Obertura i conferència inaugural del curs 18/19 Acte d'Obertura i conferència inaugural del curs 18/19
La conferència inaugural impartida pel catedràtic d'Economia Aplicada, Andrés Pedreño Muñoz.
Nou material que augmenta la resistència en implants Nou material que augmenta la resistència en implants
Creat pels investigadors del Campus d'Alcoi de la UPV, Miguel Ángel Sellés i Samuel Sánchez.
La UPV, entre les 400 millors universitats del món La UPV, entre les 400 millors universitats del món
En les àrees de Ciències Socials i Negocis i Economia.