Campus d'Alcoi de la UPV

Més de 7.000 projectes

El cercador Explora R+D+I reuneix tot el coneixement generat en la UPV.

La UPV llança el cercador Explora R+D+I per a posar a l'abast de les empreses tot el coneixement generat als seus laboratoris.

[ 04/12/2017 ]

La Universitat Politècnica de València ha engegat un nou programa per a reforçar els seus vincles amb l'entorn productiu, facilitar a les empreses el contacte directe amb la seua recerca i fomentar així la transferència de tecnologia. Es tracta d'Explora R+D+I UPV, un complet cercador web que permet accedir a tot el coneixement generat als laboratoris de la UPV.

Des d'Explora R+D+I, qualsevol empresa (però també altres grups de recerca) pot localitzar el personal investigador i els grups de la Universitat Politècnica de València capaces d'aportar solucions a les necessitats d'innovació que tenen, ja siga per a desenvolupar productes, engegar nous projectes, etc.

"La UPV manté una estreta relació amb el sector productiu, però hem d'ajudar a fer que les empreses coneguen les oportunitats d'innovació que poden obtenir aprofitant l'R+D+I de la UPV. I Explora posa al seu abast, d'una manera molt senzilla, tota la recerca que es realitza en aquesta Universitat; permet a les empreses i a altres institucions identificar potencials aliats a la UPV per a donar respostes a les seues necessitats", ha destacat Francisco Mora, rector de la UPV.

Prop de 117.000 publicacions científiques, patents, programari, empreses derivades...

Actualment, Explora té incorporades més de 750 línies de recerca de la UPV, prop de 117.000 publicacions científiques i més de 7.000 projectes desenvolupats pel personal investigador de la Universitat Politècnica de València, als campus d'Alcoi, València i Gandia. També accedeix a informació sobre patents i programari desenvolupat a la UPV, així com a les seues empreses derivades (spin off). Explora R+D+I inclou un canal per a facilitar el contacte amb el personal investigador.

El llançament d'aquest cercador s'emmarca dins del Pla estratègic de la UPV 2015-2020, entre els reptes del qual inclou que les empreses coneguen i accedisquen al catàleg de serveis d'investigació i transferència de la UPV. El projecte és fruit del treball realitzat pel Servei de Promoció i Suport a la Recerca, la Innovació i la Transferència (i2T de la UPV).

Cal recordar que la UPV és una de les universitats espanyoles que més ingressos obté per la recerca competitiva: per contractes d'R+D+I, consultories, prestació de serveis, llicències de tecnologia i empreses derivades. I és líder nacional en nombre de patents. "Solucionem problemes de la vida real relacionats amb pràcticament qualsevol activitat de l'ésser humà".

Més informació

Nous èxits dels nostres esportistes Nous èxits dels nostres esportistes
Van ser rebuts per la Direcció del centre.
Lliurament Premis Concurs de Programació de Videojocs Lliurament Premis Concurs de Programació de Videojocs
Es van presentar 43 projectes de 9 centres educatius.
Doble Grau en Enginyeria Mecànica Doble Grau en Enginyeria Mecànica
Subscrit amb la Universitat d'Ostfalia d'Alemanya.
Segon certamen escolar de robòtica VILLENABOT 17 Segon certamen escolar de robòtica VILLENABOT 17
Va tindre lloc a l'IES Hermanos Amorós de Villena.
Lliurament de premis del VI Concurs “Mostra la ciència en vídeo” Lliurament de premis del VI Concurs “Mostra la ciència en vídeo”
S'han presentat 23 vídeos de centres de 10 centres escolars.
Primer premi Rotary amb Alcoi i la seua universitat Primer premi Rotary amb Alcoi i la seua universitat
Joves talents per al desenvolupament econòmic i social d'Alcoi.
Praktikum 2018 Praktikum 2018
Per a estudiants de 1er de Batxillerat o de Cicles Formatius de Grau Superior.