Campus d'Alcoi de la UPV

Setmana “màgica” al Campus d'Alcoi de la UPV

La “Màgia de la Ciència” i els “Tallers de Química” pertanyents a la “Setmana Jove de la Ciència”.

[ 19/01/2018 ]
Tallers de Química al Campus d'Alcoi

El Campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València (UPV), organitza un any més, en col·laboració amb la Càtedra “Alcoi Ciutat del Coneixement” signada amb el M.I. Ajuntament d'Alcoi i de la Fundació Espanyola de Ciència i Tecnologia (FECYT), pertanyent al Ministeri d'Economia, Indústria i Competitivitat, en el marc de la Setmana de la Ciència, ha programat la “Màgia de la Ciència” dirigida a alumnes de 6é de primària i els Tallers de Química programats dins de la “Setmana Jove de la Ciència” per a alumnes de batxillerat i Cicles Formatius.

Activitats programades per a “La Màgia de la Ciència”:

Durant tota la setmana, ens han visitat prop de 700 alumnes de primària d'Alcoi i Xàtiva, gaudint dels següents itineraris.

ITINERARI A: VIATGE A l'INTERIOR DE LES MÀQUINES
  • Experimenta i descobreix com funcionen les coses.
  • De què estan fetes les coses: Els materials màgics.

ITINERARI B: EL FUTUR JA ESTÀ ACÍ
  • ROBOTIX: iniciació a la Robòtica i Mecatrònica.
  • Cap a la Nova Generació Digital.

ITINERARI C: DE LA IMAGINACIÓ A LA REALITAT
  • Modela la teua idea.
  • Empaqueta la teua idea.

Tallers de Química

A més, enguany ha coincidisc amb els “Tallers de Química”, enquadrats dins de la Setmana Jove de la Ciència, i en els quals han participat més de 300 alumnes de batxillerats i cicles formatius d'Alcoi, Alacant, Sant Vicent del Raspeig, Biar, Cocentaina i Banyeres de Mariola.

Amb aquestes activitats, es pretén barrejar entreteniment i diversió perquè els xiquets gaudisquen aprenent i descobrint diversos camps del coneixement científic.

A través de jocs, exposicions i manualitats, els xiquets es relacionaran i començaran a apreciar i a entendre, alhora que es diverteixen, un gran nombre de fenòmens naturals de gran importància per al seu desenvolupament. Intentem que adquirisquen una major perspectiva del món de les ciències, que els ajudarà a entendre millor els temes relacionats amb Coneixement del Mitjà, Biologia, Física i Química, Mecànica, Disseny entre uns altres.

Daniel García obté la millor puntuació en la convocatòria Daniel García obté la millor puntuació en la convocatòria
Per a les ajudes Post-doctorals que concedeix la UPV.
La UPV, entre les 400 millors universitats del món La UPV, entre les 400 millors universitats del món
En les àrees de Ciències Socials i Negocis i Economia.
Setmana de la Ciència 2018 Setmana de la Ciència 2018
Del dilluns 19 de novembre al divendres 23 de novembre.
Recepció a l'Ajuntament a alumnes del Campus d'Alcoi Recepció a l'Ajuntament a alumnes del Campus d'Alcoi
Als alumnes dels màsters universitaris.
Conferència Inaugural del Curs Acadèmic 2018-2019 Conferència Inaugural del Curs Acadèmic 2018-2019
A càrrec de D. Andrés Pedreño Muñoz.
Inaugurada la IV edició del Màster d'Indústria Cosmètica Inaugurada la IV edició del Màster d'Indústria Cosmètica
Les classes van començar, oficialment, el divendres 28 de setembre.
Participació d’EPSA MOTO-E en Motostudent Participació d’EPSA MOTO-E en Motostudent
Grup de Generació Espontània del Campus d'Alcoi de la UPV.