Campus d'Alcoi de la UPV

Setmana “màgica” al Campus d'Alcoi de la UPV

La “Màgia de la Ciència” i els “Tallers de Química” pertanyents a la “Setmana Jove de la Ciència”.

[ 19/01/2018 ]
Tallers de Química al Campus d'Alcoi

El Campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València (UPV), organitza un any més, en col·laboració amb la Càtedra “Alcoi Ciutat del Coneixement” signada amb el M.I. Ajuntament d'Alcoi i de la Fundació Espanyola de Ciència i Tecnologia (FECYT), pertanyent al Ministeri d'Economia, Indústria i Competitivitat, en el marc de la Setmana de la Ciència, ha programat la “Màgia de la Ciència” dirigida a alumnes de 6é de primària i els Tallers de Química programats dins de la “Setmana Jove de la Ciència” per a alumnes de batxillerat i Cicles Formatius.

Activitats programades per a “La Màgia de la Ciència”:

Durant tota la setmana, ens han visitat prop de 700 alumnes de primària d'Alcoi i Xàtiva, gaudint dels següents itineraris.

ITINERARI A: VIATGE A l'INTERIOR DE LES MÀQUINES
  • Experimenta i descobreix com funcionen les coses.
  • De què estan fetes les coses: Els materials màgics.

ITINERARI B: EL FUTUR JA ESTÀ ACÍ
  • ROBOTIX: iniciació a la Robòtica i Mecatrònica.
  • Cap a la Nova Generació Digital.

ITINERARI C: DE LA IMAGINACIÓ A LA REALITAT
  • Modela la teua idea.
  • Empaqueta la teua idea.

Tallers de Química

A més, enguany ha coincidisc amb els “Tallers de Química”, enquadrats dins de la Setmana Jove de la Ciència, i en els quals han participat més de 300 alumnes de batxillerats i cicles formatius d'Alcoi, Alacant, Sant Vicent del Raspeig, Biar, Cocentaina i Banyeres de Mariola.

Amb aquestes activitats, es pretén barrejar entreteniment i diversió perquè els xiquets gaudisquen aprenent i descobrint diversos camps del coneixement científic.

A través de jocs, exposicions i manualitats, els xiquets es relacionaran i començaran a apreciar i a entendre, alhora que es diverteixen, un gran nombre de fenòmens naturals de gran importància per al seu desenvolupament. Intentem que adquirisquen una major perspectiva del món de les ciències, que els ajudarà a entendre millor els temes relacionats amb Coneixement del Mitjà, Biologia, Física i Química, Mecànica, Disseny entre uns altres.

II Programa d’Ajudes Polisabio 2018 II Programa d’Ajudes Polisabio 2018
Impulsades per la fundació Fisabio i la UPV.
Nous èxits dels nostres esportistes Nous èxits dels nostres esportistes
Van ser rebuts per la Direcció del centre.
Lliurament Premis Concurs de Programació de Videojocs Lliurament Premis Concurs de Programació de Videojocs
Es van presentar 43 projectes de 9 centres educatius.
Doble Grau en Enginyeria Mecànica Doble Grau en Enginyeria Mecànica
Subscrit amb la Universitat d'Ostfalia d'Alemanya.
Segon certamen escolar de robòtica VILLENABOT 17 Segon certamen escolar de robòtica VILLENABOT 17
Va tindre lloc a l'IES Hermanos Amorós de Villena.
Lliurament de premis del VI Concurs “Mostra la ciència en vídeo” Lliurament de premis del VI Concurs “Mostra la ciència en vídeo”
S'han presentat 23 vídeos de centres de 10 centres escolars.
Primer premi Rotary amb Alcoi i la seua universitat Primer premi Rotary amb Alcoi i la seua universitat
Joves talents per al desenvolupament econòmic i social d'Alcoi.