Campus d'Alcoi de la UPV

Setmana “màgica” al Campus d'Alcoi de la UPV

La “Màgia de la Ciència” i els “Tallers de Química” pertanyents a la “Setmana Jove de la Ciència”.

[ 19/01/2018 ]
Tallers de Química al Campus d'Alcoi

El Campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València (UPV), organitza un any més, en col·laboració amb la Càtedra “Alcoi Ciutat del Coneixement” signada amb el M.I. Ajuntament d'Alcoi i de la Fundació Espanyola de Ciència i Tecnologia (FECYT), pertanyent al Ministeri d'Economia, Indústria i Competitivitat, en el marc de la Setmana de la Ciència, ha programat la “Màgia de la Ciència” dirigida a alumnes de 6é de primària i els Tallers de Química programats dins de la “Setmana Jove de la Ciència” per a alumnes de batxillerat i Cicles Formatius.

Activitats programades per a “La Màgia de la Ciència”:

Durant tota la setmana, ens han visitat prop de 700 alumnes de primària d'Alcoi i Xàtiva, gaudint dels següents itineraris.

ITINERARI A: VIATGE A l'INTERIOR DE LES MÀQUINES
  • Experimenta i descobreix com funcionen les coses.
  • De què estan fetes les coses: Els materials màgics.

ITINERARI B: EL FUTUR JA ESTÀ ACÍ
  • ROBOTIX: iniciació a la Robòtica i Mecatrònica.
  • Cap a la Nova Generació Digital.

ITINERARI C: DE LA IMAGINACIÓ A LA REALITAT
  • Modela la teua idea.
  • Empaqueta la teua idea.

Tallers de Química

A més, enguany ha coincidisc amb els “Tallers de Química”, enquadrats dins de la Setmana Jove de la Ciència, i en els quals han participat més de 300 alumnes de batxillerats i cicles formatius d'Alcoi, Alacant, Sant Vicent del Raspeig, Biar, Cocentaina i Banyeres de Mariola.

Amb aquestes activitats, es pretén barrejar entreteniment i diversió perquè els xiquets gaudisquen aprenent i descobrint diversos camps del coneixement científic.

A través de jocs, exposicions i manualitats, els xiquets es relacionaran i començaran a apreciar i a entendre, alhora que es diverteixen, un gran nombre de fenòmens naturals de gran importància per al seu desenvolupament. Intentem que adquirisquen una major perspectiva del món de les ciències, que els ajudarà a entendre millor els temes relacionats amb Coneixement del Mitjà, Biologia, Física i Química, Mecànica, Disseny entre uns altres.

Projecte Zero Defects Manufacturing Platform Projecte Zero Defects Manufacturing Platform
Compta amb la participació d'investigadors del Campus d'Alcoi.
Reunió en AITEX per a potenciar el sector tèxtil Reunió en AITEX per a potenciar el sector tèxtil
Van acudir els directors acadèmics de cada grau.
Visita a INESCOP Visita a INESCOP
Per a promoure acords per a l'intercanvi d'estudiants del Campus.
VII Concurs de Robòtica del Campus d'Alcoi VII Concurs de Robòtica del Campus d'Alcoi
Rècord de participació amb 382 estudiants procedents de les províncies d'Alacant i València.
Torneig Clasificatori de la First Lego League Torneig Clasificatori de la First Lego League
Dos equips d'aquest torneig estaran en la final nacional.
Conferència de Jean Pierre-Sauvage Conferència de Jean Pierre-Sauvage
Sauvage va rebre de Premi Nobel de Química en 2016.
Jornades de Portes Obertes 2019-2020 Jornades de Portes Obertes 2019-2020
Per a pares i futurs alumnes el 6 d'abril de 2019.