Campus d'Alcoi de la UPV

Torneig classificatori FIRST LEGO League de la CV

Van participar 25 equips i més de 250 joves. L'equip Invictus Lego del col·legi Puresa de María Cid de València va ser el vencedor.

[ 05/02/2018 ]
Desafiament internacional First Lego League

El Campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València va celebrar una nova edició del Torneig Classificatori FIRST LEGO League Comunitat Valenciana, en una jornada de marcat to lúdic i festiu.

La Fundació Scientia i el Campus d'Alcoi de la UPV han sigut els organitzadors d'aquest esdeveniment que ha reunit a un total de 25 equips i a més de 250 participants, a més de més de 500 persones que han volgut sumar-se a aquest gran esdeveniment de ciència, tecnologia i diversió.

L'aprenentatge integrat de ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques -les anomenades STEM- així com una formació que potencia competències i habilitats del segle XXI com el treball en equip, la creativitat i la comunicació són clau perquè els joves es preparen per al seu futur. FIRST LEGO League proporciona als joves totes aqueixes eines perquè progressen a nivell formatiu i personal despertant la seua curiositat, motivació i ganes d'aprendre.

L'organització agraeix la participació dels més de 50 voluntaris sense els quals el Torneig Classificatori FIRST LEGO League Alcoi no haguera sigut possible, així com el compromís de col·laboradors com LEGO Education ROBOTIX, Hidraqua, Fundació Princesa de Girona i de patrocinadors de l'esdeveniment Diputació d'Alacant, Càtedra Alcoi Ciutat del Coneixement, Caixa Ontinyent i Multiscan Technoligies.

Tots els participants han rebut una medalla en reconeixement a la seua participació i l'equip Invictus Lego viatjarà a Logronyo per a participar els dies 10 i 11 en la Gran Final FIRST LEGO League Espanya.

Resumen de la FIRST LEGO League Comunitat Valenciana 2018:

Equips premiats

PREMIS FIRST LEGO League:
  • 1r Premi Fundació Scientia: Invictus Lego.
  • 2n Premi UPV Campus d'Alcoi: Curiosity Team.

PREMIS ALS VALORS FIRST LEGO League:
  • 1r Premi GROMEP: Robolution.
  • 2n Premi: Under Construcción.

PREMIS AL PROJECTE CIENTÍFIC:
  • 1r Premi Marca Hidraqua: Armebots.
  • 2n Premi: Taulego.

PREMIS AL DISSENY DEL ROBOT:
  • 1r Premi Càtedra Alcoi Ciutat del Coneixement: Lego Roc.
  • 2n Premi: SF Lego Hidroteam.

PREMI AL COMPORTAMENT DEL ROBOT:
  • Premi Multiscan Technoligies: Curiosity Team.

PREMI A L'EMPRENIMENT:
  • Premi Fundació Princesa de Girona: Julio Verne School.

PREMI A LES JOVES PROMESES:
  • Premi LEGO Education ROBOTIX: La Devesa School.

Sobre Fundació SCIENTIA

FIRST LEGO League està impulsat a Espanya per Fundació Scientia, una entitat sense ànim de lucre que té per objectiu la promoció de les vocacions científiques i tecnològiques a través dels valors de la innovació, la creativitat, el treball en equip i la resolució de problemes. En associació amb FIRST i LEGO, Fundació Scientia organitza des de 2006 FIRST LEGO League i des de 2011 FIRST LEGO League Junior.

Sobre Fundació FIRST

En 1989 Dean Kamen, inventor i emprenedor, va fundar FIRST (For Inspiration and Recognition of Science and Technology), una fundació sense ànim de lucre amb la missió d'inspirar als joves l'interès per la ciència i la tecnologia a través de programes innovadors.

En 1998, FIRST i LEGO van unir les seues forces per a crear el programa FIRST LEGO League.

Sobre LEGO Education ROBOTIX

Amb més de 10 anys d'experiència, LEGO Education ROBOTIX ofereix els millors recursos educatius per a crear experiències d'aprenentatge úniques amb les quals els nostres joves desenvoluparen les habilitats i competències del S.XXI. És l'únic distribuïdor autoritzat a Espanya d'inscripcions i materials FIRST LEGO League i col·labora destinant part dels beneficis a sostenir el programa FIRST LEGO League.

Sobre Fundació Princesa de Girona>/p>

FPdGi entén el suport als joves com una forma de potenciar la capacitat de les noves generacions en la construcció d'una societat millor i més solidària. El seu principal objectiu és proporcionar als joves eines amb les quals impulsar la seua trajectòria personal i professional, estimulant la seua capacitat emprenedora, el seu talent i l'intercanvi de coneixement.

Sobre Hidraqua

Hidraqua és una empresa del sector de l'aigua i el medi ambient que opera en 77 municipis de la Comunitat Valenciana. La seua labor sempre ha anat encaminada a garantir un servei de qualitat als més de dos milions d'usuaris que proveeix, posant com a focus principals de la seua gestió la sostenibilitat i les persones. Hidraqua s'ha incorporat al programa FIRST LEGO League com a col·laborador temàtic del Desafiament HYDRO DYNAMICS, motiu central de la 12a edició.

Daniel García obté la millor puntuació en la convocatòria Daniel García obté la millor puntuació en la convocatòria
Per a les ajudes Post-doctorals que concedeix la UPV.
La UPV, entre les 400 millors universitats del món La UPV, entre les 400 millors universitats del món
En les àrees de Ciències Socials i Negocis i Economia.
Setmana de la Ciència 2018 Setmana de la Ciència 2018
Del dilluns 19 de novembre al divendres 23 de novembre.
Recepció a l'Ajuntament a alumnes del Campus d'Alcoi Recepció a l'Ajuntament a alumnes del Campus d'Alcoi
Als alumnes dels màsters universitaris.
Conferència Inaugural del Curs Acadèmic 2018-2019 Conferència Inaugural del Curs Acadèmic 2018-2019
A càrrec de D. Andrés Pedreño Muñoz.
Inaugurada la IV edició del Màster d'Indústria Cosmètica Inaugurada la IV edició del Màster d'Indústria Cosmètica
Les classes van començar, oficialment, el divendres 28 de setembre.
Participació d’EPSA MOTO-E en Motostudent Participació d’EPSA MOTO-E en Motostudent
Grup de Generació Espontània del Campus d'Alcoi de la UPV.