Campus d'Alcoi de la UPV

La UPV entre les 100 millors universitats del món

En Agricultura i Ciències Forestals. A més se situa entre les 150 millors en Enginyeria Química i Enginyeria Mecànica.

[ 01/03/2018 ]
Campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València

La Universitat Politècnica de València és una de les cent millors universitats del món en Agricultura i Ciències Forestals, segons l'última edició del QS World University Rankings per matèries publicat avui dimecres. A més, respecte a l'edició de 2017, la UPV millora en cinc de les tretze disciplines en les quals apareix com a referent internacional i en les altres vuit es manté.

En aqueixa millora, destaca fonamentalment Enginyeria Mecànica, disciplina en la qual la UPV puja cent llocs respecte a l'any passat, situant-se entre les 150 millors universitats de l'àmbit internacional. A més d'en aquesta branca de l'enginyeria, la UPV entra també en aquest top 150 en altres quatre disciplines més: Arquitectura; Art i Disseny; Enginyeria Química i Enginyeria Civil.

El rànquing QS destaca igualment el lideratge de la UPV en Enginyeria Elèctrica, Electrònica i de Telecomunicacions, Ciències Ambientals i Estadística, en les quals aconsegueix situar-se entre les 200 millors universitats del món. En Ciència de Materials està entre les 250 més destacades, en Informàtica i Física se situa en el top 300 i en Matemàtiques entre les 350.

D'aquesta manera, la Universitat Politècnica de València destaca com una de les universitats de referència en 13 de les 48 disciplines analitzades en aquesta última edició QS World University Rankings per matèries.

Millora en cinc disciplines

Respecte a l'any anterior, a més de la pujada de 100 llocs en Enginyeria Mecànica, la UPV millora els seus resultats en quatre disciplines més -50 llocs respecte a l'any anterior en totes elles. En concret es tracta d'Informàtica, Enginyeria Elèctrica, Electrònica i de Telecomunicacions, Ciències Ambientals i Física.

Aquest rànquing es troba entre els més prestigiosos de l'àmbit internacional, juntament amb el de Xangai i el rànquing THE (Times Higher Education). En aquesta última edició, el QS World University Rankings per matèries ha classificat un total de 1130 universitats de 151 països.

Sobre el rànquing

El rànquing, desenvolupat per Quacquarelli Symonds, avalua el treball de les universitats en cinc grans àrees del coneixement: Arts i Humanitats, Enginyeria i Tecnologia, Ciències de la Vida i Medicina, Ciències Naturals i Ciències Socials i Gestió Empresarial.

Per a elaborar la classificació, QS analitza diferents paràmetres relacionats amb la producció científica, el prestigi de les universitats tant per al món acadèmic com a empresarial, la projecció internacional i el compromís en l'ensenyament.

Més informació:

Un dia Un dia "inoblidable"
Francisco Mora, rector de la UPV, doctor honoris causa.
Reptes EPSA, present en el NUDE 2018 Reptes EPSA, present en el NUDE 2018
Espai que pertany a Fira Habitat València.
Oberta la matrícula per el Màster en Indústria Cosmètica Oberta la matrícula per el Màster en Indústria Cosmètica
75% d'ocupabilitat al mes d'acavar el màster.
La UPV obté 37 acreditacions internacionals
La UPV segueix sent una de les universitats espanyoles amb més reconeixements internacionals.
Alt índex d’ocupabilitat de la UPV Alt índex d’ocupabilitat de la UPV
És la primera universitat de la Comunitat Valenciana i novena d'Espanya.
Vora 570 alumnes acudeixen a la Jornada d'Acollida Vora 570 alumnes acudeixen a la Jornada d'Acollida
Destinades als alumnes de nou ingrés per a conèixer una mica més el centre universitari.
La UPV guanya el Campionat Nacional de Robots (CEABOT) La UPV guanya el Campionat Nacional de Robots (CEABOT)
Ja són sis victories en els últims set anys de l'equipo GROMEP.