Campus d'Alcoi de la UPV

La UPV entre les 100 millors universitats del món

En Agricultura i Ciències Forestals. A més se situa entre les 150 millors en Enginyeria Química i Enginyeria Mecànica.

[ 01/03/2018 ]
Campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València

La Universitat Politècnica de València és una de les cent millors universitats del món en Agricultura i Ciències Forestals, segons l'última edició del QS World University Rankings per matèries publicat avui dimecres. A més, respecte a l'edició de 2017, la UPV millora en cinc de les tretze disciplines en les quals apareix com a referent internacional i en les altres vuit es manté.

En aqueixa millora, destaca fonamentalment Enginyeria Mecànica, disciplina en la qual la UPV puja cent llocs respecte a l'any passat, situant-se entre les 150 millors universitats de l'àmbit internacional. A més d'en aquesta branca de l'enginyeria, la UPV entra també en aquest top 150 en altres quatre disciplines més: Arquitectura; Art i Disseny; Enginyeria Química i Enginyeria Civil.

El rànquing QS destaca igualment el lideratge de la UPV en Enginyeria Elèctrica, Electrònica i de Telecomunicacions, Ciències Ambientals i Estadística, en les quals aconsegueix situar-se entre les 200 millors universitats del món. En Ciència de Materials està entre les 250 més destacades, en Informàtica i Física se situa en el top 300 i en Matemàtiques entre les 350.

D'aquesta manera, la Universitat Politècnica de València destaca com una de les universitats de referència en 13 de les 48 disciplines analitzades en aquesta última edició QS World University Rankings per matèries.

Millora en cinc disciplines

Respecte a l'any anterior, a més de la pujada de 100 llocs en Enginyeria Mecànica, la UPV millora els seus resultats en quatre disciplines més -50 llocs respecte a l'any anterior en totes elles. En concret es tracta d'Informàtica, Enginyeria Elèctrica, Electrònica i de Telecomunicacions, Ciències Ambientals i Física.

Aquest rànquing es troba entre els més prestigiosos de l'àmbit internacional, juntament amb el de Xangai i el rànquing THE (Times Higher Education). En aquesta última edició, el QS World University Rankings per matèries ha classificat un total de 1130 universitats de 151 països.

Sobre el rànquing

El rànquing, desenvolupat per Quacquarelli Symonds, avalua el treball de les universitats en cinc grans àrees del coneixement: Arts i Humanitats, Enginyeria i Tecnologia, Ciències de la Vida i Medicina, Ciències Naturals i Ciències Socials i Gestió Empresarial.

Per a elaborar la classificació, QS analitza diferents paràmetres relacionats amb la producció científica, el prestigi de les universitats tant per al món acadèmic com a empresarial, la projecció internacional i el compromís en l'ensenyament.

Més informació:

XXIII Prova Cangur de la SCM (2019) - País Valencià XXIII Prova Cangur de la SCM (2019) - País Valencià
Han participat més de 1.400 estudiants de 36 instituts de 22 municipis.
Així van ser les Festes del Campus d’Alcoi 2019 Així van ser les Festes del Campus d’Alcoi 2019
Rememora els millors moments de les Festes.
Conferència a Alcoi de Jean-Pierre Sauvage Conferència a Alcoi de Jean-Pierre Sauvage
El Premi Nobel de Química 2016 imparteix una conferència a l’ IVAM CADA Alcoi.
44è Simposium de l’AEQCT al Campus d'Alcoi 44è Simposium de l’AEQCT al Campus d'Alcoi
En l'esdeveniment han participat 125 professionals.
Les universitats valencianes reclamen mesures per a la I+D Les universitats valencianes reclamen mesures per a la I+D
RUVID ha presentat un document amb les seues reivindicacions.
Lliurament de premis de la 6a edició del concurs ideaT Lliurament de premis de la 6a edició del concurs ideaT
El projecte “Seren@ y a casa” del CIP FP Batoi d'Alcoi ha resultat guanyador.
Tercer certamen escolar de robòtica VILLENABOT 19 Tercer certamen escolar de robòtica VILLENABOT 19
Tindrà lloc en l'IES Germans Amorós de Villena el 11 d'abril.