Campus d'Alcoi de la UPV

Jornada DIFUTEC: MUTXAMEL, TURISME I CULTURA

Dimarts 27 de març de 9h a 14h a l'Auditori Centre Social Polivalent de Mutxamel.

[ 12/03/2018 ]
Mutxamel, turisme i cultura

El proper dimarts 27 de març de 9h a 14h tindrà lloc a la Seu Universitària del Campus d’Alcoi a Mutxamel - Auditori Centre Social Polivalent - Avda. Carlos Soler, 64, la LXX Jornada DIFUTEC “Mutxamel, Turisme i Cultura” organitzada per l'Ajuntament de Mutxamel, l'Aula Riu Sec i el Campus d'Alcoi de la UPV.

La jornada

La conservació, protecció i gestió del patrimoni natural i cultural suposa per a les destinacions una oportunitat de desenvolupament que, duta a terme de forma responsable i sostenible, és una interessant opció per a moltes comunitats locals.

La posada en valor sostenible dels recursos i una adequada organització dels serveis turístics complementaris pot suposar una via per al desenvolupament socioeconòmic i cultural d'un municipi.

L'activitat que es proposa porta per títol “Mutxamel: Turisme i Cultura” i consisteix en una jornada per a reflexionar sobre la posada en valor del patrimoni natural i cultural del municipi de Mutxamel per al seu ús turístic a través de l'acostament a les eines de gestió turística útils per a abordar aquest procés. Aquesta posada en valor del patrimoni es fa sota el paràmetre de la sostenibilitat necessària per a contribuir al seu desenvolupament a llarg termini.

La contribució de les universitats al desenvolupament del turisme sostenible és un fet constatat a través de la recerca en matèria turística i l'aplicació d'aquests assoliments acadèmics al context pràctic de les destinacions, les empreses i els productes turístics, fins i tot establint directrius i estratègies turístiques generals. Així, de la mà de la Catedràtica de la UPV, la Dra. María José Viñals, es presentaran les eines per a la posada en valor del patrimoni i el seu ús sostenible. A continuació, es proposa realitzar un acostament a l'element vector del patrimoni en aquest municipi com és l'aigua i el patrimoni hidrològic local.

La segona part de la jornada es dedicarà a l'acostament pràctic de les eines seleccionades de posada en valor i planificació. Així es proposen 2 tallers pràctics sobre eines aplicades a la gestió turística de les destinacions.

La UPV, primera universitat d'Espanya en docència La UPV, primera universitat d'Espanya en docència
La Politècnica ocupa el lloc tres en el rànquing global.
Premi al millor expedient relacionat amb el tèxtil
La Càtedra AITEX - UPV concedeix un premi de 1500€.
Medalla UPV a les ciutats de València, Alcoi i Gandia Medalla UPV a les ciutats de València, Alcoi i Gandia
Amb motiu del 50 aniversari de la UPV.
Rànquing QS Rànquing QS
La UPV obté el millor resultat de la seua història en el rànquing QS.
La UPV, entre les 150 millors universitats joves del món La UPV, entre les 150 millors universitats joves del món
Continúa sent la millor politècnica d'Espanya.
50 aniversari 50 aniversari
La UPV presenta els actes commemoratius del mig segle del seu naixement.
II Programa d’Ajudes Polisabio 2018 II Programa d’Ajudes Polisabio 2018
Impulsades per la fundació Fisabio i la UPV.