Campus d'Alcoi de la UPV

Jornada DIFUTEC: MUTXAMEL, TURISME I CULTURA

Dimarts 27 de març de 9h a 14h a l'Auditori Centre Social Polivalent de Mutxamel.

[ 12/03/2018 ]
Mutxamel, turisme i cultura

El proper dimarts 27 de març de 9h a 14h tindrà lloc a la Seu Universitària del Campus d’Alcoi a Mutxamel - Auditori Centre Social Polivalent - Avda. Carlos Soler, 64, la LXX Jornada DIFUTEC “Mutxamel, Turisme i Cultura” organitzada per l'Ajuntament de Mutxamel, l'Aula Riu Sec i el Campus d'Alcoi de la UPV.

La jornada

La conservació, protecció i gestió del patrimoni natural i cultural suposa per a les destinacions una oportunitat de desenvolupament que, duta a terme de forma responsable i sostenible, és una interessant opció per a moltes comunitats locals.

La posada en valor sostenible dels recursos i una adequada organització dels serveis turístics complementaris pot suposar una via per al desenvolupament socioeconòmic i cultural d'un municipi.

L'activitat que es proposa porta per títol “Mutxamel: Turisme i Cultura” i consisteix en una jornada per a reflexionar sobre la posada en valor del patrimoni natural i cultural del municipi de Mutxamel per al seu ús turístic a través de l'acostament a les eines de gestió turística útils per a abordar aquest procés. Aquesta posada en valor del patrimoni es fa sota el paràmetre de la sostenibilitat necessària per a contribuir al seu desenvolupament a llarg termini.

La contribució de les universitats al desenvolupament del turisme sostenible és un fet constatat a través de la recerca en matèria turística i l'aplicació d'aquests assoliments acadèmics al context pràctic de les destinacions, les empreses i els productes turístics, fins i tot establint directrius i estratègies turístiques generals. Així, de la mà de la Catedràtica de la UPV, la Dra. María José Viñals, es presentaran les eines per a la posada en valor del patrimoni i el seu ús sostenible. A continuació, es proposa realitzar un acostament a l'element vector del patrimoni en aquest municipi com és l'aigua i el patrimoni hidrològic local.

La segona part de la jornada es dedicarà a l'acostament pràctic de les eines seleccionades de posada en valor i planificació. Així es proposen 2 tallers pràctics sobre eines aplicades a la gestió turística de les destinacions.

Desafiament internacional “First Lego League” Desafiament internacional “First Lego League”
El proper 2 de febrer de 2019 al Campus d'Alcoi.
La suma dels 'no pots' La suma dels 'no pots'
Alejandro Marín, de dissenyar-se la pròtesi a la UPV fins als Jocs Paralímpics d'Estiu i Hivern.
Premis al millor TFG per als alumnes de la UPV Premis al millor TFG per als alumnes de la UPV
La Càtedra AITEX-UPV concedirà 3.500€ en premis per als millors TFG en el curs 2018/19.
Formació solidària per a persones majors Formació solidària per a persones majors
L'activitat es desenvolupa en l'associació de jubilats i pensionistes ‘UDP Serpis’ d'Alcoi.
Un joguet, un somriure Un joguet, un somriure
La UPV llança una nova campanya de recollida de joguets, del dia 11 al dia 15 de desembre, als tres campus.
Jornades de Portes Obertes 2019-2020 Jornades de Portes Obertes 2019-2020
Per a pares i futurs alumnes el 6 d'abril de 2019.
Concert de Nadal 2018 Concert de Nadal 2018
20 de desembre en el Col·legi Major "Ovidi Montllor".