Campus d'Alcoi de la UPV

Lliurament de premis del VI Concurs “Mostra la ciència en vídeo”

En l'edició d'enguany han participat un total de deu centres, pertanyents a Alcoi, Novelda, Ontinyent, Muro, Villena, Carcaixent, Sant Fulgenci, Dénia, Alacant i València.

[ 02/05/2018 ]
Guanyadors de la VI edició del concurs

Divendres passat 27 d'abril, a la Sala de Graus "Roberto García Payá", va tenir lloc el lliurament de premis corresponents a la VI edició del Concurse “Mostra la Ciència en Vídeo”, concurs organitzat per la Direcció acadèmica del Grau en Enginyeria Química que s'imparteix en aquest Campus d’Alcoi de la Universitat Politècnica de València, dins de la programació de la Setmana de la Ciència i amb la col·laboració de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia - Ministeri d'Economia, Indústria i Competitivitat, la Càtedra Alcoi Ciutat del Coneixement subscrita amb l'Ajuntament d'Alcoi, la Diputació d'Alacant, entre uns altres.

El Concurs

Consisteix en l'enregistrament d'un vídeo de 3 o 4 minuts en els quals es mostre un experiment relacionat amb la física o la química, realitzat en els laboratoris del centre d'estudis dels alumnes participants. Totes les propostes s'allotgen en el canal de YouTube del campus. Està dirigit a dues categories de participants:

• Alumnes de 3r i 4t d'ESO i Cicles Formatius de Grau Mitjà.
  • Alumnes de 1r i 2n de Batxiller i Cicles Formatius de Grau Superior.

Participació

En aquesta edició, han participat 10 centres educatius i més de 50 alumnes que han presentat un total de 23 vídeos.

Premiats categoria ESO

1r PREMI:
  • Títol: Extracción de la cafeína de una bebida energética.
  • IES: Colegio San Juan Bautista de Dénia.
  • Alumnes: Eduardo Lillo Burgos i Elena Vila Vega.
  • Professora responsable: Natalia Moreno Bueno.

2n PREMI:
  • Títol: PIM POM.
  • IES: IES Navarro Santafé de Villena.
  • Alumnes: Isabel Hernández Martínez i Paula Carrasco Iglesias.
  • Professora responsable: Eva Moya.

3r PREMI:
  • Títol: Separación por sublimación.
  • IES: Col·legi Sagrada Familia Patronato de la Juventud Obrera de València.
  • Alumnes: Mar Clerigues Ortiz i Miguel Ballester López.
  • Professora responsable: Pilar Sánchez Palomares.

Premiats categoria Batxiller

1r PREMI:
  • Títol: Figuras de Sal.
  • IES: IES La Mola de Novelda.
  • Alumnes: Antonio Seller Rueda i Arcadi Segura i Bonal.
  • Professora responsable: Dorotea Martí Botella.

2n PREMI:
  • Títol: Seamos alquimistas.
  • IES: IES La Mola de Novelda.
  • Alumnes: Alba Martínez Pérez i Lucila Vázquez Soriano.
  • Professora responsable: Dorotea Martí Botella.

El lliurament de premis va estar presidit per Begoña Cantó, Cap d'Estudis del Campus d’Alcoi de la UPV, per Maria Fernanda López Directora Acadèmica del Grau en Enginyeria Química del Campus d’Alcoi de la UPV i per Antonia Valor Rizo del departament d'Enginyeria Química i Nuclear. Els treballs es poden visualitzar en el canal de YouTube del Campus d’Alcoi de la UPV.

Conferència Inaugural del Curs Acadèmic 2018-2019 Conferència Inaugural del Curs Acadèmic 2018-2019
A càrrec de D. Andrés Pedreño Muñoz.
Inaugurada la IV edició del Màster d'Indústria Cosmètica Inaugurada la IV edició del Màster d'Indústria Cosmètica
Les classes van començar, oficialment, el divendres 28 de setembre.
Participació d’EPSA MOTO-E en Motostudent Participació d’EPSA MOTO-E en Motostudent
Grup de Generació Espontània del Campus d'Alcoi de la UPV.
Exposició sobre cartografia valenciana a Caudete Exposició sobre cartografia valenciana a Caudete
Podrà visitar-se fins el 15 d'octubre.
Arranca la primera edició del “Màster en Robòtica i Visió Artificial Arranca la primera edició del “Màster en Robòtica i Visió Artificial"
Nova titulació del Campus d'Alcoi per al curs 2018/19.
Obertura del nou curs acadèmic de les universitats Obertura del nou curs acadèmic de les universitats
L'acte va estar presidit pel Rei Felipe VI.
Jornades de Portes Obertes 2019-2020 Jornades de Portes Obertes 2019-2020
Per a pares i futurs alumnes el 6 d'abril de 2019.