Campus d'Alcoi de la UPV

Segon certamen escolar de robòtica VILLENABOT 17

Iniciativa de l'IES Hermanos Amorós de Villena i del Grup de Robòtica i Mecatrònica de l'EPSA, que va tindre lloc a l'Institut Hnos. Amorós.

[ 07/05/2018 ]
II Certamen de robòtica VILLENABOT 2018

El passat 4 de maig de 2018 es va celebrar la segona edició del certamen de robòtica Villenabot organitzat per la seu universitària del Campus de la UPV d'Alcoi, l'IES Hermanos Amorós i l'Ajuntament de Villena en una cita en la qual es van congregar més de 1600 persones al llarg de tot el matí.

L'institut Germans Amorós de Villena s'ha convertit en l'epicentre de la robòtica educativa en la nostra regió aquest matí amb la celebració de la segona edició de Villenabot. “Es promou una nova forma d'ensenyament a través de la robòtica que gràcies a la col·laboració entre l'institut i el campus de la UPV d'Alcoi ens permeten oferir continguts i proves que estimulen a la gent jove”, ha destacat l'Alcalde de Villena, Francisco Javier Esquembre.

El certamen va comptar amb l'assistència de més de 1600 alumnes i alumnes de primària i secundària arribats de centres de Villena, Beneixama, Manises, València, Alacant, Biar, Denia i Alcoi. “Se sent una satisfacció molt gran en comprovar el gran nombre d'alumnat desplaçat fins a ací i el veure com la segona edició d'aquest certamen ha passat de quaranta a setanta-nou grups participants”, va assenyalar l'edil d'Educació, Conchi Beltrán.

L'esdeveniment va constar de dues parts, d'una banda els tallers i exhibicions disposats en stands en les pistes esportives exteriors del centre i d'altra banda els concursos de robòtica. En la primera part es va poder gaudir de tallers de programació, construcció de robots, realitat virtual augmentada, impressió 3D, humanoids o robòtica emocional.

Com a novetat enguany s'ha va comptar amb la projecció dels curts del ROS FESTIVAL, un dels més importants festivals de robòtica del món. Es van impartir xarrades d'impressió 3D i s'ha comptat amb la participació de l'equip guanyador de les finals autonòmiques de la First Lego League, Invictus Lego, abans de la seua pròxima participació a Estònia. “Estem molt orgullosos de tots els xavals i xavales que han confluït ací avui en l'institut i molt agraïts que la seu universitària de la UPV d'Alcoi i l'institut hagen respost tan bé davant aquest gran repte”, va comentar el regidor de Joventut, Luis Pardo.

En la part de concurs de robòtica mòbil 79 equips van competir en les categories de Lluita Sumo, Siguelíneas i Laberint. A més, en aquesta edició es va comptar amb un apartat de Projectes Tecnològics per a alumnat amb diversitat funcional, fruit del treball que Roboluti_ON, l'equip de robòtica de l'IES Hermanos Amorós, ha realitzat durant el curs en col·laboració amb APADIS (Associació Per a l'Atenció de Persones amb Discapacitat de Villena i Comarca).

L'esdeveniment va comptar amb la presència de l'Alcalde de Villena, Francisco Javier Esquembre, el Director del Campus d'Alcoi, Juan Ignacio Torregrosa, els edils d'Educació, Joventut i Turisme, a més dels Sotsdirectors de Comunicació i Infraestructures, Seus Universitàries i Generació Espontània. “Per a la universitat és fonamental acostar la tecnologia als més joves perquè en definitiva és posar-los el futur en les seues mans”, va sentenciar Torregrosa.

II Programa d’Ajudes Polisabio 2018 II Programa d’Ajudes Polisabio 2018
Impulsades per la fundació Fisabio i la UPV.
Nous èxits dels nostres esportistes Nous èxits dels nostres esportistes
Van ser rebuts per la Direcció del centre.
Lliurament Premis Concurs de Programació de Videojocs Lliurament Premis Concurs de Programació de Videojocs
Es van presentar 43 projectes de 9 centres educatius.
Doble Grau en Enginyeria Mecànica Doble Grau en Enginyeria Mecànica
Subscrit amb la Universitat d'Ostfalia d'Alemanya.
Lliurament de premis del VI Concurs “Mostra la ciència en vídeo” Lliurament de premis del VI Concurs “Mostra la ciència en vídeo”
S'han presentat 23 vídeos de centres de 10 centres escolars.
Primer premi Rotary amb Alcoi i la seua universitat Primer premi Rotary amb Alcoi i la seua universitat
Joves talents per al desenvolupament econòmic i social d'Alcoi.
Praktikum 2018 Praktikum 2018
Per a estudiants de 1er de Batxillerat o de Cicles Formatius de Grau Superior.