Campus d'Alcoi de la UPV

Rànquing d'El Mundo

La UPV, millor universitat d'Espanya per a estudiar Enginyeria Química.

La UPV, millor universitat d'Espanya per a estudiar Enginyeria Química, Belles Arts, Biotecnologia i Ciència i Tecnologia dels Aliments.

[ 10/05/2018 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV) és, segons el Rànquing 2018 de les 50 titulacions més demandades que publica el diari El Mundo, la millor universitat d'Espanya per a estudiar Belles Arts, Biotecnologia, Ciència i Tecnologia dels Aliments i Enginyeria Química.

A més, la UPV se situa com la segona millor entre totes les universitats espanyoles en Enginyeria Mecànica, i és la tercera en un total de 5 titulacions: Arquitectura, Enginyeria Civil, Edificació, Enginyeria en Tecnologies de Telecomunicació i Enginyeria en Tecnologies Industrials.

El rànquing assenyala també a la UPV com la quarta més destacada per a cursar els graus d'Enginyeria Elèctrica i Enginyeria Informàtica.

La UPV, excepció al domini de l'eix Madrid-Barcelona en el top 8 nacional

Per tant, de les 50 titulacions més sol·licitades pels estudiants, la UPV es troba en el top 4 en 12 d'elles. A més, en el rànquing global, se situa com l'octava millor universitat d'Espanya, apareixent com a primera alternativa al domini de l'eix Madrid-Barcelona.

15 anys consecutius liderant el rànquing en Belles Arts

Absolutament indiscutible és el lideratge nacional de la Facultat de Belles Arts de la UPV, considerada la millor de tot el sistema universitari espanyol per quinzè any consecutiu. "És l'únic títol en Belles Arts adscrit a una universitat politècnica. Ofereix la formació integral d'artistes plàstics, capaços també de desenvolupar altres aplicacions professionals: creació visual, disseny, gestió de projectes artístics, comissariat, crítica d'art, etc.", afirma El Mundo.

En el cas de Biotecnologia, on l'any passat la UPV també liderava el rànquing, aquest destaca que "els alumnes poden realitzar pràctiques externes curriculars i voluntàries en alguna de les 112 empreses englobades dins de Bioval, bioregió valenciana. Un 10% dels recursos captats anualment per la UPV destinats a la recerca són per a projectes d'aquest grau".

De 2 a 4 primers llocs

Al costat de Belles Arts i Biotecnologia, la UPV estrena lideratge enguany en dues titulacions més: Ciència i Tecnologia dels Aliments, i Enginyeria Química. Quant a la primera, El Mundo indica que "la UPV ocupa el lloc 16 del rànquing de Xangai en l'àrea de Ciència i Tecnologia dels Aliments, situant-se com la primera universitat espanyola en aquesta matèria. Destaca el seu component tecnològic, com a conseqüència d'impartir-se en una escola d'enginyeria".

Així mateix, en valorar la seua consideració de millor universitat espanyola per a estudiar Enginyeria Química, assenyala que "en el campus de la universitat es troba l'Institut de Tecnologia Química, centre del CSIC referent a nivell mundial, on alguns dels professors de la titulació realitzen labors de recerca. Manté 19 convenis de doble titulació amb institucions europees".

Bon estiu! Bon estiu!
La UPV vol desitjar-vos el millor en les merescudes vacances estivals.
Preinscripció Màsters Universitaris (Fase B) Preinscripció Màsters Universitaris (Fase B)
Termini del 5 al 8 de setembre.
José Miguel Ferri, premi a la millor Tesi Doctoral José Miguel Ferri, premi a la millor Tesi Doctoral
Dirigida pels professors Rafael Balart i Octavio Fenollar.
Alejandro Rodríguez Villalobos premi docència inversa Alejandro Rodríguez Villalobos premi docència inversa
És professor del MUEOL impartit al Campus d'Alcoi de la UPV.
50 alumnes participen en el V CampusTec 50 alumnes participen en el V CampusTec
Un 'CampusTec avançat' amb 15 alumnes ha sigut la novetat d'aquesta edició.
El Campus d’Alcoi cobreix el 100% de les places oferides El Campus d’Alcoi cobreix el 100% de les places oferides
La UPV cobreix el 99% de les places de grau i doble grau oferides per al curs 2018-2019.
Jornades d'Acollida 2018/2019 Jornades d'Acollida 2018/2019
Eres alumne de primer? No et pergues les Jornades d'Acollida