Campus d'Alcoi de la UPV

Rànquing d'El Mundo

La UPV, millor universitat d'Espanya per a estudiar Enginyeria Química.

La UPV, millor universitat d'Espanya per a estudiar Enginyeria Química, Belles Arts, Biotecnologia i Ciència i Tecnologia dels Aliments.

[ 10/05/2018 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV) és, segons el Rànquing 2018 de les 50 titulacions més demandades que publica el diari El Mundo, la millor universitat d'Espanya per a estudiar Belles Arts, Biotecnologia, Ciència i Tecnologia dels Aliments i Enginyeria Química.

A més, la UPV se situa com la segona millor entre totes les universitats espanyoles en Enginyeria Mecànica, i és la tercera en un total de 5 titulacions: Arquitectura, Enginyeria Civil, Edificació, Enginyeria en Tecnologies de Telecomunicació i Enginyeria en Tecnologies Industrials.

El rànquing assenyala també a la UPV com la quarta més destacada per a cursar els graus d'Enginyeria Elèctrica i Enginyeria Informàtica.

La UPV, excepció al domini de l'eix Madrid-Barcelona en el top 8 nacional

Per tant, de les 50 titulacions més sol·licitades pels estudiants, la UPV es troba en el top 4 en 12 d'elles. A més, en el rànquing global, se situa com l'octava millor universitat d'Espanya, apareixent com a primera alternativa al domini de l'eix Madrid-Barcelona.

15 anys consecutius liderant el rànquing en Belles Arts

Absolutament indiscutible és el lideratge nacional de la Facultat de Belles Arts de la UPV, considerada la millor de tot el sistema universitari espanyol per quinzè any consecutiu. "És l'únic títol en Belles Arts adscrit a una universitat politècnica. Ofereix la formació integral d'artistes plàstics, capaços també de desenvolupar altres aplicacions professionals: creació visual, disseny, gestió de projectes artístics, comissariat, crítica d'art, etc.", afirma El Mundo.

En el cas de Biotecnologia, on l'any passat la UPV també liderava el rànquing, aquest destaca que "els alumnes poden realitzar pràctiques externes curriculars i voluntàries en alguna de les 112 empreses englobades dins de Bioval, bioregió valenciana. Un 10% dels recursos captats anualment per la UPV destinats a la recerca són per a projectes d'aquest grau".

De 2 a 4 primers llocs

Al costat de Belles Arts i Biotecnologia, la UPV estrena lideratge enguany en dues titulacions més: Ciència i Tecnologia dels Aliments, i Enginyeria Química. Quant a la primera, El Mundo indica que "la UPV ocupa el lloc 16 del rànquing de Xangai en l'àrea de Ciència i Tecnologia dels Aliments, situant-se com la primera universitat espanyola en aquesta matèria. Destaca el seu component tecnològic, com a conseqüència d'impartir-se en una escola d'enginyeria".

Així mateix, en valorar la seua consideració de millor universitat espanyola per a estudiar Enginyeria Química, assenyala que "en el campus de la universitat es troba l'Institut de Tecnologia Química, centre del CSIC referent a nivell mundial, on alguns dels professors de la titulació realitzen labors de recerca. Manté 19 convenis de doble titulació amb institucions europees".

Conferència Inaugural del Curs Acadèmic 2018-2019 Conferència Inaugural del Curs Acadèmic 2018-2019
A càrrec de D. Andrés Pedreño Muñoz.
Inaugurada la IV edició del Màster d'Indústria Cosmètica Inaugurada la IV edició del Màster d'Indústria Cosmètica
Les classes van començar, oficialment, el divendres 28 de setembre.
Participació d’EPSA MOTO-E en Motostudent Participació d’EPSA MOTO-E en Motostudent
Grup de Generació Espontània del Campus d'Alcoi de la UPV.
Exposició sobre cartografia valenciana a Caudete Exposició sobre cartografia valenciana a Caudete
Podrà visitar-se fins el 15 d'octubre.
Arranca la primera edició del “Màster en Robòtica i Visió Artificial Arranca la primera edició del “Màster en Robòtica i Visió Artificial"
Nova titulació del Campus d'Alcoi per al curs 2018/19.
Obertura del nou curs acadèmic de les universitats Obertura del nou curs acadèmic de les universitats
L'acte va estar presidit pel Rei Felipe VI.
Jornades de Portes Obertes 2019-2020 Jornades de Portes Obertes 2019-2020
Per a pares i futurs alumnes el 6 d'abril de 2019.