Campus d'Alcoi de la UPV

II Programa d’Ajudes Polisabio 2018

La fundació Fisabio i la Universitat Politècnica de València llancen aquest programa per a recolzar i impulsar projectes de recerca i innovació.

[ 21/05/2018 ]
II Ajudes Polisabio 2018

La Fundació per al Foment de la Recerca Sanitària i Biomèdica de la Comunitat Valenciana (FISABIO), dependent de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, i la Universitat Politècnica de València (UPV) han llançat la segona edició del Programa de Col·laboració Polisabio 2018.

La finalitat d'aquesta convocatòria és recolzar i impulsar, mitjançant accions preparatòries, l'exploració i formulació de futurs projectes de recerca i innovació en els quals participen de manera conjunta i coordinada personal d'ambdues entitats.

Polisabio és un nexe d'unió entre el personal sanitari dels departaments de salut i investigadors/as de la UPV per a fomentar noves col·laboracions i nous projectes amb gran potencial cientificotècnic per a donar resposta a necessitats detectades que milloren la qualitat de vida de la ciutadania”, destaca José Antonio Manrique, director gerent de la Fundació Fisabio.

En aquest sentit, el vicerector de Recerca, Innovació i Transferència de la UPV, José Capilla, assenyala que aquest programa “és sens dubte una gran iniciativa per a posar en contacte la recerca universitària amb la pràctica clínica i fomentar les sinergies entre tots dos col·lectius. Tot açò amb un objectiu fonamental: posar la recerca al servei de la qualitat de vida de la població”, destaca Capilla.

La novetat d'aquesta segona edició ha sigut la incorporació al programa del personal investigador del Campus de Vora de la UPV i dels departaments de Salut de Sagunt, València- Arnau de Vilanova-Llíria, Requena, València-Doctor Peset, Fisabio-Salut Pública i Fisabio-Oftalmologia Mèdica (FOM).

Els investigadors i investigadores d'aquests centres s'uneixen als/les professionals dels departaments de Salut de Xàtiva-Ontinyent, Elda, Sant Joan d'Alacant, Marina Baixa, Gandia, Alcoi, així com el personal de la UPV dels Campus de Gandia i Alcoi, que ja van participar l'any passat.

El Programa de col·laboració consta de 3 fases. La primera d'elles, que finalitza el 31 de maig, consisteix en el procés de recollida d'expressions d'interès a través de la plataforma web Polisabio.

En aquesta fase, els participants d'ambdues entitats podran tant exposar una idea de projecte, basada en capacitats o problemes tècnics no resolts, amb la finalitat de trobar un soci/a para el seu desenvolupament, com adherir-se a una proposta ja presentada.

La segona fase s'iniciarà amb el llançament de la II Convocatòria Conjunta d'Ajudes 2018 que atorgarà fins a 20 ajudes de 3.000 € per a finançar accions preparatòries de suport a l'exploració i formulació d'aquests projectes de R+D+i.

El període de presentació de sol·licituds serà del 18 de juny al 9 de juliol. Se celebraran jornades de presentació de la convocatòria en l'Hospital Verge dels Lliris d'Alcoi (8 de juny), en el Hospital Universitari Doctor Peset (11 de juny) i en l'Hospital Francesc de Borja de Gandia (15 de juny).

Durant aquestes jornades, a més, es mantindran reunions bilaterals entre aquells/as participants que hagen enviat les seues expressions d'interès i els/les possibles socis/as interessats/as a col·laborar.

La tercera fase consistirà en l'avaluació de les sol·licituds rebudes i resolució de la convocatòria, prevista per al mes de novembre.

Més informació

Projecte Zero Defects Manufacturing Platform Projecte Zero Defects Manufacturing Platform
Compta amb la participació d'investigadors del Campus d'Alcoi.
Reunió en AITEX per a potenciar el sector tèxtil Reunió en AITEX per a potenciar el sector tèxtil
Van acudir els directors acadèmics de cada grau.
Visita a INESCOP Visita a INESCOP
Per a promoure acords per a l'intercanvi d'estudiants del Campus.
VII Concurs de Robòtica del Campus d'Alcoi VII Concurs de Robòtica del Campus d'Alcoi
Rècord de participació amb 382 estudiants procedents de les províncies d'Alacant i València.
Torneig Clasificatori de la First Lego League Torneig Clasificatori de la First Lego League
Dos equips d'aquest torneig estaran en la final nacional.
Conferència de Jean Pierre-Sauvage Conferència de Jean Pierre-Sauvage
Sauvage va rebre de Premi Nobel de Química en 2016.
Jornades de Portes Obertes 2019-2020 Jornades de Portes Obertes 2019-2020
Per a pares i futurs alumnes el 6 d'abril de 2019.