Campus d'Alcoi de la UPV

50 aniversari

La UPV presenta els actes commemoratius del mig segle del seu naixement, el 6 de juny del 1968, com a Institut Politècnic Superior.

[ 01/06/2018 ]
Edifici Viaducte, see de l'EUITIA

El 7 de juny del 1968, el Boletín Oficial del Estado anunciava el Decret-llei 5/1968, del dia anterior, sobre mesures urgents de reestructuració universitària, en l'article segon del qual s'anunciava concisament: "Es creen els instituts politècnics superiors de Barcelona i València".

Mig segle després, aquelles aules provisionals a l'avinguda de Blasco Ibáñez (llavors denominada Passeig de València al Mar), en les quals els 600 alumnes matriculats van iniciar el seu primer curs, s'han transformat en més de 700.000 m2 d'instal·lacions, que inclouen -a més de 3 campus i 14 escoles i facultats- referències internacionals com el Laboratori Europeu d'Alta Potència en Radiofreqüència de l'Agència Espacial Europea, el Val Space Consortium o l'Institut de Tecnologia Química, entre molts altres.

I és que 50 anys han donat per a molt: més de 125.000 persones titulades, 6 premis Jaume I, 1 Príncep d'Astúries, més de 800 empreses emergents creades, 23 empreses derivades, 124.698 pràctiques en empreses, 420 patents i programari, 10.240 convenis signats amb institucions estrangeres, 68.950 alumnes estrangers que han gaudit d'una estada a la UPV, 7.198 projectes de recerca, 116.892 publicacions...

Alcoi, integrant de l'acabada de creada UPV

Al nucli inicial, l'Institut Politècnic Superior de València, es van anar incorporant la resta de centres: el Centre d'Enginyeria Tècnica Industrial d'Alcoi (avui Escola Politècnica Superior d'Alcoi), Enginyeria Tècnica Industrial de València (avui Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny), Enginyeria Tècnica d'Obres Públiques d'Alacant (transferida a la Universitat d'Alacant en 1991), Enginyeria Tècnica Agrícola de València (avui integrada juntament amb l'MTS d'Enginyers Agrònoms a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agronòmica i del Medi natural), Enginyeria Tècnica Agrícola d'Oriola (transferida a la Universitat Miguel Hernández en 1997), Arquitectura Tècnica (avui MTS d'Enginyeria d'Edificació) i la Facultat de Belles arts.

Vídeo 50 Aniversari UPV presentat en l'Acte de Graduació 2018:

Calendari d'esdeveniments, nova marca commemorativa i web oficial

Per tot això, amb l'objecte de celebrar l'efemèride com es mereix, la Universitat Politècnica de València (nascuda el 1971 del germen d'aquell Institut Politècnic Superior de València) ha presentat avui, de manera oficial, el calendari d'esdeveniments programat, la nova marca commemorativa del 50 aniversari i la pàgina web oficial de l'esdeveniment.

Aquesta última, a més de la citada programació, conté 50 dades singulars dels inicis de la institució, des del cost de la primera matrícula (2.076 pessetes, és a dir, 12 euros) fins al nom de les primeres graduades de la UPV (Pilar Insausti en Arquitectura, María José Pelufo en Enginyeria de Camins i Clara Pérez Fuster en Enginyeria Industrial); la història d'aquesta, i abundant material fotogràfic, que inclou imatges d'algunes de les principals personalitats que han passat per la UPV des d'aquell ja llunyà 1968.

El programa d'esdeveniments començarà el pròxim 12 de juny amb l'homenatge a les persones que van fer possible el naixement de la UPV, acte en el qual, a més, es farà lliurament de la Medalla de la UPV a les ciutats de València, Alcoi i Gandia.

Conferència Inaugural del Curs Acadèmic 2018-2019 Conferència Inaugural del Curs Acadèmic 2018-2019
A càrrec de D. Andrés Pedreño Muñoz.
Inaugurada la IV edició del Màster d'Indústria Cosmètica Inaugurada la IV edició del Màster d'Indústria Cosmètica
Les classes van començar, oficialment, el divendres 28 de setembre.
Participació d’EPSA MOTO-E en Motostudent Participació d’EPSA MOTO-E en Motostudent
Grup de Generació Espontània del Campus d'Alcoi de la UPV.
Exposició sobre cartografia valenciana a Caudete Exposició sobre cartografia valenciana a Caudete
Podrà visitar-se fins el 15 d'octubre.
Arranca la primera edició del “Màster en Robòtica i Visió Artificial Arranca la primera edició del “Màster en Robòtica i Visió Artificial"
Nova titulació del Campus d'Alcoi per al curs 2018/19.
Obertura del nou curs acadèmic de les universitats Obertura del nou curs acadèmic de les universitats
L'acte va estar presidit pel Rei Felipe VI.
Jornades de Portes Obertes 2019-2020 Jornades de Portes Obertes 2019-2020
Per a pares i futurs alumnes el 6 d'abril de 2019.