Campus d'Alcoi de la UPV

Informe BBVA-Ivie

La UPV, la segona universitat d'Espanya més activa en l'ocupabilitat de les seues i els seus alumnes.

[ 04/06/2018 ]
La UPV, segona universitat d'Espanya més activa en l'ocupabilitat

La Universitat Politècnica de València (UPV) és la segona universitat d'Espanya que més contribueix a l'ocupabilitat dels seus titulats.

Així ho assegura l'informe elaborat i fet públic per la Fundació BBVA i l'Institut Valencià de Recerques Econòmiques (IVIE), que classifica a les 40 universitats més actives, a nivell nacional, en aquest àmbit.

Dirigit pel director de recerca de l'Ivie, Francisco Pérez, l'estudi analitza, a partir de l'Enquesta d'Inserció Laboral de Titulats Universitaris de l'Institut Nacional d'Estadística (EILU, 2016), quatre grups de variables que determinen la inserció laboral dels graduats: formació rebuda, característiques personals, mètodes de cerca d'ocupació i influència de l'entorn.

Posteriorment, l'informe realitza la classificació esmentada valorant 10 tipus de serveis oferits per les universitats en matèria d'inserció laboral: servei d'orientació preuniversitària, sensibilització, informació, formació, orientació professional i laboral, pràctiques, ocupació (fòrums, borses, networking...), emprenedoria, observatori/estudis d'inserció laboral, i indicadors de qualitat.

5 característiques de les universitats més aplicades en aquest àmbit

Segons l'informe, les universitats amb més capacitat per a impulsar l'ocupabilitat a Espanya comparteixen 5 característiques comunes: consideren l'ocupabilitat com un objectiu estratègic, posseeixen una oferta docent que atén a l'ocupabilitat de les titulacions, promouen la mobilitat estudiantil, es preocupen per la qualitat docent, i inverteixen en capital relacional amb el seu entorn mitjançant la col·laboració amb empreses i institucions (en formació, recerca i transferència).

Més informació:

Bon estiu! Bon estiu!
La UPV vol desitjar-vos el millor en les merescudes vacances estivals.
Preinscripció Màsters Universitaris (Fase B) Preinscripció Màsters Universitaris (Fase B)
Termini del 5 al 8 de setembre.
José Miguel Ferri, premi a la millor Tesi Doctoral José Miguel Ferri, premi a la millor Tesi Doctoral
Dirigida pels professors Rafael Balart i Octavio Fenollar.
Alejandro Rodríguez Villalobos premi docència inversa Alejandro Rodríguez Villalobos premi docència inversa
És professor del MUEOL impartit al Campus d'Alcoi de la UPV.
50 alumnes participen en el V CampusTec 50 alumnes participen en el V CampusTec
Un 'CampusTec avançat' amb 15 alumnes ha sigut la novetat d'aquesta edició.
Jornades d'Acollida 2018/2019 Jornades d'Acollida 2018/2019
Eres alumne de primer? No et pergues les Jornades d'Acollida
Alumnes bolivians conclouen els seus TFM al Campus d'Alcoi Alumnes bolivians conclouen els seus TFM al Campus d'Alcoi
Es tracta de 22 alumnes de la UCB 'San Pablo'.