Campus d'Alcoi de la UPV

Informe BBVA-Ivie

La UPV, la segona universitat d'Espanya més activa en l'ocupabilitat de les seues i els seus alumnes.

[ 04/06/2018 ]
La UPV, segona universitat d'Espanya més activa en l'ocupabilitat

La Universitat Politècnica de València (UPV) és la segona universitat d'Espanya que més contribueix a l'ocupabilitat dels seus titulats.

Així ho assegura l'informe elaborat i fet públic per la Fundació BBVA i l'Institut Valencià de Recerques Econòmiques (IVIE), que classifica a les 40 universitats més actives, a nivell nacional, en aquest àmbit.

Dirigit pel director de recerca de l'Ivie, Francisco Pérez, l'estudi analitza, a partir de l'Enquesta d'Inserció Laboral de Titulats Universitaris de l'Institut Nacional d'Estadística (EILU, 2016), quatre grups de variables que determinen la inserció laboral dels graduats: formació rebuda, característiques personals, mètodes de cerca d'ocupació i influència de l'entorn.

Posteriorment, l'informe realitza la classificació esmentada valorant 10 tipus de serveis oferits per les universitats en matèria d'inserció laboral: servei d'orientació preuniversitària, sensibilització, informació, formació, orientació professional i laboral, pràctiques, ocupació (fòrums, borses, networking...), emprenedoria, observatori/estudis d'inserció laboral, i indicadors de qualitat.

5 característiques de les universitats més aplicades en aquest àmbit

Segons l'informe, les universitats amb més capacitat per a impulsar l'ocupabilitat a Espanya comparteixen 5 característiques comunes: consideren l'ocupabilitat com un objectiu estratègic, posseeixen una oferta docent que atén a l'ocupabilitat de les titulacions, promouen la mobilitat estudiantil, es preocupen per la qualitat docent, i inverteixen en capital relacional amb el seu entorn mitjançant la col·laboració amb empreses i institucions (en formació, recerca i transferència).

Més informació:

Daniel García obté la millor puntuació en la convocatòria Daniel García obté la millor puntuació en la convocatòria
Per a les ajudes Post-doctorals que concedeix la UPV.
La UPV, entre les 400 millors universitats del món La UPV, entre les 400 millors universitats del món
En les àrees de Ciències Socials i Negocis i Economia.
Setmana de la Ciència 2018 Setmana de la Ciència 2018
Del dilluns 19 de novembre al divendres 23 de novembre.
Recepció a l'Ajuntament a alumnes del Campus d'Alcoi Recepció a l'Ajuntament a alumnes del Campus d'Alcoi
Als alumnes dels màsters universitaris.
Conferència Inaugural del Curs Acadèmic 2018-2019 Conferència Inaugural del Curs Acadèmic 2018-2019
A càrrec de D. Andrés Pedreño Muñoz.
Inaugurada la IV edició del Màster d'Indústria Cosmètica Inaugurada la IV edició del Màster d'Indústria Cosmètica
Les classes van començar, oficialment, el divendres 28 de setembre.
Participació d’EPSA MOTO-E en Motostudent Participació d’EPSA MOTO-E en Motostudent
Grup de Generació Espontània del Campus d'Alcoi de la UPV.