Campus d'Alcoi de la UPV

Informe BBVA-Ivie

La UPV, la segona universitat d'Espanya més activa en l'ocupabilitat de les seues i els seus alumnes.

[ 04/06/2018 ]
La UPV, segona universitat d'Espanya més activa en l'ocupabilitat

La Universitat Politècnica de València (UPV) és la segona universitat d'Espanya que més contribueix a l'ocupabilitat dels seus titulats.

Així ho assegura l'informe elaborat i fet públic per la Fundació BBVA i l'Institut Valencià de Recerques Econòmiques (IVIE), que classifica a les 40 universitats més actives, a nivell nacional, en aquest àmbit.

Dirigit pel director de recerca de l'Ivie, Francisco Pérez, l'estudi analitza, a partir de l'Enquesta d'Inserció Laboral de Titulats Universitaris de l'Institut Nacional d'Estadística (EILU, 2016), quatre grups de variables que determinen la inserció laboral dels graduats: formació rebuda, característiques personals, mètodes de cerca d'ocupació i influència de l'entorn.

Posteriorment, l'informe realitza la classificació esmentada valorant 10 tipus de serveis oferits per les universitats en matèria d'inserció laboral: servei d'orientació preuniversitària, sensibilització, informació, formació, orientació professional i laboral, pràctiques, ocupació (fòrums, borses, networking...), emprenedoria, observatori/estudis d'inserció laboral, i indicadors de qualitat.

5 característiques de les universitats més aplicades en aquest àmbit

Segons l'informe, les universitats amb més capacitat per a impulsar l'ocupabilitat a Espanya comparteixen 5 característiques comunes: consideren l'ocupabilitat com un objectiu estratègic, posseeixen una oferta docent que atén a l'ocupabilitat de les titulacions, promouen la mobilitat estudiantil, es preocupen per la qualitat docent, i inverteixen en capital relacional amb el seu entorn mitjançant la col·laboració amb empreses i institucions (en formació, recerca i transferència).

Més informació:

La UPV, primera universitat d'Espanya en docència La UPV, primera universitat d'Espanya en docència
La Politècnica ocupa el lloc tres en el rànquing global.
Premi al millor expedient relacionat amb el tèxtil
La Càtedra AITEX - UPV concedeix un premi de 1500€.
Medalla UPV a les ciutats de València, Alcoi i Gandia Medalla UPV a les ciutats de València, Alcoi i Gandia
Amb motiu del 50 aniversari de la UPV.
Rànquing QS Rànquing QS
La UPV obté el millor resultat de la seua història en el rànquing QS.
La UPV, entre les 150 millors universitats joves del món La UPV, entre les 150 millors universitats joves del món
Continúa sent la millor politècnica d'Espanya.
50 aniversari 50 aniversari
La UPV presenta els actes commemoratius del mig segle del seu naixement.
II Programa d’Ajudes Polisabio 2018 II Programa d’Ajudes Polisabio 2018
Impulsades per la fundació Fisabio i la UPV.