Campus d'Alcoi de la UPV

Informe BBVA-Ivie

La UPV, la segona universitat d'Espanya més activa en l'ocupabilitat de les seues i els seus alumnes.

[ 04/06/2018 ]
La UPV, segona universitat d'Espanya més activa en l'ocupabilitat

La Universitat Politècnica de València (UPV) és la segona universitat d'Espanya que més contribueix a l'ocupabilitat dels seus titulats.

Així ho assegura l'informe elaborat i fet públic per la Fundació BBVA i l'Institut Valencià de Recerques Econòmiques (IVIE), que classifica a les 40 universitats més actives, a nivell nacional, en aquest àmbit.

Dirigit pel director de recerca de l'Ivie, Francisco Pérez, l'estudi analitza, a partir de l'Enquesta d'Inserció Laboral de Titulats Universitaris de l'Institut Nacional d'Estadística (EILU, 2016), quatre grups de variables que determinen la inserció laboral dels graduats: formació rebuda, característiques personals, mètodes de cerca d'ocupació i influència de l'entorn.

Posteriorment, l'informe realitza la classificació esmentada valorant 10 tipus de serveis oferits per les universitats en matèria d'inserció laboral: servei d'orientació preuniversitària, sensibilització, informació, formació, orientació professional i laboral, pràctiques, ocupació (fòrums, borses, networking...), emprenedoria, observatori/estudis d'inserció laboral, i indicadors de qualitat.

5 característiques de les universitats més aplicades en aquest àmbit

Segons l'informe, les universitats amb més capacitat per a impulsar l'ocupabilitat a Espanya comparteixen 5 característiques comunes: consideren l'ocupabilitat com un objectiu estratègic, posseeixen una oferta docent que atén a l'ocupabilitat de les titulacions, promouen la mobilitat estudiantil, es preocupen per la qualitat docent, i inverteixen en capital relacional amb el seu entorn mitjançant la col·laboració amb empreses i institucions (en formació, recerca i transferència).

Més informació:

Celebrada la 3a edició del concurs ideaT-kids Celebrada la 3a edició del concurs ideaT-kids
El projecte "Taconets.com" del CEIP Isabel La Católica de L’Olleria ha resultat guanyador.
Pregunta-li a Pau Pregunta-li a Pau
Tens dubtes sobre les PAU, la matrícula o la preinscripció de 1r?
Preinscripció 19/20 Preinscripció 19/20
Des del 17 de juny al 5 de juliol de 2019.
Mentoring Mentoring
Assessorament dels titulats UPV a estudiants i acabats de titular.
Selecció interna per a convocatòria AECID 2019 Selecció interna per a convocatòria AECID 2019
Subvencions per a Accions de Cooperació per al Desenvolupament.
I Networking Responsable de la Fundació Novaterra en Alcoi I Networking Responsable de la Fundació Novaterra en Alcoi
Van acudir a l'esdeveniment mig centenar de persones.
3rd European Summer School on 'Enviromental Applications of AOPs'. 3rd European Summer School on 'Enviromental Applications of AOPs'.
Finalitza amb la participació més de 100 estudiants i professors.