Campus d'Alcoi de la UPV

Celebrada la 2a edició del concurs ideaT-kids

El projecte “Reutilizació de cartó” del Col·legi Sant Roc d'Alcoi ha resultat guanyador. Els projectes presentats estaven relacionats amb el medi ambient i la sostenibilitat.

[ 04/06/2018 ]
Lliurament de premis de la 2ª edició del concurs ideaT-kids

Durant el matí del passat 1 de juny, els 400 alumnes de 5é i 6é d'Educació Primària participants, s'han donat cita en el Pavelló d'Esports de l'Edifici “Georgina Blanes” d'aquest Campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València per a presentar els seus treballs en la segona edició del concurs ideaT - Kids, organitzat pel Grau en Administració i Direcció d'Empreses (ADE) que s'imparteix en aquest campus i Idees UPV com a òrgan impulsor i gestor de quantes iniciatives empresarials naixen en la universitat.

El concurs

Aquest concurs té per objecte incentivar el desenvolupament de competències, habilitats, capacitats i aptituds en matèria d'emprenedoria entre els alumnes de primària, així com afavorir el desenvolupament d'habilitats socials i comunicatives i està destinat als alumnes de centres educatius que estudien 5é o 6é curs d'Educació Primària.

En una primera fase, es van realitzar les corresponents inscripcions, per a poder realitzar més endavant un lapbooks per part dels alumnes amb les propostes de negoci, amb grups de 4 integrants, com a màxim, cada centre educatiu va seleccionar 3 projectes i aquest matí els han defensat davant del jurat, que s'ha valorat principalment, la presentació i estructura del projecte explicatiu de la idea de negoci, el seu caràcter innovador, diferenciador i original, la seua viabilitat i finalment la capacitat comunicativa i de treball en equip, de cada grup.

Enguany, els projectes presentats estaven relacionats amb el medi ambient i la sostenibilitat, d'ací la presència aquest matí de la representant de la Unitat de Medi ambient de la UPV.

Vídeo del lliurament de premis del concurs ideaT-kids 2018:

Alta participació

La idea d'acoblar el format del concurs que es realitzava en anys anteriors en el campus “Xicotets Grans Emprenedors”, s'ha consolidat definitivament en aquesta segona edició si s'ha de jutjar per l'alta participació, més de 400 alumnes de set centres educatius d'Alcoi i L’Olleria:

• Col·legi La Salle de Alcoy
  • Col·legi Santa Ana d'Alcoi
  • Fundació Educativa ACI Col·legi Esclavas SCJ-Alcoi
  • CIEP Horta Major d'Alcoi
  • CEIP Isabel La Católica de L’Olleria
  • Col·legi Salesians Sant Vicent Ferrer d'Alcoi
  • Col·legi Sant Roc d'Alcoi

El jurat

En l'edició d'enguany, el jurat ha estat compost per José Millet Roig, vicerector d'Ocupació i Emprenedoria de la UPV, María Márquez Gómez, directora d'IDEES UPV, Jaime Masiá Vañó, sotsdirector Emprenedoria, Ocupació i Generació Espontània del campus, Cristina Martí Barranco, tècnica de la Unitat de Medi ambient de la UPV, José Rafael Revert Fuset, cap de zona de Caixa Ontinyent, Alberto Martínez, secretari Tècnic del COGITIA, Juan Ramón Rufino, soci de Multiscan Technologies, Gonzalo Olcina Padilla, professor i coordinador d'Innovació Pedagògica del Col·legi santa Ana d'Alcoi i Ana María Garcia Doménech, Coordinadora de Plurilingüisme del Col·legi Esclaves SCJ Alcoi.

Projectes premiats

• 1r PREMI: “Reutilizació de cartó” del Col·legi Sant Roc d'Alcoi.
  • 2n PREMI: “Rewrite” del Col·legi Isabel la Católica de L’Olleria.
  • 3r PREMI: “Héroes en 3DCol·legi Santa Ana d'Alcoi.

En l'acte de lliurament de premis, han participat tant els 3 projectes finalistes de cada centre educatiu, els participants i companys de classe, mestres, pares i mares.

El concurs ha explicat, en aquesta segona edició amb la col·laboració de l'Obra Social Caixa Ontinyent, Injusa, Terra Natura, Diputació d'Alacant, Multiscan Technologies, Playmobil, Museu Valencià del Joguet, Mercat Sant Roc, Semacaf, COGITIA i l'Ajuntament d'Alcoi.

Daniel García obté la millor puntuació en la convocatòria Daniel García obté la millor puntuació en la convocatòria
Per a les ajudes Post-doctorals que concedeix la UPV.
La UPV, entre les 400 millors universitats del món La UPV, entre les 400 millors universitats del món
En les àrees de Ciències Socials i Negocis i Economia.
Setmana de la Ciència 2018 Setmana de la Ciència 2018
Del dilluns 19 de novembre al divendres 23 de novembre.
Recepció a l'Ajuntament a alumnes del Campus d'Alcoi Recepció a l'Ajuntament a alumnes del Campus d'Alcoi
Als alumnes dels màsters universitaris.
Conferència Inaugural del Curs Acadèmic 2018-2019 Conferència Inaugural del Curs Acadèmic 2018-2019
A càrrec de D. Andrés Pedreño Muñoz.
Inaugurada la IV edició del Màster d'Indústria Cosmètica Inaugurada la IV edició del Màster d'Indústria Cosmètica
Les classes van començar, oficialment, el divendres 28 de setembre.
Participació d’EPSA MOTO-E en Motostudent Participació d’EPSA MOTO-E en Motostudent
Grup de Generació Espontània del Campus d'Alcoi de la UPV.