Campus d'Alcoi de la UPV

Celebrada la 2a edició del concurs ideaT-kids

El projecte “Reutilizació de cartó” del Col·legi Sant Roc d'Alcoi ha resultat guanyador. Els projectes presentats estaven relacionats amb el medi ambient i la sostenibilitat.

[ 04/06/2018 ]
Lliurament de premis de la 2ª edició del concurs ideaT-kids

Durant el matí del passat 1 de juny, els 400 alumnes de 5é i 6é d'Educació Primària participants, s'han donat cita en el Pavelló d'Esports de l'Edifici “Georgina Blanes” d'aquest Campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València per a presentar els seus treballs en la segona edició del concurs ideaT - Kids, organitzat pel Grau en Administració i Direcció d'Empreses (ADE) que s'imparteix en aquest campus i Idees UPV com a òrgan impulsor i gestor de quantes iniciatives empresarials naixen en la universitat.

El concurs

Aquest concurs té per objecte incentivar el desenvolupament de competències, habilitats, capacitats i aptituds en matèria d'emprenedoria entre els alumnes de primària, així com afavorir el desenvolupament d'habilitats socials i comunicatives i està destinat als alumnes de centres educatius que estudien 5é o 6é curs d'Educació Primària.

En una primera fase, es van realitzar les corresponents inscripcions, per a poder realitzar més endavant un lapbooks per part dels alumnes amb les propostes de negoci, amb grups de 4 integrants, com a màxim, cada centre educatiu va seleccionar 3 projectes i aquest matí els han defensat davant del jurat, que s'ha valorat principalment, la presentació i estructura del projecte explicatiu de la idea de negoci, el seu caràcter innovador, diferenciador i original, la seua viabilitat i finalment la capacitat comunicativa i de treball en equip, de cada grup.

Enguany, els projectes presentats estaven relacionats amb el medi ambient i la sostenibilitat, d'ací la presència aquest matí de la representant de la Unitat de Medi ambient de la UPV.

Vídeo del lliurament de premis del concurs ideaT-kids 2018:

Alta participació

La idea d'acoblar el format del concurs que es realitzava en anys anteriors en el campus “Xicotets Grans Emprenedors”, s'ha consolidat definitivament en aquesta segona edició si s'ha de jutjar per l'alta participació, més de 400 alumnes de set centres educatius d'Alcoi i L’Olleria:

• Col·legi La Salle de Alcoy
  • Col·legi Santa Ana d'Alcoi
  • Fundació Educativa ACI Col·legi Esclavas SCJ-Alcoi
  • CIEP Horta Major d'Alcoi
  • CEIP Isabel La Católica de L’Olleria
  • Col·legi Salesians Sant Vicent Ferrer d'Alcoi
  • Col·legi Sant Roc d'Alcoi

El jurat

En l'edició d'enguany, el jurat ha estat compost per José Millet Roig, vicerector d'Ocupació i Emprenedoria de la UPV, María Márquez Gómez, directora d'IDEES UPV, Jaime Masiá Vañó, sotsdirector Emprenedoria, Ocupació i Generació Espontània del campus, Cristina Martí Barranco, tècnica de la Unitat de Medi ambient de la UPV, José Rafael Revert Fuset, cap de zona de Caixa Ontinyent, Alberto Martínez, secretari Tècnic del COGITIA, Juan Ramón Rufino, soci de Multiscan Technologies, Gonzalo Olcina Padilla, professor i coordinador d'Innovació Pedagògica del Col·legi santa Ana d'Alcoi i Ana María Garcia Doménech, Coordinadora de Plurilingüisme del Col·legi Esclaves SCJ Alcoi.

Projectes premiats

• 1r PREMI: “Reutilizació de cartó” del Col·legi Sant Roc d'Alcoi.
  • 2n PREMI: “Rewrite” del Col·legi Isabel la Católica de L’Olleria.
  • 3r PREMI: “Héroes en 3DCol·legi Santa Ana d'Alcoi.

En l'acte de lliurament de premis, han participat tant els 3 projectes finalistes de cada centre educatiu, els participants i companys de classe, mestres, pares i mares.

El concurs ha explicat, en aquesta segona edició amb la col·laboració de l'Obra Social Caixa Ontinyent, Injusa, Terra Natura, Diputació d'Alacant, Multiscan Technologies, Playmobil, Museu Valencià del Joguet, Mercat Sant Roc, Semacaf, COGITIA i l'Ajuntament d'Alcoi.

Celebrada la 3a edició del concurs ideaT-kids Celebrada la 3a edició del concurs ideaT-kids
El projecte "Taconets.com" del CEIP Isabel La Católica de L’Olleria ha resultat guanyador.
Pregunta-li a Pau Pregunta-li a Pau
Tens dubtes sobre les PAU, la matrícula o la preinscripció de 1r?
Preinscripció 19/20 Preinscripció 19/20
Des del 17 de juny al 5 de juliol de 2019.
Mentoring Mentoring
Assessorament dels titulats UPV a estudiants i acabats de titular.
Selecció interna per a convocatòria AECID 2019 Selecció interna per a convocatòria AECID 2019
Subvencions per a Accions de Cooperació per al Desenvolupament.
I Networking Responsable de la Fundació Novaterra en Alcoi I Networking Responsable de la Fundació Novaterra en Alcoi
Van acudir a l'esdeveniment mig centenar de persones.
3rd European Summer School on 'Enviromental Applications of AOPs'. 3rd European Summer School on 'Enviromental Applications of AOPs'.
Finalitza amb la participació més de 100 estudiants i professors.