Campus d'Alcoi de la UPV

Rànquing QS

La UPV obté el millor resultat de la seua història en el rànquing QS.

[ 07/06/2018 ]
Campus d'Alcoi de la UPV

La Universitat Politècnica de València (UPV) ha obtingut enguany la millor classificació de la seua història en el QS World University Rànquing, un dels tres indicadors universitaris més prestigiosos a nivell internacional, al costat del de Shanghái (ARWU) i el Times Higher Education (THE).

En concret, el rànquing elaborat anualment per Quacquarelli Symonds situa a la UPV en la posició 310 del món. D'aquesta forma millora en 63 posicions el que era fins avui el seu millor resultat, obtingut l'any passat, en el qual va ocupar el lloc 373.

La UPV és, a més, l'única universitat de la Comunitat Valenciana entre les 500 millors del món. Així mateix, en els indicadors baremats, destaca especialment en la ràtio de professors per alumne, on figura al top 200 global -concretament, en el lloc 126.

A nivell nacional, el QS World Ranking situa a la UPV en novena posició general –manté la posició de l'any passat-, d'un total de 25 que aconsegueixen situar-se en aquesta prestigiosa classificació internacional. A més, figura entre les més destacades del país en tres indicadors més: reputació empresarial i reputació acadèmica –en els quals està entre les 400 millors del món- i nombre d'estudiants internacionals.

El rànquing QS és un dels tres que més prestigi tenen a nivell acadèmic i els resultats que hem obtingut, que són els millors des de la primera edició l'any 2004, demostren que la comunitat universitària de la UPV està treballant molt bé. L'important a més és la tendència; mantenir-se i fins i tot millorar els resultats no és gens fàcil, més si tenim en compte que no comptem amb els recursos necessaris”, destaca el rector de la Universitat Politècnica de València, Francisco Mora.

L'última edició del QS World University Rànquing, per a la qual s'han avaluat un total de 1011 universitats de 85 països diferents, està liderada per l'Institut Tecnològic de Massachusetts (MIT), que repeteix per setè any consecutiu en el primer lloc. Al MIT li segueixen les universitats d'Stanford i Harvard, l'Institut Tecnològic de Califòrnia (Caltech) i la Universitat d'Oxford.

25 universitats espanyoles

En l'àmbit nacional, tretze de les 25 universitats presents en el rànquing han millorat els seus resultats de l'any passat, entre elles, la Universitat Politècnica de València. “Les universitats espanyoles ascendeixen principalment gràcies a les millores introduïdes per QS en els indicadors de reputació. L'indicador Academic Reputation, que mesura les opinions de més de 82.000 acadèmics, mostra com 22 universitats espanyoles han millorat el seu rendiment”, assenyalen els autors del QS Rànquing. A Espanya, el rànquing ho encapçala la Universitat Autònoma de Madrid.

QS World University Ranking

El QS World University Ranking es publica anualment, des de 2004. Per a dur a terme l'estudi s'analitzen sis indicadors: la reputació acadèmica, la dels ocupadors, la ràtio d'estudiants per cada professor, les cites bibliogràfiques de recerques i la proporció d'alumnat i docents internacionals.

QS World University Rankings 2019: Espanya

Bon estiu! Bon estiu!
La UPV vol desitjar-vos el millor en les merescudes vacances estivals.
Preinscripció Màsters Universitaris (Fase B) Preinscripció Màsters Universitaris (Fase B)
Termini del 5 al 8 de setembre.
José Miguel Ferri, premi a la millor Tesi Doctoral José Miguel Ferri, premi a la millor Tesi Doctoral
Dirigida pels professors Rafael Balart i Octavio Fenollar.
Alejandro Rodríguez Villalobos premi docència inversa Alejandro Rodríguez Villalobos premi docència inversa
És professor del MUEOL impartit al Campus d'Alcoi de la UPV.
50 alumnes participen en el V CampusTec 50 alumnes participen en el V CampusTec
Un 'CampusTec avançat' amb 15 alumnes ha sigut la novetat d'aquesta edició.
El Campus d’Alcoi cobreix el 100% de les places oferides El Campus d’Alcoi cobreix el 100% de les places oferides
La UPV cobreix el 99% de les places de grau i doble grau oferides per al curs 2018-2019.
Jornades d'Acollida 2018/2019 Jornades d'Acollida 2018/2019
Eres alumne de primer? No et pergues les Jornades d'Acollida