Campus d'Alcoi de la UPV

Rànquing QS

La UPV obté el millor resultat de la seua història en el rànquing QS.

[ 07/06/2018 ]
Campus d'Alcoi de la UPV

La Universitat Politècnica de València (UPV) ha obtingut enguany la millor classificació de la seua història en el QS World University Rànquing, un dels tres indicadors universitaris més prestigiosos a nivell internacional, al costat del de Shanghái (ARWU) i el Times Higher Education (THE).

En concret, el rànquing elaborat anualment per Quacquarelli Symonds situa a la UPV en la posició 310 del món. D'aquesta forma millora en 63 posicions el que era fins avui el seu millor resultat, obtingut l'any passat, en el qual va ocupar el lloc 373.

La UPV és, a més, l'única universitat de la Comunitat Valenciana entre les 500 millors del món. Així mateix, en els indicadors baremats, destaca especialment en la ràtio de professors per alumne, on figura al top 200 global -concretament, en el lloc 126.

A nivell nacional, el QS World Ranking situa a la UPV en novena posició general –manté la posició de l'any passat-, d'un total de 25 que aconsegueixen situar-se en aquesta prestigiosa classificació internacional. A més, figura entre les més destacades del país en tres indicadors més: reputació empresarial i reputació acadèmica –en els quals està entre les 400 millors del món- i nombre d'estudiants internacionals.

El rànquing QS és un dels tres que més prestigi tenen a nivell acadèmic i els resultats que hem obtingut, que són els millors des de la primera edició l'any 2004, demostren que la comunitat universitària de la UPV està treballant molt bé. L'important a més és la tendència; mantenir-se i fins i tot millorar els resultats no és gens fàcil, més si tenim en compte que no comptem amb els recursos necessaris”, destaca el rector de la Universitat Politècnica de València, Francisco Mora.

L'última edició del QS World University Rànquing, per a la qual s'han avaluat un total de 1011 universitats de 85 països diferents, està liderada per l'Institut Tecnològic de Massachusetts (MIT), que repeteix per setè any consecutiu en el primer lloc. Al MIT li segueixen les universitats d'Stanford i Harvard, l'Institut Tecnològic de Califòrnia (Caltech) i la Universitat d'Oxford.

25 universitats espanyoles

En l'àmbit nacional, tretze de les 25 universitats presents en el rànquing han millorat els seus resultats de l'any passat, entre elles, la Universitat Politècnica de València. “Les universitats espanyoles ascendeixen principalment gràcies a les millores introduïdes per QS en els indicadors de reputació. L'indicador Academic Reputation, que mesura les opinions de més de 82.000 acadèmics, mostra com 22 universitats espanyoles han millorat el seu rendiment”, assenyalen els autors del QS Rànquing. A Espanya, el rànquing ho encapçala la Universitat Autònoma de Madrid.

QS World University Ranking

El QS World University Ranking es publica anualment, des de 2004. Per a dur a terme l'estudi s'analitzen sis indicadors: la reputació acadèmica, la dels ocupadors, la ràtio d'estudiants per cada professor, les cites bibliogràfiques de recerques i la proporció d'alumnat i docents internacionals.

QS World University Rankings 2019: Espanya

XXIII Prova Cangur de la SCM (2019) - País Valencià XXIII Prova Cangur de la SCM (2019) - País Valencià
Han participat més de 1.400 estudiants de 36 instituts de 22 municipis.
Així van ser les Festes del Campus d’Alcoi 2019 Així van ser les Festes del Campus d’Alcoi 2019
Rememora els millors moments de les Festes.
Conferència a Alcoi de Jean-Pierre Sauvage Conferència a Alcoi de Jean-Pierre Sauvage
El Premi Nobel de Química 2016 imparteix una conferència a l’ IVAM CADA Alcoi.
44è Simposium de l’AEQCT al Campus d'Alcoi 44è Simposium de l’AEQCT al Campus d'Alcoi
En l'esdeveniment han participat 125 professionals.
Les universitats valencianes reclamen mesures per a la I+D Les universitats valencianes reclamen mesures per a la I+D
RUVID ha presentat un document amb les seues reivindicacions.
Lliurament de premis de la 6a edició del concurs ideaT Lliurament de premis de la 6a edició del concurs ideaT
El projecte “Seren@ y a casa” del CIP FP Batoi d'Alcoi ha resultat guanyador.
Tercer certamen escolar de robòtica VILLENABOT 19 Tercer certamen escolar de robòtica VILLENABOT 19
Tindrà lloc en l'IES Germans Amorós de Villena el 11 d'abril.