Campus d'Alcoi de la UPV

Rànquing QS

La UPV obté el millor resultat de la seua història en el rànquing QS.

[ 07/06/2018 ]
Campus d'Alcoi de la UPV

La Universitat Politècnica de València (UPV) ha obtingut enguany la millor classificació de la seua història en el QS World University Rànquing, un dels tres indicadors universitaris més prestigiosos a nivell internacional, al costat del de Shanghái (ARWU) i el Times Higher Education (THE).

En concret, el rànquing elaborat anualment per Quacquarelli Symonds situa a la UPV en la posició 310 del món. D'aquesta forma millora en 63 posicions el que era fins avui el seu millor resultat, obtingut l'any passat, en el qual va ocupar el lloc 373.

La UPV és, a més, l'única universitat de la Comunitat Valenciana entre les 500 millors del món. Així mateix, en els indicadors baremats, destaca especialment en la ràtio de professors per alumne, on figura al top 200 global -concretament, en el lloc 126.

A nivell nacional, el QS World Ranking situa a la UPV en novena posició general –manté la posició de l'any passat-, d'un total de 25 que aconsegueixen situar-se en aquesta prestigiosa classificació internacional. A més, figura entre les més destacades del país en tres indicadors més: reputació empresarial i reputació acadèmica –en els quals està entre les 400 millors del món- i nombre d'estudiants internacionals.

El rànquing QS és un dels tres que més prestigi tenen a nivell acadèmic i els resultats que hem obtingut, que són els millors des de la primera edició l'any 2004, demostren que la comunitat universitària de la UPV està treballant molt bé. L'important a més és la tendència; mantenir-se i fins i tot millorar els resultats no és gens fàcil, més si tenim en compte que no comptem amb els recursos necessaris”, destaca el rector de la Universitat Politècnica de València, Francisco Mora.

L'última edició del QS World University Rànquing, per a la qual s'han avaluat un total de 1011 universitats de 85 països diferents, està liderada per l'Institut Tecnològic de Massachusetts (MIT), que repeteix per setè any consecutiu en el primer lloc. Al MIT li segueixen les universitats d'Stanford i Harvard, l'Institut Tecnològic de Califòrnia (Caltech) i la Universitat d'Oxford.

25 universitats espanyoles

En l'àmbit nacional, tretze de les 25 universitats presents en el rànquing han millorat els seus resultats de l'any passat, entre elles, la Universitat Politècnica de València. “Les universitats espanyoles ascendeixen principalment gràcies a les millores introduïdes per QS en els indicadors de reputació. L'indicador Academic Reputation, que mesura les opinions de més de 82.000 acadèmics, mostra com 22 universitats espanyoles han millorat el seu rendiment”, assenyalen els autors del QS Rànquing. A Espanya, el rànquing ho encapçala la Universitat Autònoma de Madrid.

QS World University Ranking

El QS World University Ranking es publica anualment, des de 2004. Per a dur a terme l'estudi s'analitzen sis indicadors: la reputació acadèmica, la dels ocupadors, la ràtio d'estudiants per cada professor, les cites bibliogràfiques de recerques i la proporció d'alumnat i docents internacionals.

QS World University Rankings 2019: Espanya

Conferència Inaugural del Curs Acadèmic 2018-2019 Conferència Inaugural del Curs Acadèmic 2018-2019
A càrrec de D. Andrés Pedreño Muñoz.
Inaugurada la IV edició del Màster d'Indústria Cosmètica Inaugurada la IV edició del Màster d'Indústria Cosmètica
Les classes van començar, oficialment, el divendres 28 de setembre.
Participació d’EPSA MOTO-E en Motostudent Participació d’EPSA MOTO-E en Motostudent
Grup de Generació Espontània del Campus d'Alcoi de la UPV.
Exposició sobre cartografia valenciana a Caudete Exposició sobre cartografia valenciana a Caudete
Podrà visitar-se fins el 15 d'octubre.
Arranca la primera edició del “Màster en Robòtica i Visió Artificial Arranca la primera edició del “Màster en Robòtica i Visió Artificial"
Nova titulació del Campus d'Alcoi per al curs 2018/19.
Obertura del nou curs acadèmic de les universitats Obertura del nou curs acadèmic de les universitats
L'acte va estar presidit pel Rei Felipe VI.
Jornades de Portes Obertes 2019-2020 Jornades de Portes Obertes 2019-2020
Per a pares i futurs alumnes el 6 d'abril de 2019.