Campus d'Alcoi de la UPV

LLOG VR

Estudiants del Màster Universitari en Enginyeria d'Organització de la UPV estrenen un innovador laboratori virtual d'operacions logístiques.

[ 02/07/2018 ]
LLOG VR és una simulació en 3D interactiva a escala humana

L'alumnat del Màster Universitari en Enginyeria d'Organització i Logística (MUEOL) del campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València (UPV) han estrenat un innovador laboratori virtual per a l'aprenentatge en matèria de direcció d'operacions en l'àmbit de la logística.

Desenvolupat conjuntament per l'enginyer de programari Jordi Tormo i el professor Alejandro Rodríguez, el centre logístic construït en realitat virtual reprodueix un magatzem real, amb la finalitat que l'estudiantat puga experimentar en primera persona totes les accions i decisions pròpies dels processos logístics (recepció, manutenció, emmagatzematge, preparació de comandes, expedicions, gestió d'inventaris, etc.).

Dimensions reals

LLOG VR és una simulació en 3D interactiva a escala humana, que permet obtenir una experiència completament immersiva. No en va, l'escenari està dissenyat a partir del coneixement de la realitat empresarial, amb un sorprenent nivell de qualitat i detall.

L'edifici, els vehicles i els objectes tenen les dimensions reals, cosa que facilita, a través de la immersió i la telepresència, la presa de decisions relacionades amb l'aprofitament de la superfície, el volum, l'espai de maniobra o les distàncies recorregudes dins del magatzem.

D'aquesta manera, l'alumnat pot simular processos d'empaquetat, paletització i càrrega de contenidors, i així valora l'eficiència del disseny per a la logística (DFL) dels productes, envasos i palets.

'Hores de vol' logístiques

"L'experiència pilot amb els alumnes va ser sorprenent i divertida", afirma Rodríguez. "Si un pilot d'avió s'entrena en un simulador i acumula hores de vol virtuals abans de pujar a una aeronau, per què no formar de la mateixa manera un director d'operacions? Gràcies a la realitat virtual, avui ja és possible recrear multitud d'escenaris empresarials on simular processos productius i logístics".

D'aquesta manera, l'estudiant pot equivocar-se sense problema i aprendre de l'experiència, i així desenvolupar habilitats i competències útils. És a dir, en definitiva, preparar-se eficientment per al futur professional.

Coneix LLOG VR:

Projecte Zero Defects Manufacturing Platform Projecte Zero Defects Manufacturing Platform
Compta amb la participació d'investigadors del Campus d'Alcoi.
Reunió en AITEX per a potenciar el sector tèxtil Reunió en AITEX per a potenciar el sector tèxtil
Van acudir els directors acadèmics de cada grau.
Visita a INESCOP Visita a INESCOP
Per a promoure acords per a l'intercanvi d'estudiants del Campus.
VII Concurs de Robòtica del Campus d'Alcoi VII Concurs de Robòtica del Campus d'Alcoi
Rècord de participació amb 382 estudiants procedents de les províncies d'Alacant i València.
Torneig Clasificatori de la First Lego League Torneig Clasificatori de la First Lego League
Dos equips d'aquest torneig estaran en la final nacional.
Conferència de Jean Pierre-Sauvage Conferència de Jean Pierre-Sauvage
Sauvage va rebre de Premi Nobel de Química en 2016.
Jornades de Portes Obertes 2019-2020 Jornades de Portes Obertes 2019-2020
Per a pares i futurs alumnes el 6 d'abril de 2019.