Campus d'Alcoi de la UPV

LLOG VR

Estudiants del Màster Universitari en Enginyeria d'Organització de la UPV estrenen un innovador laboratori virtual d'operacions logístiques.

[ 02/07/2018 ]
LLOG VR és una simulació en 3D interactiva a escala humana

L'alumnat del Màster Universitari en Enginyeria d'Organització i Logística (MUEOL) del campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València (UPV) han estrenat un innovador laboratori virtual per a l'aprenentatge en matèria de direcció d'operacions en l'àmbit de la logística.

Desenvolupat conjuntament per l'enginyer de programari Jordi Tormo i el professor Alejandro Rodríguez, el centre logístic construït en realitat virtual reprodueix un magatzem real, amb la finalitat que l'estudiantat puga experimentar en primera persona totes les accions i decisions pròpies dels processos logístics (recepció, manutenció, emmagatzematge, preparació de comandes, expedicions, gestió d'inventaris, etc.).

Dimensions reals

LLOG VR és una simulació en 3D interactiva a escala humana, que permet obtenir una experiència completament immersiva. No en va, l'escenari està dissenyat a partir del coneixement de la realitat empresarial, amb un sorprenent nivell de qualitat i detall.

L'edifici, els vehicles i els objectes tenen les dimensions reals, cosa que facilita, a través de la immersió i la telepresència, la presa de decisions relacionades amb l'aprofitament de la superfície, el volum, l'espai de maniobra o les distàncies recorregudes dins del magatzem.

D'aquesta manera, l'alumnat pot simular processos d'empaquetat, paletització i càrrega de contenidors, i així valora l'eficiència del disseny per a la logística (DFL) dels productes, envasos i palets.

'Hores de vol' logístiques

"L'experiència pilot amb els alumnes va ser sorprenent i divertida", afirma Rodríguez. "Si un pilot d'avió s'entrena en un simulador i acumula hores de vol virtuals abans de pujar a una aeronau, per què no formar de la mateixa manera un director d'operacions? Gràcies a la realitat virtual, avui ja és possible recrear multitud d'escenaris empresarials on simular processos productius i logístics".

D'aquesta manera, l'estudiant pot equivocar-se sense problema i aprendre de l'experiència, i així desenvolupar habilitats i competències útils. És a dir, en definitiva, preparar-se eficientment per al futur professional.

Coneix LLOG VR:

50 alumnes participen en el V CampusTec 50 alumnes participen en el V CampusTec
Un 'CampusTec avançat' amb 15 alumnes ha sigut la novetat d'aquesta edició.
El Campus d’Alcoi cobreix el 100% de les places oferides El Campus d’Alcoi cobreix el 100% de les places oferides
La UPV cobreix el 99% de les places de grau i doble grau oferides per al curs 2018-2019.
Tercera promoció del Màster d'Indústria Cosmètica Tercera promoció del Màster d'Indústria Cosmètica
El 75% d'alumnes que cursen el MIC troba ocupació un mes després de finalitzar els seus estudis.
Bona actuació de l’IDF Eco - Marathon UPV Bona actuació de l’IDF Eco - Marathon UPV
Recorre 712 quilòmetres amb un litre de combustible.
II edició del Concurs de disseny i desenvolupament de teixit per al tèxtil hogar II edició del Concurs de disseny i desenvolupament de teixit per al tèxtil hogar
Han participat més de 30 estudiants del Campus d'Alcoi.
Finalitza el Campus PRAKTIKUM 2018 Finalitza el Campus PRAKTIKUM 2018
Amb la presentació dels treballs realitzats pels 15 alumnes participants.
La UPV, primera universitat d'Espanya en docència La UPV, primera universitat d'Espanya en docència
La Politècnica ocupa el lloc tres en el rànquing global.