Campus d'Alcoi de la UPV

LLOG VR

Estudiants del Màster Universitari en Enginyeria d'Organització de la UPV estrenen un innovador laboratori virtual d'operacions logístiques.

[ 02/07/2018 ]
LLOG VR és una simulació en 3D interactiva a escala humana

L'alumnat del Màster Universitari en Enginyeria d'Organització i Logística (MUEOL) del campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València (UPV) han estrenat un innovador laboratori virtual per a l'aprenentatge en matèria de direcció d'operacions en l'àmbit de la logística.

Desenvolupat conjuntament per l'enginyer de programari Jordi Tormo i el professor Alejandro Rodríguez, el centre logístic construït en realitat virtual reprodueix un magatzem real, amb la finalitat que l'estudiantat puga experimentar en primera persona totes les accions i decisions pròpies dels processos logístics (recepció, manutenció, emmagatzematge, preparació de comandes, expedicions, gestió d'inventaris, etc.).

Dimensions reals

LLOG VR és una simulació en 3D interactiva a escala humana, que permet obtenir una experiència completament immersiva. No en va, l'escenari està dissenyat a partir del coneixement de la realitat empresarial, amb un sorprenent nivell de qualitat i detall.

L'edifici, els vehicles i els objectes tenen les dimensions reals, cosa que facilita, a través de la immersió i la telepresència, la presa de decisions relacionades amb l'aprofitament de la superfície, el volum, l'espai de maniobra o les distàncies recorregudes dins del magatzem.

D'aquesta manera, l'alumnat pot simular processos d'empaquetat, paletització i càrrega de contenidors, i així valora l'eficiència del disseny per a la logística (DFL) dels productes, envasos i palets.

'Hores de vol' logístiques

"L'experiència pilot amb els alumnes va ser sorprenent i divertida", afirma Rodríguez. "Si un pilot d'avió s'entrena en un simulador i acumula hores de vol virtuals abans de pujar a una aeronau, per què no formar de la mateixa manera un director d'operacions? Gràcies a la realitat virtual, avui ja és possible recrear multitud d'escenaris empresarials on simular processos productius i logístics".

D'aquesta manera, l'estudiant pot equivocar-se sense problema i aprendre de l'experiència, i així desenvolupar habilitats i competències útils. És a dir, en definitiva, preparar-se eficientment per al futur professional.

Coneix LLOG VR:

Focus Pime i Emprenedoria sobre robòtica i visió artificial Focus Pime i Emprenedoria sobre robòtica i visió artificial
Prop de 200 professionals acudeixen a l'esdeveniment celebrat al Campus d'Alcoi.
3a edició del Concurs Home Textiles 3a edició del Concurs Home Textiles
Organitzat per la Càtedra AITEX UPV.
Robòtica del campus en un projecte ERASMUS Robòtica del campus en un projecte ERASMUS
Junt a la Université Clermont-Auvergne de França i la Universitat de València (UV).
Nou material que augmenta la resistència en implants Nou material que augmenta la resistència en implants
Creat pels investigadors del Campus d'Alcoi de la UPV, Miguel Ángel Sellés i Samuel Sánchez.
Acte d'Obertura i conferència inaugural del curs 18/19 Acte d'Obertura i conferència inaugural del curs 18/19
La conferència inaugural impartida pel catedràtic d'Economia Aplicada, Andrés Pedreño Muñoz.
Setmana de la Ciència 2018 Setmana de la Ciència 2018
Del dilluns 19 de novembre al divendres 23 de novembre.
Jornades de Portes Obertes 2019-2020 Jornades de Portes Obertes 2019-2020
Per a pares i futurs alumnes el 6 d'abril de 2019.