Campus d'Alcoi de la UPV

II edició del Concurs de disseny i desenvolupament de teixit per al tèxtil hogar

Han participat més de 30 estudiants del Campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València.

[ 06/07/2018 ]
II edició dels Premis del Concurs de disseny i desenvolupament de teixit per al tèxtil hogar

La Càtedra AITEX-UPV va celebrar dijous passat 5 de juliol, la presentació i lliurament dels Premis del Concurs de disseny i desenvolupament de teixit per a la tèxtil hogar ala Universitat Politècnica de València Campus d’Alcoi.

En aquesta edició, ha destacat la participació de 39 estudiants del Grau d'Enginyeria de disseny industrial i desenvolupament de productes.

El jurat compost per Lucía Jover, de l'empresa Francisco Jover S.A., José Vicente Ponzoda, gerent de Societat Tèxtil Lencera S.L. i president d'Acetex, Merce Miquel, dissenyadora a Interfabrics S.L., Máximo Solaz, director Feria Home Textil Premium i Carmen Gisbert, de la Revista Tèxtils per a la Llar, van atorgar els següents premis:

• Primer premi: A l'equip format per Miguel Morán i Carmen Coll amb la seua proposta ‘Arrecife’, dotat de 1.000€.
  • Segon premi: A Julián Campos, per la seua propuesta ‘F. Project’ valorat en 500€.
  • Tercer premi: A Patricia Bazaga per la seua propuesta ‘Astrea’, premiada ambn 250€.

A més, els guanyadors del Concurs tindran l'oportunitat de presentar els seus projectes en la pròxima edició de la Fira Home Tèxtils Premium que se celebra del 12 al 14 de setembre a Madrid.

El jurat ha decidit atorgar un premi accèssit al projecte ‘Afrinme’ de Christian Fuentes a causa de la seua qualitat tècnica. Christian viatjarà amb la resta dels premiats per a presentar el seu projecte en la Fira Home Tèxtils Premium.

Tots els projectes que s'han presentat a la segona edició del concurs estaran exposats a la Sala Multiusos de l'edifici Carbonell de la UPV fins al 24 de juliol.

El concurs

L'objecte del Concurs és premiar als millors dissenys i desenvolupaments d'un teixit creatiu per a la seua aplicació en un producte tèxtil per a la llar. A més de despertar en els alumnes universitaris l'interès del món tèxtil perquè continuen els seus estudis especialitzant-se en aquest sector.

La Càtedra AITEX, naix com a conseqüència de la col·laboració entre les dues institucions per a la realització d'activitats d'interès general. La seua finalitat, és la promoció i desenvolupament d'activitats que contribuïsquen al posicionament del sector tèxtil, tant en l'àmbit universitari com a nivell de la societat en general. En aquest sentit la Càtedra té com a objectiu aconseguir visualitzar al tèxtil com un sector atractiu, amb un caràcter pluridisciplinar i de futur.

Projecte Zero Defects Manufacturing Platform Projecte Zero Defects Manufacturing Platform
Compta amb la participació d'investigadors del Campus d'Alcoi.
Reunió en AITEX per a potenciar el sector tèxtil Reunió en AITEX per a potenciar el sector tèxtil
Van acudir els directors acadèmics de cada grau.
Visita a INESCOP Visita a INESCOP
Per a promoure acords per a l'intercanvi d'estudiants del Campus.
VII Concurs de Robòtica del Campus d'Alcoi VII Concurs de Robòtica del Campus d'Alcoi
Rècord de participació amb 382 estudiants procedents de les províncies d'Alacant i València.
Torneig Clasificatori de la First Lego League Torneig Clasificatori de la First Lego League
Dos equips d'aquest torneig estaran en la final nacional.
Conferència de Jean Pierre-Sauvage Conferència de Jean Pierre-Sauvage
Sauvage va rebre de Premi Nobel de Química en 2016.
Jornades de Portes Obertes 2019-2020 Jornades de Portes Obertes 2019-2020
Per a pares i futurs alumnes el 6 d'abril de 2019.