Campus d'Alcoi de la UPV

Bona actuació de l’IDF Eco - Marathon UPV

Recorre 712 quilòmetres amb un litre de combustible. Ha obtingut la millor posició d'una universitat espanyola i la segona millor de tots els equips espanyols.

[ 11/07/2018 ]
Equipo IDF Eco-Marathon 2018

L'equipIDF Eco - Marathon del Campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València ha obtingut la 11a posició en la Shell Eco - Marathon 2018 Europe, una carrera on es premia al vehicle més eficient. El vehicle del Campus ha aconseguit la millor posició d'una universitat espanyola i la segona millor de tots els equips espanyols. Ha competit en la secció de motors de combustió interna aconseguint recórrer 712 quilòmetres amb un litre de combustible.

L'equip ha estado dirigit pel professor del Departament d'Enginyeria Mecànica, Vicente Colomer, i en ell han participat nou estudiants del Grau en Enginyeria Mecànica (Ismael Grueso, Matías Tissot, Daniel Cabezuelo, Benjamín Brunke, Andrés Urbano, Jefrry Lim, Alessandro Zenone, Óscar Pérez i Julio Martín), juntament amb dues alumnes del Grau en Disseny Industrial i Desenvolupament de Producte (Patricia Bazaga i Paloma Sánchez).

L'equip d'Alcoi s'ha desplaçat, per tercer any consecutiu, fins al circuit Queen Elizabeth Olympic Park de Londres, on "tots els equips han fet pitjor marca que altres anys", ja que "les circumstàncies han sigut molt més complicades", segons ha destacat el professor Vicente Colomer. Ha millorat en una posició la classificació de 2017 passant de la 12a a la 11a.

L'IDF Eco - Marathon és un dels projectes més veterans del programa de Generació Espontània de la UPV. Aquest equip participa des de fa 13 anys en la Shell Eco - Marathon Europe.

La competició

El Shell Eco-Marathon és una invitació a estudiants de tot el món a dissenyar i construir vehicles que viatgen el més lluny possible amb un litre de combustible i amb els recursos que ells consideren oportuns, des de cotxes fabricats mitjançant impressores 3D amb formes increïbles fins a utilitzar energies alternatives a manera de combustible.

Projecte Zero Defects Manufacturing Platform Projecte Zero Defects Manufacturing Platform
Compta amb la participació d'investigadors del Campus d'Alcoi.
Reunió en AITEX per a potenciar el sector tèxtil Reunió en AITEX per a potenciar el sector tèxtil
Van acudir els directors acadèmics de cada grau.
Visita a INESCOP Visita a INESCOP
Per a promoure acords per a l'intercanvi d'estudiants del Campus.
VII Concurs de Robòtica del Campus d'Alcoi VII Concurs de Robòtica del Campus d'Alcoi
Rècord de participació amb 382 estudiants procedents de les províncies d'Alacant i València.
Torneig Clasificatori de la First Lego League Torneig Clasificatori de la First Lego League
Dos equips d'aquest torneig estaran en la final nacional.
Conferència de Jean Pierre-Sauvage Conferència de Jean Pierre-Sauvage
Sauvage va rebre de Premi Nobel de Química en 2016.
Jornades de Portes Obertes 2019-2020 Jornades de Portes Obertes 2019-2020
Per a pares i futurs alumnes el 6 d'abril de 2019.