Campus d'Alcoi de la UPV

Bona actuació de l’IDF Eco - Marathon UPV

Recorre 712 quilòmetres amb un litre de combustible. Ha obtingut la millor posició d'una universitat espanyola i la segona millor de tots els equips espanyols.

[ 11/07/2018 ]
Equipo IDF Eco-Marathon 2018

L'equipIDF Eco - Marathon del Campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València ha obtingut la 11a posició en la Shell Eco - Marathon 2018 Europe, una carrera on es premia al vehicle més eficient. El vehicle del Campus ha aconseguit la millor posició d'una universitat espanyola i la segona millor de tots els equips espanyols. Ha competit en la secció de motors de combustió interna aconseguint recórrer 712 quilòmetres amb un litre de combustible.

L'equip ha estado dirigit pel professor del Departament d'Enginyeria Mecànica, Vicente Colomer, i en ell han participat nou estudiants del Grau en Enginyeria Mecànica (Ismael Grueso, Matías Tissot, Daniel Cabezuelo, Benjamín Brunke, Andrés Urbano, Jefrry Lim, Alessandro Zenone, Óscar Pérez i Julio Martín), juntament amb dues alumnes del Grau en Disseny Industrial i Desenvolupament de Producte (Patricia Bazaga i Paloma Sánchez).

L'equip d'Alcoi s'ha desplaçat, per tercer any consecutiu, fins al circuit Queen Elizabeth Olympic Park de Londres, on "tots els equips han fet pitjor marca que altres anys", ja que "les circumstàncies han sigut molt més complicades", segons ha destacat el professor Vicente Colomer. Ha millorat en una posició la classificació de 2017 passant de la 12a a la 11a.

L'IDF Eco - Marathon és un dels projectes més veterans del programa de Generació Espontània de la UPV. Aquest equip participa des de fa 13 anys en la Shell Eco - Marathon Europe.

La competició

El Shell Eco-Marathon és una invitació a estudiants de tot el món a dissenyar i construir vehicles que viatgen el més lluny possible amb un litre de combustible i amb els recursos que ells consideren oportuns, des de cotxes fabricats mitjançant impressores 3D amb formes increïbles fins a utilitzar energies alternatives a manera de combustible.

50 alumnes participen en el V CampusTec 50 alumnes participen en el V CampusTec
Un 'CampusTec avançat' amb 15 alumnes ha sigut la novetat d'aquesta edició.
El Campus d’Alcoi cobreix el 100% de les places oferides El Campus d’Alcoi cobreix el 100% de les places oferides
La UPV cobreix el 99% de les places de grau i doble grau oferides per al curs 2018-2019.
Tercera promoció del Màster d'Indústria Cosmètica Tercera promoció del Màster d'Indústria Cosmètica
El 75% d'alumnes que cursen el MIC troba ocupació un mes després de finalitzar els seus estudis.
II edició del Concurs de disseny i desenvolupament de teixit per al tèxtil hogar II edició del Concurs de disseny i desenvolupament de teixit per al tèxtil hogar
Han participat més de 30 estudiants del Campus d'Alcoi.
Finalitza el Campus PRAKTIKUM 2018 Finalitza el Campus PRAKTIKUM 2018
Amb la presentació dels treballs realitzats pels 15 alumnes participants.
La UPV, primera universitat d'Espanya en docència La UPV, primera universitat d'Espanya en docència
La Politècnica ocupa el lloc tres en el rànquing global.
Premi al millor expedient relacionat amb el tèxtil
La Càtedra AITEX - UPV concedeix un premi de 1500€.