Campus d'Alcoi de la UPV

Alt índex d’ocupabilitat de la UPV

Segons el rànquing QS. La UPV se situa com la primera universitat de la Comunitat Valenciana i novena d'Espanya.

[ 12/09/2018 ]
Alt índex d'ocupabilitat de la UPV

La Universitat Politècnica de València (UPV) repeteix enguany com una de les 250 universitats amb major ocupabilitat del món. Així es desprèn del QS Graduate Employability Rànquings (GER) (Rànquings d'ocupabilitat dels graduats), publicat el passat dimarts 11 de setembre.

El rànquing, encapçalat pel Massachusetts Institute of Technology (MIT), situa a la Universitat Politècnica de València en el rang 201-250 en la classificació mundial. És a més la primera de la Comunitat Valenciana i la novena d'Espanya –comparteix aquest lloc amb la Universitat d'Alcalá.

35 del món en acords amb empreses

Respecte a l'edició de l'any passat, a més de consolidar-se entre les 250 millors del món, la UPV destaca pels acords de col·laboració subscrits amb empreses. En aquest apartat, ocupa el lloc número 35 a tot el món, amb una valoració de 92 punts sobre 100 –millora així fins i tot la puntuació de l'any passat, que va anar de 87’5).

Estem molt satisfets de l'assoliment de la comunitat universitària en aquest front. L'ocupació, l'ocupabilitat és una de les qüestions que més preocupen als ciutadans en el nostre país, que té unes taxes d'atur molt altes i és una preocupació fonamental dels estudiants universitaris”, ha destacat el rector de la Universitat Politècnica de València, Francisco Mora.

En opinió del rector de la UPV, la incorporació de les competències transversals en els plans d'estudis, les acreditacions internacionals voluntàries, que permeten que els graus impartits en la universitat tinguen el major reconeixement en l'estranger i el treball del Vicerectorat d'Ocupació i Emprenedoria per a aconseguir acords de col•laboració amb les empreses, permet la permanència en aquest llistat.

Com s'elabora el rànquing

Aquest rànquing, elaborat per la consultora QS Quacquarelli Symonds, té compte cinc indicadors: reputació dels egressats entre els ocupadors (30%); èxit en la carrera professional dels graduats (25%); el ja citat d'acords de col•laboració entre universitat i empreses (25%); taxa d'inserció laboral dels graduats (10%); i nombre d'ocupadors presents en el campus que ofereixen pràctiques i una primera ocupació als estudiants (10%).

Ben Sowter, Director de Recerca de QS, assenyala que la pujada en costos universitaris i un mercat laboral cada vegada més competitiu estan fent que els estudiants estiguen cada vegada més preocupats sobre la probabilitat que la seua elecció universitària vaja a ajudar-los a prosperar en el futur. “Aquest rànquing està dissenyat perquè els estudiants puguen prendre decisions amb millor informació. És també important que els estudiants tinguen l'oportunitat de conèixer a possibles ocupadors, i els convenis tant de recerca com de pràctiques són una manera de donar-los als estudiants connexions crucials per a la seua carrera".

Els resultats d'enguany mostren clarament que les universitats espanyoles s'estan esforçant a forjar aquestes relacions, i es veuen recompensades per açò en les seues posicions del rànquing”, conclou Sowter.

Recepció a l'Ajuntament a alumnes del Campus d'Alcoi Recepció a l'Ajuntament a alumnes del Campus d'Alcoi
Als alumnes dels màsters universitaris.
Conferència Inaugural del Curs Acadèmic 2018-2019 Conferència Inaugural del Curs Acadèmic 2018-2019
A càrrec de D. Andrés Pedreño Muñoz.
Inaugurada la IV edició del Màster d'Indústria Cosmètica Inaugurada la IV edició del Màster d'Indústria Cosmètica
Les classes van començar, oficialment, el divendres 28 de setembre.
Participació d’EPSA MOTO-E en Motostudent Participació d’EPSA MOTO-E en Motostudent
Grup de Generació Espontània del Campus d'Alcoi de la UPV.
Arranca la primera edició del “Màster en Robòtica i Visió Artificial Arranca la primera edició del “Màster en Robòtica i Visió Artificial"
Nova titulació del Campus d'Alcoi per al curs 2018/19.
Jornades de Portes Obertes 2019-2020 Jornades de Portes Obertes 2019-2020
Per a pares i futurs alumnes el 6 d'abril de 2019.
Taller de teatre Taller de teatre
Orientat per a alumnes i alumnes del Campus d'Alcoi de la UPV.