Campus d'Alcoi de la UPV

Alt índex d’ocupabilitat de la UPV

Segons el rànquing QS. La UPV se situa com la primera universitat de la Comunitat Valenciana i novena d'Espanya.

[ 12/09/2018 ]
Alt índex d'ocupabilitat de la UPV

La Universitat Politècnica de València (UPV) repeteix enguany com una de les 250 universitats amb major ocupabilitat del món. Així es desprèn del QS Graduate Employability Rànquings (GER) (Rànquings d'ocupabilitat dels graduats), publicat el passat dimarts 11 de setembre.

El rànquing, encapçalat pel Massachusetts Institute of Technology (MIT), situa a la Universitat Politècnica de València en el rang 201-250 en la classificació mundial. És a més la primera de la Comunitat Valenciana i la novena d'Espanya –comparteix aquest lloc amb la Universitat d'Alcalá.

35 del món en acords amb empreses

Respecte a l'edició de l'any passat, a més de consolidar-se entre les 250 millors del món, la UPV destaca pels acords de col·laboració subscrits amb empreses. En aquest apartat, ocupa el lloc número 35 a tot el món, amb una valoració de 92 punts sobre 100 –millora així fins i tot la puntuació de l'any passat, que va anar de 87’5).

Estem molt satisfets de l'assoliment de la comunitat universitària en aquest front. L'ocupació, l'ocupabilitat és una de les qüestions que més preocupen als ciutadans en el nostre país, que té unes taxes d'atur molt altes i és una preocupació fonamental dels estudiants universitaris”, ha destacat el rector de la Universitat Politècnica de València, Francisco Mora.

En opinió del rector de la UPV, la incorporació de les competències transversals en els plans d'estudis, les acreditacions internacionals voluntàries, que permeten que els graus impartits en la universitat tinguen el major reconeixement en l'estranger i el treball del Vicerectorat d'Ocupació i Emprenedoria per a aconseguir acords de col•laboració amb les empreses, permet la permanència en aquest llistat.

Com s'elabora el rànquing

Aquest rànquing, elaborat per la consultora QS Quacquarelli Symonds, té compte cinc indicadors: reputació dels egressats entre els ocupadors (30%); èxit en la carrera professional dels graduats (25%); el ja citat d'acords de col•laboració entre universitat i empreses (25%); taxa d'inserció laboral dels graduats (10%); i nombre d'ocupadors presents en el campus que ofereixen pràctiques i una primera ocupació als estudiants (10%).

Ben Sowter, Director de Recerca de QS, assenyala que la pujada en costos universitaris i un mercat laboral cada vegada més competitiu estan fent que els estudiants estiguen cada vegada més preocupats sobre la probabilitat que la seua elecció universitària vaja a ajudar-los a prosperar en el futur. “Aquest rànquing està dissenyat perquè els estudiants puguen prendre decisions amb millor informació. És també important que els estudiants tinguen l'oportunitat de conèixer a possibles ocupadors, i els convenis tant de recerca com de pràctiques són una manera de donar-los als estudiants connexions crucials per a la seua carrera".

Els resultats d'enguany mostren clarament que les universitats espanyoles s'estan esforçant a forjar aquestes relacions, i es veuen recompensades per açò en les seues posicions del rànquing”, conclou Sowter.

Celebrada la 3a edició del concurs ideaT-kids Celebrada la 3a edició del concurs ideaT-kids
El projecte "Taconets.com" del CEIP Isabel La Católica de L’Olleria ha resultat guanyador.
Pregunta-li a Pau Pregunta-li a Pau
Tens dubtes sobre les PAU, la matrícula o la preinscripció de 1r?
Preinscripció 19/20 Preinscripció 19/20
Des del 17 de juny al 5 de juliol de 2019.
Mentoring Mentoring
Assessorament dels titulats UPV a estudiants i acabats de titular.
I Networking Responsable de la Fundació Novaterra en Alcoi I Networking Responsable de la Fundació Novaterra en Alcoi
Van acudir a l'esdeveniment mig centenar de persones.
Selecció interna per a convocatòria AECID 2019 Selecció interna per a convocatòria AECID 2019
Subvencions per a Accions de Cooperació per al Desenvolupament.
3rd European Summer School on 'Enviromental Applications of AOPs'. 3rd European Summer School on 'Enviromental Applications of AOPs'.
Finalitza amb la participació més de 100 estudiants i professors.