Campus d'Alcoi de la UPV

La UPV obté 37 acreditacions internacionals

Aquestes certificacions impliquen que els graus i màsters que imparteix la institució universitària compleixen amb el que exigeix la professió.

[ 14/09/2018 ]
La UPV obté 37 acreditacions internacionals

37 títols impartits per la Universitat Politècnica de València, entre graus i màsters, han rebut una acreditació internacional (ABET, EUR-ACE o Euro-Inf). Un nombre de certificacions que ha augmentat des que l'any 2012 la Universitat Politècnica de València obtinguera els seus primers reconeixements. Com ha explicat el vicerector d'Estudis, Qualitat i Acreditació de la Universitat Politècnica de València, Eduardo Vendrell, “el que ara hem fet és renovar 10 acreditacions que ja teníem amb ABET i inclòs nous títols, tant amb ABET com amb les agències d'acreditació per a l'Enginyeria i l'educació en Informàtica que atorguen el segell EUR-ACE i Euro-Inf, respectivament”.

Segons el Vendrell, aquestes acreditacions “mantenen a la Universitat Politècnica de València en una línia de qualitat comparable amb altres universitats”. De fet, atenent al nombre de certificacions obtingudes “la Universitat Politècnica de València es troba entre les primeres universitats espanyoles i, a més, ha sigut una de les pioneres”. Aquestes acreditacions són voluntàries i estan emmarcades, com ha recordat, “en el Pla Estratègic de la nostra institució, on s'especifica que la Universitat Politècnica de València ha d'intentar que els seus títols siguen reconeguts internacionalment”.

Procés d'acreditació

El procés d'acreditació requereix sotmetre als títols, graus i/o màsters, a avaluacions periòdiques dutes a terme per agències de qualitat independents. Similar en tots els casos, comença amb una sol·licitud per part de la universitat i inclou informes d'autoavaluació; una visita al centre per part de l'equip avaluador i finalitza amb la valoració i decisió de l'agència.

És un procés llarg i costós perquè involucra a centres, professorat, personal… i que evidencia com fem les coses”, ha apuntat el vicerector d'Estudis, Qualitat i Acreditació de la Universitat Politècnica de València. No obstant açò, “és un procés que permet revisar, avaluar i millorar la qualitat dels nostres programes”. I, “el més significatiu és que aquests reconeixements doten als egressats de la Universitat Politècnica de València d'un nivell acadèmic, en l'àmbit de l'Enginyeria i Informàtica, que compleixen els màxims estàndards de qualitat exigits internacionalment i amb els quals poden accedir a l'àmbit laboral”, ha subratllat Vendrell.

Un programa acreditat per una agència de qualitat garanteix a l'egressat que, una vegada finalitzats els estudis, ha adquirit els coneixements i les capacitats necessaris per a exercir la professió d'acord amb els criteris fixats per l'organització avaluadora. A més d'atorgar-los d'una major projecció internacional, “aquesta acreditació permet als ocupadors contractar a egressats que estan ben preparats i compleixen els estàndards d'aquestes agències”.

El certificat ABET

El Consell d'Acreditació per a l'Enginyeria i la Tecnologia, Accreditation Board for Engineering and Technology (ABET), és una organització nord-americana sense ànim de lucre. Fundada l'any 1932, el seu objecte és acreditar la qualitat dels programes universitaris en quatre àmbits: ciències aplicades, informàtica, enginyeria i enginyeria informàtica.

El segell EUR-ACE

La Xarxa Europea per a l'Acreditació en Enginyeria, European Network for Engineering Accreditation (ENAEE), es va crear l'any 2006 i juntament amb el seu segell acreditador, el EUR-ACE, va sorgir davant la necessitat de comptar amb la garantia que els enginyers egressats en universitats europees estaven sent correctament preparats per a exercir la seua professió. Es tracta d'una acreditació creada a Europa, però el seu àmbit és internacional.

L'etiqueta de qualitat Euro-Inf

Des de l'any 2009, la Xarxa Europea de Garantia de la Qualitat en l'Educació de la Informàtica, European Quality Assurance Network for Informatics Education (EQAINE), s'encarrega d'avaluar i assegurar la qualitat i transparència dels programes universitaris que imparteixen coneixements en informàtica. Creada a partir del Projecte Euro-Inf, és l'encarregada d'expedir l'etiqueta de qualitat Euro-Inf.

Projecte Zero Defects Manufacturing Platform Projecte Zero Defects Manufacturing Platform
Compta amb la participació d'investigadors del Campus d'Alcoi.
Reunió en AITEX per a potenciar el sector tèxtil Reunió en AITEX per a potenciar el sector tèxtil
Van acudir els directors acadèmics de cada grau.
Visita a INESCOP Visita a INESCOP
Per a promoure acords per a l'intercanvi d'estudiants del Campus.
VII Concurs de Robòtica del Campus d'Alcoi VII Concurs de Robòtica del Campus d'Alcoi
Rècord de participació amb 382 estudiants procedents de les províncies d'Alacant i València.
Torneig Clasificatori de la First Lego League Torneig Clasificatori de la First Lego League
Dos equips d'aquest torneig estaran en la final nacional.
Conferència de Jean Pierre-Sauvage Conferència de Jean Pierre-Sauvage
Sauvage va rebre de Premi Nobel de Química en 2016.
Jornades de Portes Obertes 2019-2020 Jornades de Portes Obertes 2019-2020
Per a pares i futurs alumnes el 6 d'abril de 2019.