Campus d'Alcoi de la UPV

La UPV obté 37 acreditacions internacionals

Aquestes certificacions impliquen que els graus i màsters que imparteix la institució universitària compleixen amb el que exigeix la professió.

[ 14/09/2018 ]
La UPV obté 37 acreditacions internacionals

37 títols impartits per la Universitat Politècnica de València, entre graus i màsters, han rebut una acreditació internacional (ABET, EUR-ACE o Euro-Inf). Un nombre de certificacions que ha augmentat des que l'any 2012 la Universitat Politècnica de València obtinguera els seus primers reconeixements. Com ha explicat el vicerector d'Estudis, Qualitat i Acreditació de la Universitat Politècnica de València, Eduardo Vendrell, “el que ara hem fet és renovar 10 acreditacions que ja teníem amb ABET i inclòs nous títols, tant amb ABET com amb les agències d'acreditació per a l'Enginyeria i l'educació en Informàtica que atorguen el segell EUR-ACE i Euro-Inf, respectivament”.

Segons el Vendrell, aquestes acreditacions “mantenen a la Universitat Politècnica de València en una línia de qualitat comparable amb altres universitats”. De fet, atenent al nombre de certificacions obtingudes “la Universitat Politècnica de València es troba entre les primeres universitats espanyoles i, a més, ha sigut una de les pioneres”. Aquestes acreditacions són voluntàries i estan emmarcades, com ha recordat, “en el Pla Estratègic de la nostra institució, on s'especifica que la Universitat Politècnica de València ha d'intentar que els seus títols siguen reconeguts internacionalment”.

Procés d'acreditació

El procés d'acreditació requereix sotmetre als títols, graus i/o màsters, a avaluacions periòdiques dutes a terme per agències de qualitat independents. Similar en tots els casos, comença amb una sol·licitud per part de la universitat i inclou informes d'autoavaluació; una visita al centre per part de l'equip avaluador i finalitza amb la valoració i decisió de l'agència.

És un procés llarg i costós perquè involucra a centres, professorat, personal… i que evidencia com fem les coses”, ha apuntat el vicerector d'Estudis, Qualitat i Acreditació de la Universitat Politècnica de València. No obstant açò, “és un procés que permet revisar, avaluar i millorar la qualitat dels nostres programes”. I, “el més significatiu és que aquests reconeixements doten als egressats de la Universitat Politècnica de València d'un nivell acadèmic, en l'àmbit de l'Enginyeria i Informàtica, que compleixen els màxims estàndards de qualitat exigits internacionalment i amb els quals poden accedir a l'àmbit laboral”, ha subratllat Vendrell.

Un programa acreditat per una agència de qualitat garanteix a l'egressat que, una vegada finalitzats els estudis, ha adquirit els coneixements i les capacitats necessaris per a exercir la professió d'acord amb els criteris fixats per l'organització avaluadora. A més d'atorgar-los d'una major projecció internacional, “aquesta acreditació permet als ocupadors contractar a egressats que estan ben preparats i compleixen els estàndards d'aquestes agències”.

El certificat ABET

El Consell d'Acreditació per a l'Enginyeria i la Tecnologia, Accreditation Board for Engineering and Technology (ABET), és una organització nord-americana sense ànim de lucre. Fundada l'any 1932, el seu objecte és acreditar la qualitat dels programes universitaris en quatre àmbits: ciències aplicades, informàtica, enginyeria i enginyeria informàtica.

El segell EUR-ACE

La Xarxa Europea per a l'Acreditació en Enginyeria, European Network for Engineering Accreditation (ENAEE), es va crear l'any 2006 i juntament amb el seu segell acreditador, el EUR-ACE, va sorgir davant la necessitat de comptar amb la garantia que els enginyers egressats en universitats europees estaven sent correctament preparats per a exercir la seua professió. Es tracta d'una acreditació creada a Europa, però el seu àmbit és internacional.

L'etiqueta de qualitat Euro-Inf

Des de l'any 2009, la Xarxa Europea de Garantia de la Qualitat en l'Educació de la Informàtica, European Quality Assurance Network for Informatics Education (EQAINE), s'encarrega d'avaluar i assegurar la qualitat i transparència dels programes universitaris que imparteixen coneixements en informàtica. Creada a partir del Projecte Euro-Inf, és l'encarregada d'expedir l'etiqueta de qualitat Euro-Inf.

Col·laboració de la UPV amb Alcoi Industrial Col·laboració de la UPV amb Alcoi Industrial
Uneixen forces per a posar en valor tot el patrimoni històric industrial d'Alcoi.
Desafiament internacional “First Lego League” Desafiament internacional “First Lego League”
El proper 2 de febrer de 2019 al Campus d'Alcoi.
La suma dels 'no pots' La suma dels 'no pots'
Alejandro Marín, de dissenyar-se la pròtesi a la UPV fins als Jocs Paralímpics d'Estiu i Hivern.
Premis al millor TFG per als alumnes de la UPV Premis al millor TFG per als alumnes de la UPV
La Càtedra AITEX-UPV concedirà 3.500€ en premis per als millors TFG en el curs 2018/19.
Formació solidària per a persones majors Formació solidària per a persones majors
L'activitat es desenvolupa en l'associació de jubilats i pensionistes ‘UDP Serpis’ d'Alcoi.
Un joguet, un somriure Un joguet, un somriure
La UPV llança una nova campanya de recollida de joguets, del dia 11 al dia 15 de desembre, als tres campus.
Jornades de Portes Obertes 2019-2020 Jornades de Portes Obertes 2019-2020
Per a pares i futurs alumnes el 6 d'abril de 2019.