Campus d'Alcoi de la UPV

MOOC dirigit a estudiants i treballadors del tèxtil

Creat pel grup de recerca GIITEX de la UPV.

[ 24/09/2018 ]
Grup Gestió Integral de la Indústria Tèxtil (GIITEX)

El grup de recerca Grup Gestió Integral de la Indústria Tèxtil (GIITEX) de la UPV, situat en el Campus d'Alcoi, està ultimant un MOOC (Massive Open On-line Course i en valencià, Curs On-line Massiu i Obert) d'accés lliure amb la finalitat de facilitar a estudiants i treballadors tèxtils ampliar els seus coneixements sobre tecnologies de control de qualitat dels teixits de calada. D'aquesta manera s'aconsegueix que tant estudiants que s'incorporen al mercat laboral com a treballadors, actualitzen els seus coneixements mitjançant l'aprenentatge de tecnologies avançades de control de qualitat mitjançant visió artificial.

L'equip de treball ha estat integrat, a més de per el grup GIITEX de la UPV, per altres entitats tant d'Espanya com d'altres països europeus, com són AITEX, l'empresa Antecuir per part d'Espanya, BEST (Institut fur Berufsbezogene Weiterbildung und Personaltraining) d'Àustria i CITEVE (Centre tecnològic das Indústrias Têxtil e do Vestuário) de Portugal.

El Campus d'Alcoi ha acollit al setembre d'enguany l'última reunió de treball abans de llançar el MOOC el pròxim mes d'octubre.

El MOOC

Este MOOC estarà estructurat en 4 unitats:

• Unitat 1. Introducció als teixits de calada.
  • Unitat 2. Principals defectes en teixits de calada.
  • Unitat 3. Introducció als sistemes de control de qualitat avançats: Visió artificial.
  • Unitat 4. Ús de la visió artificial per a la detecció de defectes en teixits de calada.

El projecte LEARNINGTEX

Aquest projecte està cofinançat per la Unió europea a través del programa Erasmus Plus, programa únic que tracta d'impulsar les perspectives laborals i el desenvolupament personal, a més d'ajudar als nostres sistemes d'educació, formació i joventut a proporcionar un ensenyament i un aprenentatge que doten a les persones de les capacitats necessàries per al mercat laboral i la societat actual i futura.

Grup Gestió Integral de la Indústria Tèxtil (GIITEX)

GIITEX també treballa en altres projectes centrats a modernitzar el sector tèxtil. Alguns d'aquests treballs es basen en microcàpsules aplicables al sector tèxtil, desenvolupament de productes i processos per al sector tèxtil, gestió de la qualitat en indústria tèxtil o control de qualitat i seguretat, entre uns altres.

Recepció a l'Ajuntament a alumnes del Campus d'Alcoi Recepció a l'Ajuntament a alumnes del Campus d'Alcoi
Als alumnes dels màsters universitaris.
Conferència Inaugural del Curs Acadèmic 2018-2019 Conferència Inaugural del Curs Acadèmic 2018-2019
A càrrec de D. Andrés Pedreño Muñoz.
Inaugurada la IV edició del Màster d'Indústria Cosmètica Inaugurada la IV edició del Màster d'Indústria Cosmètica
Les classes van començar, oficialment, el divendres 28 de setembre.
Participació d’EPSA MOTO-E en Motostudent Participació d’EPSA MOTO-E en Motostudent
Grup de Generació Espontània del Campus d'Alcoi de la UPV.
Arranca la primera edició del “Màster en Robòtica i Visió Artificial Arranca la primera edició del “Màster en Robòtica i Visió Artificial"
Nova titulació del Campus d'Alcoi per al curs 2018/19.
Jornades de Portes Obertes 2019-2020 Jornades de Portes Obertes 2019-2020
Per a pares i futurs alumnes el 6 d'abril de 2019.
Taller de teatre Taller de teatre
Orientat per a alumnes i alumnes del Campus d'Alcoi de la UPV.