Campus d'Alcoi de la UPV

MOOC dirigit a estudiants i treballadors del tèxtil

Creat pel grup de recerca GIITEX de la UPV.

[ 24/09/2018 ]
Grup Gestió Integral de la Indústria Tèxtil (GIITEX)

El grup de recerca Grup Gestió Integral de la Indústria Tèxtil (GIITEX) de la UPV, situat en el Campus d'Alcoi, està ultimant un MOOC (Massive Open On-line Course i en valencià, Curs On-line Massiu i Obert) d'accés lliure amb la finalitat de facilitar a estudiants i treballadors tèxtils ampliar els seus coneixements sobre tecnologies de control de qualitat dels teixits de calada. D'aquesta manera s'aconsegueix que tant estudiants que s'incorporen al mercat laboral com a treballadors, actualitzen els seus coneixements mitjançant l'aprenentatge de tecnologies avançades de control de qualitat mitjançant visió artificial.

L'equip de treball ha estat integrat, a més de per el grup GIITEX de la UPV, per altres entitats tant d'Espanya com d'altres països europeus, com són AITEX, l'empresa Antecuir per part d'Espanya, BEST (Institut fur Berufsbezogene Weiterbildung und Personaltraining) d'Àustria i CITEVE (Centre tecnològic das Indústrias Têxtil e do Vestuário) de Portugal.

El Campus d'Alcoi ha acollit al setembre d'enguany l'última reunió de treball abans de llançar el MOOC el pròxim mes d'octubre.

El MOOC

Este MOOC estarà estructurat en 4 unitats:

• Unitat 1. Introducció als teixits de calada.
  • Unitat 2. Principals defectes en teixits de calada.
  • Unitat 3. Introducció als sistemes de control de qualitat avançats: Visió artificial.
  • Unitat 4. Ús de la visió artificial per a la detecció de defectes en teixits de calada.

El projecte LEARNINGTEX

Aquest projecte està cofinançat per la Unió europea a través del programa Erasmus Plus, programa únic que tracta d'impulsar les perspectives laborals i el desenvolupament personal, a més d'ajudar als nostres sistemes d'educació, formació i joventut a proporcionar un ensenyament i un aprenentatge que doten a les persones de les capacitats necessàries per al mercat laboral i la societat actual i futura.

Grup Gestió Integral de la Indústria Tèxtil (GIITEX)

GIITEX també treballa en altres projectes centrats a modernitzar el sector tèxtil. Alguns d'aquests treballs es basen en microcàpsules aplicables al sector tèxtil, desenvolupament de productes i processos per al sector tèxtil, gestió de la qualitat en indústria tèxtil o control de qualitat i seguretat, entre uns altres.

Projecte Zero Defects Manufacturing Platform Projecte Zero Defects Manufacturing Platform
Compta amb la participació d'investigadors del Campus d'Alcoi.
Reunió en AITEX per a potenciar el sector tèxtil Reunió en AITEX per a potenciar el sector tèxtil
Van acudir els directors acadèmics de cada grau.
Visita a INESCOP Visita a INESCOP
Per a promoure acords per a l'intercanvi d'estudiants del Campus.
VII Concurs de Robòtica del Campus d'Alcoi VII Concurs de Robòtica del Campus d'Alcoi
Rècord de participació amb 382 estudiants procedents de les províncies d'Alacant i València.
Torneig Clasificatori de la First Lego League Torneig Clasificatori de la First Lego League
Dos equips d'aquest torneig estaran en la final nacional.
Conferència de Jean Pierre-Sauvage Conferència de Jean Pierre-Sauvage
Sauvage va rebre de Premi Nobel de Química en 2016.
Jornades de Portes Obertes 2019-2020 Jornades de Portes Obertes 2019-2020
Per a pares i futurs alumnes el 6 d'abril de 2019.