Campus d'Alcoi de la UPV

Arranca la primera edició del “Màster en Robòtica i Visió Artificial"

Nova titulació del Campus d'Alcoi de la UPV per al curs 2018/19, amb un enfocament totalment pràctic i una orientació professional.

[ 02/10/2018 ]
Professorat del Màster en Robòtica i Visió Artificial (MAROVA)

El Campus d'Alcoi compta amb una nova titulació en aquest curs 2018/2019. Es tracta del "Màster de Robòtica i Visió Artificial" (MAROVA). El màster té un enfocament totalment pràctic i una orientació professional. El MAROVA compta amb la col·laboració de grans empreses com Multiscan Technologies, IT8 Engineering o Imasd SL. En aquesta primera edició ja hi ha alumnes procedents, fins i tot, de Colòmbia.

Els professors del màster, tant del Campus d'Alcoi com de les empreses col·laboradores, tenen molta experiència en el camp de l'automatització, robòtica industrial, robòtica mòbil, visió artificial, realitat virtual i augmentada aplicada a la indústria, drones i, en definitiva, tecnologies capdavanteres relacionades amb la nomenada 4ª revolució industrial o Indústria 4.0.

L'alumne que finalitze i supere el MAROVA serà capaç de:

• Configurar, programar, i monitoritzar sistemes d'automatització i control industrial.
  • Aplicar els principis de màquines, mecanismes, articulacions i sistemes de transmissió de moviment en sistemes robòtics.
  • Programar robots industrials, robots mòbils i humanoides.
  • Implementar el procés de captació d'imatges 2D i 3D, i analitzar la influència de la il•luminació i l'òptica en el procés de formació de la imatge.
  • Aplicar les eines i tècniques de visió artificial, tant en la seua base matemàtica com en la seua implementació.
  • Aplicar les tècniques de realitat virtual i augmentada en contextos industrials i desenvolupar prototips funcionals basats en aquesta tecnologia.

Projecte Zero Defects Manufacturing Platform Projecte Zero Defects Manufacturing Platform
Compta amb la participació d'investigadors del Campus d'Alcoi.
Reunió en AITEX per a potenciar el sector tèxtil Reunió en AITEX per a potenciar el sector tèxtil
Van acudir els directors acadèmics de cada grau.
Visita a INESCOP Visita a INESCOP
Per a promoure acords per a l'intercanvi d'estudiants del Campus.
VII Concurs de Robòtica del Campus d'Alcoi VII Concurs de Robòtica del Campus d'Alcoi
Rècord de participació amb 382 estudiants procedents de les províncies d'Alacant i València.
Torneig Clasificatori de la First Lego League Torneig Clasificatori de la First Lego League
Dos equips d'aquest torneig estaran en la final nacional.
Conferència de Jean Pierre-Sauvage Conferència de Jean Pierre-Sauvage
Sauvage va rebre de Premi Nobel de Química en 2016.
Jornades de Portes Obertes 2019-2020 Jornades de Portes Obertes 2019-2020
Per a pares i futurs alumnes el 6 d'abril de 2019.