Campus d'Alcoi de la UPV

Exposició sobre cartografia valenciana a Caudete

[ 03/10/2018 ]
Inauguració de l'exposició

El Convent de San José dels Pares Carmelites de Caudete acull una exposició sobre cartografia i mapes del segle XVI al XIX. El Campus d'Alcoi de la UPV i la Fundació Giménez Lorente de la UPV han traslladat l'exposició fins a aquesta localitat de la província d'Albacete. La mostra es pot visitar fins al dilluns 15 d'octubre en horari de vesprada de 18.00 a 20.00 h., de dilluns a dissabte, i de 12.00 a 14.00 hores i de 18.00 a 20.00 hores els diumenges.

Com a representants del Campus, a la inauguració van assistir el director, Juan Ignacio Torregrosa i el responsable de l'Àrea de l'Entorn i Seus Universitàries, Juan Francisco Picó.

Aquesta exposició ja ha sigut exposada en diferents seus del Campus d'Alcoi com Xàtiva, Banyeres, Mutxamel, Villena o Bocairent.

Durant l'exposició, el visitant podrà endinsar-se en un viatge al meravellós procés de conformació de la nostra història com a territori mediterrani, amb una nova forma de mirar a la cartografia, deixant de costat la visió tècnica i dirigint la seua reflexió cap a la riquesa territorial de la Comunitat Valenciana.

L'exposició

Des que la raó humana va crear el temps i va tindre consciència de l'entorn en què habitava, l'home ha sentit la necessitat de representar-ho, mesurar-ho, xifrar-ho i entendre-ho. Va caldre esperar a la civilització grega perquè els mapes s'impregnaren de conceptes científics, i és en l'Edat mitjana, en el segle XIII, quan apareixen els primers mapes portulans, gran instrument de marins i exploradors, objecte de luxe per a reis i nobles, company i col·laborador dels descobriments més rellevants de la història.

Pocs territoris posseeixen una cartografia històrica tan completa com els valencians. Des que Ortelius incloguera un mapa de l'antic regne de València en l'edició de 1584 de la seua Theatrum orbis terrarum, aquestes terres han merescut l'atenció dels millors cartògrafs.

Projecte Zero Defects Manufacturing Platform Projecte Zero Defects Manufacturing Platform
Compta amb la participació d'investigadors del Campus d'Alcoi.
Reunió en AITEX per a potenciar el sector tèxtil Reunió en AITEX per a potenciar el sector tèxtil
Van acudir els directors acadèmics de cada grau.
Visita a INESCOP Visita a INESCOP
Per a promoure acords per a l'intercanvi d'estudiants del Campus.
VII Concurs de Robòtica del Campus d'Alcoi VII Concurs de Robòtica del Campus d'Alcoi
Rècord de participació amb 382 estudiants procedents de les províncies d'Alacant i València.
Torneig Clasificatori de la First Lego League Torneig Clasificatori de la First Lego League
Dos equips d'aquest torneig estaran en la final nacional.
Conferència de Jean Pierre-Sauvage Conferència de Jean Pierre-Sauvage
Sauvage va rebre de Premi Nobel de Química en 2016.
Jornades de Portes Obertes 2019-2020 Jornades de Portes Obertes 2019-2020
Per a pares i futurs alumnes el 6 d'abril de 2019.