Campus d'Alcoi de la UPV

Exposició sobre cartografia valenciana a Caudete

[ 03/10/2018 ]
Inauguració de l'exposició

El Convent de San José dels Pares Carmelites de Caudete acull una exposició sobre cartografia i mapes del segle XVI al XIX. El Campus d'Alcoi de la UPV i la Fundació Giménez Lorente de la UPV han traslladat l'exposició fins a aquesta localitat de la província d'Albacete. La mostra es pot visitar fins al dilluns 15 d'octubre en horari de vesprada de 18.00 a 20.00 h., de dilluns a dissabte, i de 12.00 a 14.00 hores i de 18.00 a 20.00 hores els diumenges.

Com a representants del Campus, a la inauguració van assistir el director, Juan Ignacio Torregrosa i el responsable de l'Àrea de l'Entorn i Seus Universitàries, Juan Francisco Picó.

Aquesta exposició ja ha sigut exposada en diferents seus del Campus d'Alcoi com Xàtiva, Banyeres, Mutxamel, Villena o Bocairent.

Durant l'exposició, el visitant podrà endinsar-se en un viatge al meravellós procés de conformació de la nostra història com a territori mediterrani, amb una nova forma de mirar a la cartografia, deixant de costat la visió tècnica i dirigint la seua reflexió cap a la riquesa territorial de la Comunitat Valenciana.

L'exposició

Des que la raó humana va crear el temps i va tindre consciència de l'entorn en què habitava, l'home ha sentit la necessitat de representar-ho, mesurar-ho, xifrar-ho i entendre-ho. Va caldre esperar a la civilització grega perquè els mapes s'impregnaren de conceptes científics, i és en l'Edat mitjana, en el segle XIII, quan apareixen els primers mapes portulans, gran instrument de marins i exploradors, objecte de luxe per a reis i nobles, company i col·laborador dels descobriments més rellevants de la història.

Pocs territoris posseeixen una cartografia històrica tan completa com els valencians. Des que Ortelius incloguera un mapa de l'antic regne de València en l'edició de 1584 de la seua Theatrum orbis terrarum, aquestes terres han merescut l'atenció dels millors cartògrafs.

Col·laboració de la UPV amb Alcoi Industrial Col·laboració de la UPV amb Alcoi Industrial
Uneixen forces per a posar en valor tot el patrimoni històric industrial d'Alcoi.
Desafiament internacional “First Lego League” Desafiament internacional “First Lego League”
El proper 2 de febrer de 2019 al Campus d'Alcoi.
La suma dels 'no pots' La suma dels 'no pots'
Alejandro Marín, de dissenyar-se la pròtesi a la UPV fins als Jocs Paralímpics d'Estiu i Hivern.
Premis al millor TFG per als alumnes de la UPV Premis al millor TFG per als alumnes de la UPV
La Càtedra AITEX-UPV concedirà 3.500€ en premis per als millors TFG en el curs 2018/19.
Formació solidària per a persones majors Formació solidària per a persones majors
L'activitat es desenvolupa en l'associació de jubilats i pensionistes ‘UDP Serpis’ d'Alcoi.
Un joguet, un somriure Un joguet, un somriure
La UPV llança una nova campanya de recollida de joguets, del dia 11 al dia 15 de desembre, als tres campus.
Jornades de Portes Obertes 2019-2020 Jornades de Portes Obertes 2019-2020
Per a pares i futurs alumnes el 6 d'abril de 2019.