Campus d'Alcoi de la UPV

Exposició sobre cartografia valenciana a Caudete

[ 03/10/2018 ]
Inauguració de l'exposició

El Convent de San José dels Pares Carmelites de Caudete acull una exposició sobre cartografia i mapes del segle XVI al XIX. El Campus d'Alcoi de la UPV i la Fundació Giménez Lorente de la UPV han traslladat l'exposició fins a aquesta localitat de la província d'Albacete. La mostra es pot visitar fins al dilluns 15 d'octubre en horari de vesprada de 18.00 a 20.00 h., de dilluns a dissabte, i de 12.00 a 14.00 hores i de 18.00 a 20.00 hores els diumenges.

Com a representants del Campus, a la inauguració van assistir el director, Juan Ignacio Torregrosa i el responsable de l'Àrea de l'Entorn i Seus Universitàries, Juan Francisco Picó.

Aquesta exposició ja ha sigut exposada en diferents seus del Campus d'Alcoi com Xàtiva, Banyeres, Mutxamel, Villena o Bocairent.

Durant l'exposició, el visitant podrà endinsar-se en un viatge al meravellós procés de conformació de la nostra història com a territori mediterrani, amb una nova forma de mirar a la cartografia, deixant de costat la visió tècnica i dirigint la seua reflexió cap a la riquesa territorial de la Comunitat Valenciana.

L'exposició

Des que la raó humana va crear el temps i va tindre consciència de l'entorn en què habitava, l'home ha sentit la necessitat de representar-ho, mesurar-ho, xifrar-ho i entendre-ho. Va caldre esperar a la civilització grega perquè els mapes s'impregnaren de conceptes científics, i és en l'Edat mitjana, en el segle XIII, quan apareixen els primers mapes portulans, gran instrument de marins i exploradors, objecte de luxe per a reis i nobles, company i col·laborador dels descobriments més rellevants de la història.

Pocs territoris posseeixen una cartografia històrica tan completa com els valencians. Des que Ortelius incloguera un mapa de l'antic regne de València en l'edició de 1584 de la seua Theatrum orbis terrarum, aquestes terres han merescut l'atenció dels millors cartògrafs.

Recepció a l'Ajuntament a alumnes del Campus d'Alcoi Recepció a l'Ajuntament a alumnes del Campus d'Alcoi
Als alumnes dels màsters universitaris.
Conferència Inaugural del Curs Acadèmic 2018-2019 Conferència Inaugural del Curs Acadèmic 2018-2019
A càrrec de D. Andrés Pedreño Muñoz.
Inaugurada la IV edició del Màster d'Indústria Cosmètica Inaugurada la IV edició del Màster d'Indústria Cosmètica
Les classes van començar, oficialment, el divendres 28 de setembre.
Participació d’EPSA MOTO-E en Motostudent Participació d’EPSA MOTO-E en Motostudent
Grup de Generació Espontània del Campus d'Alcoi de la UPV.
Arranca la primera edició del “Màster en Robòtica i Visió Artificial Arranca la primera edició del “Màster en Robòtica i Visió Artificial"
Nova titulació del Campus d'Alcoi per al curs 2018/19.
Jornades de Portes Obertes 2019-2020 Jornades de Portes Obertes 2019-2020
Per a pares i futurs alumnes el 6 d'abril de 2019.
Taller de teatre Taller de teatre
Orientat per a alumnes i alumnes del Campus d'Alcoi de la UPV.