Campus d'Alcoi de la UPV

Daniel García obté la millor puntuació en la convocatòria

Ha desenvolupat tota la seua carrera acadèmica i investigadora al Campus d'Alcoi i és un dels 10 triats per a rebre les ajudes Post-doctorals que concedeix la UPV.

[ 23/10/2018 ]
Daniel García, Doctor en Enginyeria i Producció Industrial

El Doctor en Enginyeria i Producció Industrial, Daniel García García, que desenvolupa la seua labor científica al Campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València (UPV), ha obtingut la puntuació més alta dels candidats presentats per a l'obtenció d'una de les ajudes Post-doctorals que concedeix la UPV (Ajudes per a la contractació de doctors per a l'accés al sistema espanyol de ciència, tecnologia i Innovació, en estructures d'investigació de la UPV), la qual cosa li permet continuar els seus treballs sobre materials biodegradables sota la direcció del Catedràtic Rafael Balart en el si de l'Institut de Tecnologia de Materials (ITM). Concretament, durant el període de l'ajuda (2 anys) la seua investigació se centrarà en el desenvolupament i caracterització de materials funcionalitzats basats en matrius biopolimèriques i compostos actius extrets a partir de residus agroalimentaris.

La carrera acadèmica i investigadora de Daniel García ha estat lligada totalment al Campus d'Alcoi de la UPV on va cursar els estudis d'Enginyeria Tècnica en Disseny Industrial i Enginyeria de Materials, cursant posteriorment el Màster Universitari en Enginyeria, Processament i Caracterització de Materials (IPROMAT). En 2014, Daniel va aconseguir una de les ajudes per a la Formació de Professorat Universitari (FPU) que concedeix el Ministeri d'Educació, Cultura i Esport, la qual cosa li va permetre realitzar la seua tesi doctoral titulada “Desenvolupament i optimització de formulacions industrials basades en poli (3-hidroxibutirat) mitjançant sistemes de barrejat i plastificació” dins del de Programa de Doctorat en Enginyeria i Producció Industrial, sent dirigida pels Catedràtics, Rafael Balart i Juan López.

Segons Daniel García, “amb la problemàtica que tenim actualment amb els plàstics d'origen petroquímic, cerquem substituir aqueix tipus de plàstics. Intentem millorar-los per a poder aplicar-los en la indústria”. En definitiva, aquests polímers tarden molt menys temps a degradar-se que el plàstic tradicional i pot contribuir a la millora del medi ambient.

En 2016 va obtindre un de els "Premis Nacionals de finalització de Carrera d'Educació Universitària", dirigits als estudiants que han cursat amb major brillantor els seus estudis universitaris.

Els projectes en els quals treballa actualment l'ITM es basen en “l'extracció de components actius de residus agroforestals per a incorporar-li-ho als polímers amb la finalitat que milloren la seua capacitat antioxidant per al seu ús en el sector de l'envàs i embalatge”.

L'ajuda

La UPV concedeix de forma anual ajudes post doctorals per a la contractació de doctors. La finalitat d'aquestes ajudes és ampliar i potenciar l'activitat investigadora d'excel·lència dins del programa propi d'I+D+i del Vicerectorat d'Investigació, Innovació i Transferència mitjançant el suport a la incorporació d'investigadors en els grups i estructures d'investigació de la UPV.

Concretament, en la convocatòria de 2018 s'han concedit un total de 10 contractes post-doctorals, presentant-se un total de 21 candidats.

3a edició del Concurs Home Textiles 3a edició del Concurs Home Textiles
Organitzat per la Càtedra AITEX UPV.
Robòtica del campus en un projecte ERASMUS Robòtica del campus en un projecte ERASMUS
Junt a la Université Clermont-Auvergne de França i la Universitat de València (UV).
Focus Pime sobre robòtica i visió artificial Focus Pime sobre robòtica i visió artificial
El Campus d'Alcoi de la UPV acull aquest acte el 15 de novembre.
Col·legi Major ‘Ovidi Montllor’ Col·legi Major ‘Ovidi Montllor’
Èxit en el primer any de la seua reobertura.
Acte d'Obertura i conferència inaugural del curs 18/19 Acte d'Obertura i conferència inaugural del curs 18/19
La conferència inaugural impartida pel catedràtic d'Economia Aplicada, Andrés Pedreño Muñoz.
Nou material que augmenta la resistència en implants Nou material que augmenta la resistència en implants
Creat pels investigadors del Campus d'Alcoi de la UPV, Miguel Ángel Sellés i Samuel Sánchez.
La UPV, entre les 400 millors universitats del món La UPV, entre les 400 millors universitats del món
En les àrees de Ciències Socials i Negocis i Economia.