Campus d'Alcoi de la UPV

Daniel García obté la millor puntuació en la convocatòria

Ha desenvolupat tota la seua carrera acadèmica i investigadora al Campus d'Alcoi i és un dels 10 triats per a rebre les ajudes Post-doctorals que concedeix la UPV.

[ 23/10/2018 ]
Daniel García, Doctor en Enginyeria i Producció Industrial

El Doctor en Enginyeria i Producció Industrial, Daniel García García, que desenvolupa la seua labor científica al Campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València (UPV), ha obtingut la puntuació més alta dels candidats presentats per a l'obtenció d'una de les ajudes Post-doctorals que concedeix la UPV (Ajudes per a la contractació de doctors per a l'accés al sistema espanyol de ciència, tecnologia i Innovació, en estructures d'investigació de la UPV), la qual cosa li permet continuar els seus treballs sobre materials biodegradables sota la direcció del Catedràtic Rafael Balart en el si de l'Institut de Tecnologia de Materials (ITM). Concretament, durant el període de l'ajuda (2 anys) la seua investigació se centrarà en el desenvolupament i caracterització de materials funcionalitzats basats en matrius biopolimèriques i compostos actius extrets a partir de residus agroalimentaris.

La carrera acadèmica i investigadora de Daniel García ha estat lligada totalment al Campus d'Alcoi de la UPV on va cursar els estudis d'Enginyeria Tècnica en Disseny Industrial i Enginyeria de Materials, cursant posteriorment el Màster Universitari en Enginyeria, Processament i Caracterització de Materials (IPROMAT). En 2014, Daniel va aconseguir una de les ajudes per a la Formació de Professorat Universitari (FPU) que concedeix el Ministeri d'Educació, Cultura i Esport, la qual cosa li va permetre realitzar la seua tesi doctoral titulada “Desenvolupament i optimització de formulacions industrials basades en poli (3-hidroxibutirat) mitjançant sistemes de barrejat i plastificació” dins del de Programa de Doctorat en Enginyeria i Producció Industrial, sent dirigida pels Catedràtics, Rafael Balart i Juan López.

Segons Daniel García, “amb la problemàtica que tenim actualment amb els plàstics d'origen petroquímic, cerquem substituir aqueix tipus de plàstics. Intentem millorar-los per a poder aplicar-los en la indústria”. En definitiva, aquests polímers tarden molt menys temps a degradar-se que el plàstic tradicional i pot contribuir a la millora del medi ambient.

En 2016 va obtindre un de els "Premis Nacionals de finalització de Carrera d'Educació Universitària", dirigits als estudiants que han cursat amb major brillantor els seus estudis universitaris.

Els projectes en els quals treballa actualment l'ITM es basen en “l'extracció de components actius de residus agroforestals per a incorporar-li-ho als polímers amb la finalitat que milloren la seua capacitat antioxidant per al seu ús en el sector de l'envàs i embalatge”.

L'ajuda

La UPV concedeix de forma anual ajudes post doctorals per a la contractació de doctors. La finalitat d'aquestes ajudes és ampliar i potenciar l'activitat investigadora d'excel·lència dins del programa propi d'I+D+i del Vicerectorat d'Investigació, Innovació i Transferència mitjançant el suport a la incorporació d'investigadors en els grups i estructures d'investigació de la UPV.

Concretament, en la convocatòria de 2018 s'han concedit un total de 10 contractes post-doctorals, presentant-se un total de 21 candidats.

Fotciencia 15 Fotciencia 15
Exposició oberta al Centre Comercial Alzamora fins el 27 de gener de 2019.
Desafiament internacional “First Lego League” Desafiament internacional “First Lego League”
El proper 2 de febrer de 2019 al Campus d'Alcoi.
Visita al Parc Tecnològic Aeroespacial d'Andalusia Visita al Parc Tecnològic Aeroespacial d'Andalusia
Alumnes del Campus d'Alcoi de la UPV visiten Aerópolis.
El MUIOL participa en un ‘Desafiament en la Cuina’ El MUIOL participa en un ‘Desafiament en la Cuina’
Els alumnes han participat en un particular ‘Masterchef’.
VII concurs de Robòtica Mòbil VII concurs de Robòtica Mòbil
La competició tindrà lloc el divendres 1 de febrer.
Jornades de Portes Obertes 2019-2020 Jornades de Portes Obertes 2019-2020
Per a pares i futurs alumnes el 6 d'abril de 2019.
Es busquen speakers Es busquen speakers
Arkano serà el presentador del Fòrum d'Ocupació i Emprenedoria 2019.