Campus d'Alcoi de la UPV

Daniel García obté la millor puntuació en la convocatòria

Ha desenvolupat tota la seua carrera acadèmica i investigadora al Campus d'Alcoi i és un dels 10 triats per a rebre les ajudes Post-doctorals que concedeix la UPV.

[ 23/10/2018 ]
Daniel García, Doctor en Enginyeria i Producció Industrial

El Doctor en Enginyeria i Producció Industrial, Daniel García García, que desenvolupa la seua labor científica al Campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València (UPV), ha obtingut la puntuació més alta dels candidats presentats per a l'obtenció d'una de les ajudes Post-doctorals que concedeix la UPV (Ajudes per a la contractació de doctors per a l'accés al sistema espanyol de ciència, tecnologia i Innovació, en estructures d'investigació de la UPV), la qual cosa li permet continuar els seus treballs sobre materials biodegradables sota la direcció del Catedràtic Rafael Balart en el si de l'Institut de Tecnologia de Materials (ITM). Concretament, durant el període de l'ajuda (2 anys) la seua investigació se centrarà en el desenvolupament i caracterització de materials funcionalitzats basats en matrius biopolimèriques i compostos actius extrets a partir de residus agroalimentaris.

La carrera acadèmica i investigadora de Daniel García ha estat lligada totalment al Campus d'Alcoi de la UPV on va cursar els estudis d'Enginyeria Tècnica en Disseny Industrial i Enginyeria de Materials, cursant posteriorment el Màster Universitari en Enginyeria, Processament i Caracterització de Materials (IPROMAT). En 2014, Daniel va aconseguir una de les ajudes per a la Formació de Professorat Universitari (FPU) que concedeix el Ministeri d'Educació, Cultura i Esport, la qual cosa li va permetre realitzar la seua tesi doctoral titulada “Desenvolupament i optimització de formulacions industrials basades en poli (3-hidroxibutirat) mitjançant sistemes de barrejat i plastificació” dins del de Programa de Doctorat en Enginyeria i Producció Industrial, sent dirigida pels Catedràtics, Rafael Balart i Juan López.

Segons Daniel García, “amb la problemàtica que tenim actualment amb els plàstics d'origen petroquímic, cerquem substituir aqueix tipus de plàstics. Intentem millorar-los per a poder aplicar-los en la indústria”. En definitiva, aquests polímers tarden molt menys temps a degradar-se que el plàstic tradicional i pot contribuir a la millora del medi ambient.

En 2016 va obtindre un de els "Premis Nacionals de finalització de Carrera d'Educació Universitària", dirigits als estudiants que han cursat amb major brillantor els seus estudis universitaris.

Els projectes en els quals treballa actualment l'ITM es basen en “l'extracció de components actius de residus agroforestals per a incorporar-li-ho als polímers amb la finalitat que milloren la seua capacitat antioxidant per al seu ús en el sector de l'envàs i embalatge”.

L'ajuda

La UPV concedeix de forma anual ajudes post doctorals per a la contractació de doctors. La finalitat d'aquestes ajudes és ampliar i potenciar l'activitat investigadora d'excel·lència dins del programa propi d'I+D+i del Vicerectorat d'Investigació, Innovació i Transferència mitjançant el suport a la incorporació d'investigadors en els grups i estructures d'investigació de la UPV.

Concretament, en la convocatòria de 2018 s'han concedit un total de 10 contractes post-doctorals, presentant-se un total de 21 candidats.

Taula redona ‘Dones Enginyeres. Figuras ocultes?’ Taula redona ‘Dones Enginyeres. Figuras ocultes?’
4 estudiants del campus compten el perquè de ser enginyeres.
4t Concurs de Programació de videojocs 4t Concurs de Programació de videojocs
Han participat 61 alumnes de 10 centres educatius.
Més de 1.000 estudiants assisteixen a Villenabot 2019 Més de 1.000 estudiants assisteixen a Villenabot 2019
Tercera edició del certamen celebrada en l'institut Hermanos Amorós de Villena.
Fòrum d’Ocupació i Emprenedoria 2019 Fòrum d’Ocupació i Emprenedoria 2019
Han participat més de 30 entitats en aquesta edició núm. 15.
Premi Hispania Nostra Premi Hispania Nostra
A la transformació del conjunt arquitectònic de Ferrándiz i Carbonell.
Entre les 200 millors del món Entre les 200 millors del món
El rànquing Times Higher Education situa la UPV entre les universitats amb més impacte social i econòmic.
Escola d'Estiu   2019 Escola d'Estiu 2019
Del 30 d'abril al 5 de maig, estarà obert el termini per a la preinscripció en l'edició 2019.