Campus d'Alcoi de la UPV

Acte d'Obertura i conferència inaugural del curs 18/19

La conferència inaugural “Universitat i Societat: transformació i disrupció digital, reflexions per a enfortir la competitivitat de les empreses i l'ocupabilitat l'ha impartida el catedràtic d'Economia Aplicada, Don Andrés Pedreño Muñoz.

[ 29/10/2018 ]
Andrés Pedreño Muñoz va impartir la conferència inaugural

La Sala de Graus ‘Roberto García Payá' va acollir el tradicional Acte d'Obertura del curs acadèmic 2018/2019 del Campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València (UPV), presidit per Francisco José Mora, Rector Magnífic de la UPV. La mesa presidencial va estar formada per Antonio Francés, Il·lm. Sr. Alcalde d'Alcoi, Don Juan Ignacio Torregrosa, Director de l'Escola Politècnica Superior d'Alcoi, Sra. Cap d'Estudis de l'Escuela Politècnica Superior d'Alcoi Donya Begoña Cantó Colomina i per Don Juan José Rico, Secretari d'aquesta Escola Politècnica Superior d'Alcoi

A l'acte van assistir Donya Julia Company, Directora General de l'IVACE, al costat de diputats, autoritats de la corporació municipal d'Alcoi, representants de la Cambra de Comerç, COGITIA, AITEX, CEEI, Col·legi d'Economistes d'Alacant, Col·legi d'Enginyers Industrials de la Comunitat Valenciana, Col·legi d'Economistes d'Alacant, COAC Alcoi, Fundació Novaterra, sindicats, representants del teixit empresarial alacantí i valencià i personal de l'EPSA.

La Cerimònia va començar amb el tradicional ”Veni Creator Spiritus”, donant passe a la lectura per part del Sr. Secretari del Campus d'Alcoi de la UPV, Don Joan José Rico de la Memòria del Curs Acadèmic 2017-2018. A continuació, es va realitzar el lliurament de Distincions (veure annex).

A continuació, Don Andrés Pedreño Muñoz, va impartir la conferència inaugural. Pedreño és expert en noves tecnologies, fundador de la biblioteca virtual Miguel de Cervantes i impulsor com CEO d'Universia i del primer MOOC a Espanya a través de la plataforma UNIMOOC, així com de l'observatori per a l'anàlisi i desenvolupament econòmic d'Internet a Espanya (ADEI).

Ha deixat constància del seu compromís amb l'emprenedoria a través d'una de les startups digitals amb major trànsit web d'Espanya i Amèrica Llatina (IT&IS).

És catedràtic d'Economia Aplicada i va ser rector de la Universitat d'Alacant entre els anys 1993 i 2000.

L'acte s'ha tancat amb les intervencions de Don Joan Ignacio Torregrosa i de Don Antonio Francés, per a finalitzar amb les paraules del rector Don Francisco José Mora i la interpretació del “Gaudeamus Igitur”.

El Cor de la Universitat Sènior del Campus d'Alcoi, dirigit per Jordi Sempere, va participar en aquest acte, interpretant el “Veni Creator Spiritus” a l'inici i el “Gaudeamus Igitur” com a colofó d'aquest.

Video de l'Acte d'Obertura i conferència inaugural del curs 18/19:

Conferència inaugural

Don Andrés Pedreño Muñoz va impartir la conferencia “Universitat i Societat: transformació i disrupció digital, reflexions per a enfortir la competitivitat de les empreses i l'ocupabilitat” on va deixar constància de l'“oportunitat que se'ns dóna per a dir que tenim un futur molt exigent, tenim tecnologies tan transformadores i tan impactants en el nostre teixit econòmic, que hem d'escometre especialment en les institucions educatives. I la UPV és un gran exemple d'interactuar amb l'empresa”.

Signatura en el Llibre d'Or

Don Andrés Pedreño Muñoz va signar en el Llibre d'Or de l'Escola Politècnica Superior d'Alcoi, en un acte celebrat prèviament en el despatx de Direcció. Entre altres coses va escriure que la “Universitat Politècnica de València és un exemple de dinamisme social i empresarial, un model d'innovació per al nostre temps de disrupció i canvi”. A més té “la convicció que el futur passarà per Alcoi i possibilitarà ser referent en els grans temes del nostre temps”.

Video de la Signatura en el Llibre d'Or:

Desafiament internacional “First Lego League” Desafiament internacional “First Lego League”
El proper 2 de febrer de 2019 al Campus d'Alcoi.
La suma dels 'no pots' La suma dels 'no pots'
Alejandro Marín, de dissenyar-se la pròtesi a la UPV fins als Jocs Paralímpics d'Estiu i Hivern.
Premis al millor TFG per als alumnes de la UPV Premis al millor TFG per als alumnes de la UPV
La Càtedra AITEX-UPV concedirà 3.500€ en premis per als millors TFG en el curs 2018/19.
Formació solidària per a persones majors Formació solidària per a persones majors
L'activitat es desenvolupa en l'associació de jubilats i pensionistes ‘UDP Serpis’ d'Alcoi.
Un joguet, un somriure Un joguet, un somriure
La UPV llança una nova campanya de recollida de joguets, del dia 11 al dia 15 de desembre, als tres campus.
Jornades de Portes Obertes 2019-2020 Jornades de Portes Obertes 2019-2020
Per a pares i futurs alumnes el 6 d'abril de 2019.
Concert de Nadal 2018 Concert de Nadal 2018
20 de desembre en el Col·legi Major "Ovidi Montllor".