Campus d'Alcoi de la UPV

Acte d'Obertura i conferència inaugural del curs 18/19

La conferència inaugural “Universitat i Societat: transformació i disrupció digital, reflexions per a enfortir la competitivitat de les empreses i l'ocupabilitat l'ha impartida el catedràtic d'Economia Aplicada, Don Andrés Pedreño Muñoz.

[ 29/10/2018 ]
Andrés Pedreño Muñoz va impartir la conferència inaugural

La Sala de Graus ‘Roberto García Payá' va acollir el tradicional Acte d'Obertura del curs acadèmic 2018/2019 del Campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València (UPV), presidit per Francisco José Mora, Rector Magnífic de la UPV. La mesa presidencial va estar formada per Antonio Francés, Il·lm. Sr. Alcalde d'Alcoi, Don Juan Ignacio Torregrosa, Director de l'Escola Politècnica Superior d'Alcoi, Sra. Cap d'Estudis de l'Escuela Politècnica Superior d'Alcoi Donya Begoña Cantó Colomina i per Don Juan José Rico, Secretari d'aquesta Escola Politècnica Superior d'Alcoi

A l'acte van assistir Donya Julia Company, Directora General de l'IVACE, al costat de diputats, autoritats de la corporació municipal d'Alcoi, representants de la Cambra de Comerç, COGITIA, AITEX, CEEI, Col·legi d'Economistes d'Alacant, Col·legi d'Enginyers Industrials de la Comunitat Valenciana, Col·legi d'Economistes d'Alacant, COAC Alcoi, Fundació Novaterra, sindicats, representants del teixit empresarial alacantí i valencià i personal de l'EPSA.

La Cerimònia va començar amb el tradicional ”Veni Creator Spiritus”, donant passe a la lectura per part del Sr. Secretari del Campus d'Alcoi de la UPV, Don Joan José Rico de la Memòria del Curs Acadèmic 2017-2018. A continuació, es va realitzar el lliurament de Distincions (veure annex).

A continuació, Don Andrés Pedreño Muñoz, va impartir la conferència inaugural. Pedreño és expert en noves tecnologies, fundador de la biblioteca virtual Miguel de Cervantes i impulsor com CEO d'Universia i del primer MOOC a Espanya a través de la plataforma UNIMOOC, així com de l'observatori per a l'anàlisi i desenvolupament econòmic d'Internet a Espanya (ADEI).

Ha deixat constància del seu compromís amb l'emprenedoria a través d'una de les startups digitals amb major trànsit web d'Espanya i Amèrica Llatina (IT&IS).

És catedràtic d'Economia Aplicada i va ser rector de la Universitat d'Alacant entre els anys 1993 i 2000.

L'acte s'ha tancat amb les intervencions de Don Joan Ignacio Torregrosa i de Don Antonio Francés, per a finalitzar amb les paraules del rector Don Francisco José Mora i la interpretació del “Gaudeamus Igitur”.

El Cor de la Universitat Sènior del Campus d'Alcoi, dirigit per Jordi Sempere, va participar en aquest acte, interpretant el “Veni Creator Spiritus” a l'inici i el “Gaudeamus Igitur” com a colofó d'aquest.

Video de l'Acte d'Obertura i conferència inaugural del curs 18/19:

Conferència inaugural

Don Andrés Pedreño Muñoz va impartir la conferencia “Universitat i Societat: transformació i disrupció digital, reflexions per a enfortir la competitivitat de les empreses i l'ocupabilitat” on va deixar constància de l'“oportunitat que se'ns dóna per a dir que tenim un futur molt exigent, tenim tecnologies tan transformadores i tan impactants en el nostre teixit econòmic, que hem d'escometre especialment en les institucions educatives. I la UPV és un gran exemple d'interactuar amb l'empresa”.

Signatura en el Llibre d'Or

Don Andrés Pedreño Muñoz va signar en el Llibre d'Or de l'Escola Politècnica Superior d'Alcoi, en un acte celebrat prèviament en el despatx de Direcció. Entre altres coses va escriure que la “Universitat Politècnica de València és un exemple de dinamisme social i empresarial, un model d'innovació per al nostre temps de disrupció i canvi”. A més té “la convicció que el futur passarà per Alcoi i possibilitarà ser referent en els grans temes del nostre temps”.

Video de la Signatura en el Llibre d'Or:

Projecte Zero Defects Manufacturing Platform Projecte Zero Defects Manufacturing Platform
Compta amb la participació d'investigadors del Campus d'Alcoi.
Reunió en AITEX per a potenciar el sector tèxtil Reunió en AITEX per a potenciar el sector tèxtil
Van acudir els directors acadèmics de cada grau.
Visita a INESCOP Visita a INESCOP
Per a promoure acords per a l'intercanvi d'estudiants del Campus.
VII Concurs de Robòtica del Campus d'Alcoi VII Concurs de Robòtica del Campus d'Alcoi
Rècord de participació amb 382 estudiants procedents de les províncies d'Alacant i València.
Torneig Clasificatori de la First Lego League Torneig Clasificatori de la First Lego League
Dos equips d'aquest torneig estaran en la final nacional.
Conferència de Jean Pierre-Sauvage Conferència de Jean Pierre-Sauvage
Sauvage va rebre de Premi Nobel de Química en 2016.
Jornades de Portes Obertes 2019-2020 Jornades de Portes Obertes 2019-2020
Per a pares i futurs alumnes el 6 d'abril de 2019.