Campus d'Alcoi de la UPV

Premis al millor TFG per als alumnes de la UPV

La Càtedra AITEX-UPV concedirà 3.500€ en premis per als millors TFG en el curs 2018/19. Christian Fuentes ha rebut el seu premi al millor TFG del curs 2017/18.

[ 30/11/2018 ]
Premis TFG Càtedra AITEX-UPV 2017-18

Christian Fuentes ja ha rebut el seu premi al millor Treball Fi de Grau (TFG) relacionat amb el sector tèxtil, amb el seu TFG “Disseny d'un element tèxtil intel·ligent per al calçat per a la correcció d'anomalies en la trepitjada”. Igual que Christian, qualsevol alumne de la UPV de qualsevol titulació pot accedir a aquest premi en 2019. Els únics requisits és que el seu TFG estiga relacionat amb el sector tèxtil.

A més, s'han atorgat 4 premis de 200€ als estudiants:

• Reyes Navas, pel seu TFG: Desenvolupament d'una col·lecció de pijames infantils per al registre de paràmetres clínics que ajuden el seguiment del pacient ingressat a l'hospital.
  • Iván Domínguez, pel seu TFG: Economia circular aplicada a aigües residuals de l'adobat mitjançant osmosi directa.
  • Mar Pérez, pel seu TFG: Innovacions en els materials tèxtils: aplicació a la construcció i arquitectura.
  • Irene Zulay Hidalgo, pel seu TFG: Disseny d'una col·lecció de mocadors hipoal·lergògens per a usuaris de pell sensible.

El president d'AITEX, Rafael Pascual, ha destacat la importància d'animar als joves al fet que coneguen el sector tèxtil. I aquests premis són un clar exemple per a premiar idees innovadores del sector. A més, Pascual ha indicat l'ocupabilitat que es preveu en el sector tèxtil a curt termini, a causa del creixement de les empreses i per l'alt nombre de jubilacions. Incidint en la importància, que el sector necessita de professionals de tot tipus de perfils acadèmics.

Per part seua, Juan Ignacio Torregrosa, director del Campus d'Alcoi de la UPV, ha volgut agrair la dedicació i involucració d'AITEX en el desenvolupament de les activitats de la Càtedra per als alumnes del campus. Ha convidat als estudiants al fet que s'aprofiten d'aquestes iniciatives que aporten nous reptes i projectes als estudiants. Ja que és una forma d'enriquir-se i una primera presa de contacte en el món laboral.

Edició 2019

Durant l'acte de lliurament del premi al millor TFG de 2018, el director de la Càtedra, Pablo Díaz, ha presentat les bases per a 2019.

El termini de presentació per a participar en el concurs és fins al 31 de gener de 2019.

En aquesta edició, es concedirà un premi primer premi de 2.000€, un segon premi de 1.000€ i un tercer premi de 500€.

Per a l'obtenció del premi, els estudiants han de desenvolupar un TFG en temes relacionats amb el sector tèxtil, bé des d'un punt de vista tecnològic, de disseny, de gestió, organització, logística o economia.

Els participants en el concurs hauran de presentar nous enfocaments destinats al sector tèxtil mitjançant la tecnologia, processos o nous models de negoci. Aquests premis, que atorga la Càtedra AITEX – UPV, té com a objectius aprofundir en les necessitats de les empreses tèxtils, conèixer requeriments propis del mercat, els usuaris i consumidors, i les tendències socials i tecnològiques.

Aquests premis s'emmarquen dins de les activitats que desenvolupa la Càtedra AITEX-UPV la finalitat de la qual és la promoció i desenvolupament d'activitats que contribuïsquen al posicionament del sector tèxtil, tant en l'àmbit universitari com a nivell de la societat en general. En aquest sentit la Càtedra té com a objectiu aconseguir visualitzar al tèxtil com un sector atractiu, amb un caràcter pluridisciplinar i de futur.

XXIII Prova Cangur de la SCM (2019) - País Valencià XXIII Prova Cangur de la SCM (2019) - País Valencià
Han participat més de 1.400 estudiants de 36 instituts de 22 municipis.
Així van ser les Festes del Campus d’Alcoi 2019 Així van ser les Festes del Campus d’Alcoi 2019
Rememora els millors moments de les Festes.
Conferència a Alcoi de Jean-Pierre Sauvage Conferència a Alcoi de Jean-Pierre Sauvage
El Premi Nobel de Química 2016 imparteix una conferència a l’ IVAM CADA Alcoi.
44è Simposium de l’AEQCT al Campus d'Alcoi 44è Simposium de l’AEQCT al Campus d'Alcoi
En l'esdeveniment han participat 125 professionals.
Les universitats valencianes reclamen mesures per a la I+D Les universitats valencianes reclamen mesures per a la I+D
RUVID ha presentat un document amb les seues reivindicacions.
Lliurament de premis de la 6a edició del concurs ideaT Lliurament de premis de la 6a edició del concurs ideaT
El projecte “Seren@ y a casa” del CIP FP Batoi d'Alcoi ha resultat guanyador.
Tercer certamen escolar de robòtica VILLENABOT 19 Tercer certamen escolar de robòtica VILLENABOT 19
Tindrà lloc en l'IES Germans Amorós de Villena el 11 d'abril.