Campus d'Alcoi de la UPV

La suma dels 'no pots'

Alejandro Marín, alumne del Campus d'Alcoi, de dissenyar-se la pròtesi a la UPV fins als Jocs Paralímpics d'Estiu i Hivern

[ 04/12/2018 ]
Alejandro Marín

història de superació. Un accident de trànsit a Petrer (Vinalopó Mitjà), la seua ciutat natal, li va canviar la vida l'any 2007. Va caldre amputar-li la cama a l'altura del turmell dret, i fins als 19 anys va estar prostrat en un llit, fent una vida totalment sedentària i eixint només de casa per a les cures.

Com que no podia dur una bona pròtesi, 5 anys després de l'accident, Alejandro decidí reamputar-se la cama 15 centímetres per davall del genoll. Ell mateix pensa que "és una bogeria i no ho hauria fet quasi ningú", però era una de les poques vies per a poder tenir una millor qualitat de vida i fins i tot, posteriorment, poder fer esport.

Agraït al campus d'Alcoi

A 19 anys, li va arribar el moment de triar a quina universitat volia anar en acabar el Batxillerat. Alejandro tenia notes altes, la qual cosa li hauria permès entrar en la que haguera volgut. I va triar el campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València (UPV), on ha cursat el Grau en Enginyeria Mecànica. "En tenia una opinió molt positiva", afirma Alejandro: "Familiar, xicotet... Un lloc on no sols fas amistat amb els de la teua carrera, sinó també amb els d'altres titulacions".

Estudiar el Grau en Enginyeria Mecànica li ha permès dissenyar la seua pròpia pròtesi d'ús diari als laboratoris del campus d'Alcoi. Per a fer-ho, es va escanejar la cama esquerra i es posà a dissenyar. En aquest procés, Alejandro conta que el modelatge i la impressió 3D també es van fer a les instal·lacions esmentades: "El campus d'Alcoi ha significat molt per a mi", motiu pel qual té tatuades les coordenades de la Plaça Ferrándiz i Carbonell darrere del braç.

El seu objectiu, evitar que ningú més passe els 4 anys que va patir ell

En la seua situació actual, Alejandro assegura que "no em caldria treballar, ja que soc atleta paralímpic", però el seu objectiu és "ajudar les persones i evitar que els 4 anys que vaig passar després de l'accident els haja de passar ningú més".

En l'actualitat, Alejandro fa pràctiques a l'Institut Tecnològic del Calçat (INESCOP), situat a Elda (Vinalopó Mitjà). A més dels estudis i les pràctiques, el titulat per la UPV fa activitats esportives. Mesos després de començar a fer esport a les instal·lacions del campus d'Alcoi de la UPV, va rebre la trucada del comitè paralímpic per a fer unes proves, i després d'això va acudir a la concentració de l'equip paralímpic espanyol prèvia als mundials d'atletisme de Londres 2017.

Posteriorment, al juliol de 2018, va ser campió d'Espanya en la modalitat de salt de longitud i subcampió en els 100 metres llisos en atletisme adaptat. Ara, el seu pròxim objectiu és participar en la modalitat de relleus amb la selecció espanyola i aconseguir les marques mínimes en els 100 i 200 metres llisos del Mundial d'Atletisme Paralímpic de Dubai al setembre del 2019.

"Sóc la suma dels 'no pots' que m'han dit des dels 14 anys"

Així, el titulat per la UPV serà dels pocs atletes paralímpics que puguen competir als Jocs Paralímpics de Tòquio 2020 i Pequín 2022, atès que no hi ha cap norma que impedisca formar part de les federacions d'esports tant d'hivern com d'estiu. Com diu el mateix Alejandro: "soc la suma dels 'no pots' que m'han dit des dels 14 anys".

Notícia en UPV TV

Celebrada la 3a edició del concurs ideaT-kids Celebrada la 3a edició del concurs ideaT-kids
El projecte "Taconets.com" del CEIP Isabel La Católica de L’Olleria ha resultat guanyador.
Pregunta-li a Pau Pregunta-li a Pau
Tens dubtes sobre les PAU, la matrícula o la preinscripció de 1r?
Preinscripció 19/20 Preinscripció 19/20
Des del 17 de juny al 5 de juliol de 2019.
Mentoring Mentoring
Assessorament dels titulats UPV a estudiants i acabats de titular.
Selecció interna per a convocatòria AECID 2019 Selecció interna per a convocatòria AECID 2019
Subvencions per a Accions de Cooperació per al Desenvolupament.
I Networking Responsable de la Fundació Novaterra en Alcoi I Networking Responsable de la Fundació Novaterra en Alcoi
Van acudir a l'esdeveniment mig centenar de persones.
3rd European Summer School on 'Enviromental Applications of AOPs'. 3rd European Summer School on 'Enviromental Applications of AOPs'.
Finalitza amb la participació més de 100 estudiants i professors.