VIII edició del Concurs de Robòtica Mòbil

Organitzat el Grup de Robòtica i Mecatrònica de l'Escola Politècnica Superior d'Alcoi (GROMEP), comptà amb un 20% més de participació.

[ 08/02/2020 ]
VIII Concurs de Robòtica Mòbil

El VIII Concurs de Robòtica Mòbil, organitzat pel Grup de Robòtica i Mecatrònica de l'Escola Politècnica Superior d'Alcoi (GROMEP), s'ha celebrat un any més en el pavelló d'esports de l'Edifici Georgina Blanes, dins de la programació de la Setmana de la Ciència del Campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València (UPV).

L'esdeveniment, compta amb el patrocini de la Càtedra "Alcoi Ciutat del Coneixement" signada amb l'Ajuntament d'Alcoi, amb la Diputació d'Alacant, l'Obra Social de Caixa Ontinyent, i des de l'àmbit empresarial amb el suport de Multiscan Technologies. A més col·laboren el Col·legi Salesians Juan XXIII, ArduinoBlocks, IES Cotes Baixes i Compañía Levantina de Redutores SL.

La principal novetat d'aquesta edició ha sigut el taller d'ArduinoBlocks, impartit amb la col·laboració de Juan José López, creador de la plataforma ArduinoBlocks i de Salesians Joan XXIII. En menys d'una hora, els estudiants han pogut programar un robot imprès en 3D capaç de seguir una línia, d'evitar obstacles i de molt més.

Aquest concurs, ja consolidat, té com a objectiu fomentar la robòtica estimulant l'aprenentatge en continguts científics tals com les matemàtiques, física, informàtica i mecànica. L'edició de 2020 suposa un rècord de participació amb més de 430 estudiants, un 20% més que la passada edició. Tant el Concurs de Robòtica com el de programació amb AppInventor, celebrat el dimecres 5 de febrer, formen part de la programació de la Setmana de la Ciència.

Han participat instituts d'Alacant, Alcoi, Dénia, Oliva, Pego, Vilanova de Castelló, Gata de Gorgos, Castalla, València, Benissa i Ontinyent. El concurs va dirigit a alumnes/as pertanyents a centres educatius d'Educació Secundària, Batxillerat o Cicles Formatius de Formació Professional, entitats educatives i qualsevol afeccionat a la robòtica.

Ha consistit en les modalitats: Lluita Lliure, Lluita LEGO, Laberint, Siguelineas LEGO i Siguelineas LLIURE.

Els premiats:

Premis modalidat “Siguelineas LEGO”:
  • 1r classificat: Gimmy de l'IES Las Fuentes de Villena.
Premis modalidat “Siguelineas Lliure (Pes Mosca)”:
  • 1r classificat: Hal 9000 de l'IES Las Fuentes de Villena.
Premis modalidat “Siguelineas Lliure (Pes Ploma)”:
  • 1r classificat: The 13 Team del Col·legi Pureza de Maria Cid d'Ontinyent.
Premis modalidat “Siguelineas Lliure (Pes Pessat)”:
  • 1r classificat: Julio de l'IES Enric Valor de Pego.
Premis modalidat “Lucha LEGO“:
  • 1r classificat: Pinkiwinki de l'IES Las Fuentes de Villena.
Premis modalidat “Lluita lliure“:
  • 1r classificat: Atlas de l'IES Las Fuentes de Villena.
Premis modalidat “Laberint LEGO“:
  • 1r classificat: Robot a Secas de l'IES Hermanos Amorós de Villena.
Premis modalidat “Laberint lliure“:
  • 1r classificat: Zoomer de l'IES Las Fuentes de Villena.

Coronavirus Makers Coronavirus Makers
El Campus d'Alcoi de la UPV posa a disposició 7 impressores 3D.
Castelló, Alacant i València, entre les més beneficiades Castelló, Alacant i València, entre les més beneficiades
Les mesures per a lluitar contra el COVID-19 redueixen un 64% de mitjana la contaminació de l'aire a Espanya.
Noves mesures excepcionals Noves mesures excepcionals
L'última resolució del rector modifica el funcionament de la UPV.
#QuedateEnCasa UPVAlcoi #QuedateEnCasa UPVAlcoi
Ens explicau què esteu fent durant el confinament?
Organització de la Docència Distància 2 Organització de la Docència Distància 2
Comunicat núm.2 de Direcció d'estudis.
Ajudes d'acció social Ajudes d'acció social
Obert el termini fins al 24 d'abril de 2020.
Premis Sandalio Miguel-María Aparicio Premis Sandalio Miguel-María Aparicio
Convocats per la Fundació Institució Cultural Domus.