Conveni amb el Port d'Alacant

El Campus d’Alcoi de la UPV aportarà coneixement i investigación per a digitalitzar el Port d’Alacant.

[ 05/06/2021 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV), representada pel rector José E. Capilla, i l'autoritat portuària han signat un conveni de col·laboració per a aconseguir la transformació digital i tecnològica del Port d'Alacant a través de la investigació. En representació del Campus d'Alcoi de la UPV han assistit a l'acte de signatura el secretari del campus, Vicente Díez, i Pau Bernabeu, director del campus alcoià.

La signatura del conveni ha estat presidida per la Consellera d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, Carolina Pascual. La UPV ja té experiència en gestió i investigació en infraestructures portuàries, ja que també ha participat en projectes al costat del Port de València.

Pau Bernabeu, director del Campus d'Alcoi de la UPV, afirma que “hem d'aprofitar aquesta oportunitat perquè diferents grups d'investigació del campus proposen idees per a resoldre els problemes de l'autoritat portuària”.

El director qualifica aquesta oportunitat com a “històrica” per a “acostar la Indústria 4.0 i la transformació digital”. El Campus d'Alcoi de la UPV serà “el motor i el que treballarà al costat de l'autoritat portuària per a desenvolupar idees”. Bernabeu anima a tots els investigadors, professorat i alumnat del campus a aportar idees.

El rector, José E Capilla, afirma que “la UPV té l'experiència amb l'autoritat portuària de València i ja coneixem les oportunitats que es poden obrir. El Port d'Alacant és una infraestructura molt complexa i al mateix temps importantíssima”.

El rector continua dient que “s'obriran moltes oportunitats en aspectes tan diversos com la logística, la innovació tecnològica, processos rutinaris del port, seguretat… Hi ha molts aspectes en els quals podem col·laborar i, en particular, el Campus d'Alcoi té moltíssimes capacitats amb una plantilla d'investigadors molt potent”.

Reunió empreses, Ajuntament i UPV Reunió empreses, Ajuntament i UPV
Celebrada al Campus d'Alcoi de la UPV amb responsables d'empreses de l'entorn.
Càtedra Indústria Digital Càtedra Indústria Digital
Signada per la UPV i l'Ajuntament d'Alcoi.
El Campus d'Alcoi, clau El Campus d'Alcoi, clau
La UPV i l'Autoritat Portuària d'Alacant signen un conveni de col·laboració.
Jornada d'Acollida 2021/2022 Jornada d'Acollida 2021/2022
El Campus d'Alcoi de la UPV ha donat la benvinguda als més de 700 estudiants.
Matriculació Màsters Universit. Matriculació Màsters Universit.
Després de realitzar la preinscripció, el 17 de setembre és el dia de la matriculació.
Setmana Europea de Mobilitat Setmana Europea de Mobilitat
Del 16 al 22 de setembre.
Programa esportiu 2021/22 Programa esportiu 2021/22
Programa esportiu 2021/22 del 1r quadrimestre.