campus d'Alcoi

Suport al pla de creixement de l'EPSA

La Junta d'Escola de l'EPSA recolza amb unanimitat el pla de creixement de graus, màsters i la creació d'un parc científic de les Comarques Centrals.

[ 30/05/2022 ]

La Junta d'Escola de l’EPSA, celebrada la setmana passada en el saló de Graus de l'edifici de Carbonell, integrada per professorat, alumnat i personal administratiu (PAS) va aprovar recolzar amb total unanimitat el pla de creixement pensat i confeccionat pel Consell Consultiu del Campus d'Alcoi i que va ser plantejat al rectorat i la Generalitat Valenciana i que inclou la sol·licitud d'aprovació de nous graus, màsters universitaris i també la posada en marxa d'un Parc Científic de les Comarques Centrals.

El Consell Consultiu, format per una vintena d'empreses i entitats referents de les comarques, l'Ajuntament d'Alcoi i el mateix Campus d’Alcoi de la UPV, ha treballat de manera consensuada per a recollir en un document les prioritats de creixement del campus per als pròxims 8 anys i que inclouen noves titulacions i infraestructures per a rellançar el campus de la UPV a Alcoi i donar resposta a les necessitats de formació especialitzada i d'investigació i innovació que reclamen les empreses.

La Junta d'Escola considera encertat aquest pla que podria començar a materialitzar-se aquest mateix any amb l'oficialització de la cessió de l'històric edifici Bambú per a l'ampliació del campus. La Generalitat ha mostrat la seua total disposició a aquest acord que està pendent de la tramitació per part del rectorat de la UPV.

Nous graus ajustats a les necessitats de l'empresariat

Recordem que el Consell consultiu del Campus d'Alcoi va acordar sol·licitar a la UPV un pla de creixement que incloga:

• Grau en Enginyeria Tèxtil, interiorisme i moda.
  • Grau en Enginyeria Electrònica i Automàtica.
  • Grau en Tecnologies de la Nutrició, Estètica i cura personal (Relacionat amb el sectors de la Nutrició, Cosmètica i Parafarmàcia).
  • Grau en Disseny i Tecnologies Creatives.

Per a l'especialització dels professionals i graduats, el Consell Consultiu proposa també ampliar el nombre de màsters universitaris que s'imparteixen a Alcoi, (en l'actualitat són 4) amb els següents:

• Màster d'Enginyeria Industrial.
  • Màster in Computational Engineering and Industrial Mathematics.
  • Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'idiomes.

Parc científic

I finalment, l'empresariat de les Comarques i el consistori consideren molt interessant la creació d'un Centre en Xarxa de la Indústria Sostenible i Intel·ligent (CRIIS) del Campus d’Alcoi de la UPV. Un parc científic que integre el rendiment investigador dels diferents departaments del Campus en sintonia total amb els instituts tecnològics de l'àrea i de les mateixes empreses.

Comparteix aquesta notícia o connecta amb el campus d'Alcoi de la UPV en mitjans socials

Home Textils Premium Home Textils Premium
La Càtedra AITEX - UPV participa en el certamen internacional celebrat a València.
Robòtica a l'Escola Robòtica a l'Escola
El Campus d'Alcoi de la UPV acostarà la robòtica educativa a estudiants de 5è de Primària.
Fira de Serveis Fira de Serveis
Èxit en la jornada celebrada en la Plaça Ferrándiz i Carbonell.
Jornada d'Acolliment Jornada d'Acolliment
Més de 600 estudiants s'han matriculat al Campus d'Alcoi.
GROMEP, campió del concurs CEABOT GROMEP, campió del concurs CEABOT
Han guanyat aquest concurs nacional en 9 ocasions de les últimes 10 edicions.
Welcome Exchange students Welcome Exchange students
49 estudiants de diferents països europeus i americans estudiaren a Alcoi durant el primer semestre o el curs complet.
Festa de benvinguda universitària Festa de benvinguda universitària
6 d'octubre de 13 a 20 h. en la Plaça Ferrándiz i Carbonell.