Durant tot el mes de setembre, l'alumnat que, per exemple, ha completat el Grau Universitari + Màster Universitari (300 ECTS en total) pot preinscriure's i posteriorment matricular-se en el programa de Doctorat en Enginyeria Tèxtil de la UPV.
Es tracta d'un tercer cicle considerat pel Consell Social com el millor programa de doctorat de la Universitat Politècnica i que es caracteritza per centrar-se en l'Enginyeria Tèxtil des d'un punt de vista actualitzat i interdisciplinari.
El programa està concebut per a formar a investigadors i professionals d'alta qualificació tant en l'àmbit de l'Enginyeria Tèxtil com el de la Química, Física o la Ciència dels Materials.
Els alumnes que cursen el doctorat en aquesta disciplina asseguren un elevat nombre de publicacions científiques, donada la importància i prestigi que han acumulat els investigadors del programa durant diverses dècades. Això assegura la presència de prestigiosos investigadors i professorat per a formar part dels tribunals de tesis doctorals.
|
Els doctorands poden acollir-se als programes d'internacionalització amb presència en universitats en múltiples països dels continents europeus i americans. Als avantatges competitius del programa, cal afegir el fet que s'impartisca íntegrament al Campus d'Alcoi de la UPV.
El doctorat capacita per a la investigació i és un aval molt valorat a l'hora de sol·licitar als pertinents organismes autonòmics, nacionals i internacionals projectes d'investigació. Són múltiples les línies d'investigació actuals i incomptables les futuribles, relacionades, per exemple, amb el tractament d'aigües residuals, l'emmagatzematge d'energia elèctrica, desenvolupament de materials amb propietats dermatològiques, anti-insectes, etc.
A més, l'alumnat pot compaginar el seguiment del doctorat amb la seua activitat professional.
Objetius del doctorat
Per a això el programa compta amb doctors de diferents departaments que cobreixen les diferents àrees d'investigació necessàries per a donar al programa aqueix caràcter interdisciplinari.
Un doctorat premiat
La qualitat de la formació i de la investigació d'aquest doctorat ha quedat reflectida i valorada en els premis que anualment el Consell Social de la UPV atorga. En els premis de 2023, en la seua XXII edició, van reconèixer amb el Premi al Millor Programa de Doctorat de la UPV el Programa de Doctorat en Enginyeria Tèxtil, dirigit pel Catedràtic en el Departament d'Enginyeria Tèxtil i Paperera, Francisco Javier Cases Iborra.
Notícies destacades