Campus d'Alcoi de la UPV

Uneix-te a Generació Espontània UPV

Alessandro Zenone (IDF Eco Marathon): "M'encanta la sensació de descarregar adrenalina".

[ 22/01/2018 ]
Irene Castelló i Alessandro Zenone, membres de l'equip 'IDF Eco-Marathon'

Recórrer el màxim nombre possible de quilòmetres consumint un litre de combustible. Aquest és l'objectiu de l'equip IDF Eco-Marathon del campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València (UPV), integrat per alumnes de diverses titulacions sota la direcció de Vicente Colomer Romero, professor del Departament d'Enginyeria Mecànica i de Materials.

Els estudiants, de forma anual, participen en la Shell Eco-Marathon Europa, un desafiament (present també en altres continents) en el qual els diferents equips han de dissenyar, construir, provar i conduir vehicles de gran eficiència energètica.

Nascut el 2006, l'IDF Eco-Marathon competeix amb un prototip fabricat amb fibra de carboni que disposa d'un motor de 25 centímetres cúbics d'injecció electrònica, amb llandes lenticulars i transmissió per corretges.

Irene Castelló: "Et permet conèixer gent com tu, però d'altres països"

Irene Castelló, pilot de l'equip, explica que hi va entrar després que "un dia, passejant per la Universitat amb una amiga, tres xics em van dir 'Ui!, què xicoteta!' Hem de parlar amb tu. Jo no entenia res, però després, quan em van explicar que cercaven una altra pilot, ho vaig comprendre".

"Qualsevol estudiant de la UPV té cabuda a l'IDF", afig, "alumnes tant de disseny com d'enginyeria elèctrica, mecànica... Tenir ganes d'aprendre és l'única cosa que demanem. Si ets d'ADE, pots aprendre a portar unes parts; si ets de mecànica, unes altres; però després tots ho toquem tot. Pots estar especialitzat en disseny, però també veuràs com es munta un motor".

Per a Irene, formar part de l'IDF et prepara per al futur: "En classe no t'enfrontes a problemes reals, i ací sí, veus el món real, el que trobarem d'ací a poc. A més, les competicions et permeten conèixer gent com tu, però d'altres països".

Alessandro Zenone: "Les traçades són importants, has de controlar la trajectòria"

Un altre integrant de l'equip, Alessandro Zenone, que hi va entrar perquè "Julio, un amic d'Irene, m'ho va comentar perquè sabia que tenia experiència en karts", afirma que, "encara que es tracta d'una competició de resistència, m'encanta la sensació de velocitat i de descarregar adrenalina".

A l'hora de competir, Alessandro explica que "les traçades són importants, has de controlar la trajectòria". En qualsevol cas, encara que el vehicle pot assolir els 70 quilòmetres per hora, Irene explica que "circular a aquesta velocitat suposaria gastar molt de combustible. Ens solem moure entre els 27 i els 32 km/h. En tot cas, provem a Xest per a simular situacions reals, com una pujada que trobàrem a Londres".

1.294 km amb un litre d'etanol

El 2015, l'IDF Eco-Marathon va vèncer a Rockingham en la categoria d'etanol, i va finalitzar 4t en la classificació general. En l'actualitat, el seu rècord és haver recorregut 1.294 quilòmetres amb un litre d'etanol.

Nova temporada de 'Generación Espontánea en UPV TV'

IDF Eco Marathon és el protagonista del capítol inicial de la nova temporada de Generación Espontánea en UPV TV. A aquest seguirà Fornejant Ciència, MotoR-UPV, D.R.O.N.E., Wattmobile UPV, Fuera de Escena, Time Attack UPV i AEGEE Valencia, tots grups pertanyents a Generació Espontània, la plataforma institucional que fomenta i recolza la realització d'activitats extracurriculars com l'organització d'esdeveniments o la participació en competicions, contribuint d'aquesta manera al desenvolupament formatiu i l'adquisició de competències transversals de l'estudiant.

Els nous capítols de Generació Espontània, així com els emesos durant 2017, estan disponibles en la web TV, la pàgina web, el Twitter i el Facebook oficials de la UPV.

Bon estiu! Bon estiu!
La UPV vol desitjar-vos el millor en les merescudes vacances estivals.
Preinscripció Màsters Universitaris (Fase B) Preinscripció Màsters Universitaris (Fase B)
Termini del 5 al 8 de setembre.
José Miguel Ferri, premi a la millor Tesi Doctoral José Miguel Ferri, premi a la millor Tesi Doctoral
Dirigida pels professors Rafael Balart i Octavio Fenollar.
Alejandro Rodríguez Villalobos premi docència inversa Alejandro Rodríguez Villalobos premi docència inversa
És professor del MUEOL impartit al Campus d'Alcoi de la UPV.
50 alumnes participen en el V CampusTec 50 alumnes participen en el V CampusTec
Un 'CampusTec avançat' amb 15 alumnes ha sigut la novetat d'aquesta edició.
El Campus d’Alcoi cobreix el 100% de les places oferides El Campus d’Alcoi cobreix el 100% de les places oferides
La UPV cobreix el 99% de les places de grau i doble grau oferides per al curs 2018-2019.
Jornades d'Acollida 2018/2019 Jornades d'Acollida 2018/2019
Eres alumne de primer? No et pergues les Jornades d'Acollida